כל מה שרציתם לדעת על צמחים וחליטות

נשים בהריון מקבלות מידע סותר בנוגע לצריכת צמחים, תה וחליטות. במאמר הבא ננסה לעשות סדר ולתת הנחיות כלליות שמתאימות לרוב המקרים

נשים שנכנסות להריון ונמצאות תחת מעקב מסודר של רופא מקבלות גם הנחיות לגבי צריכת מאכלים ומשקאות. כך למשל רוב הנשים מודעות היטב לאיסורים לגבי צריכת ביצים, בשר ודגים ויש גם כאלה שמקבלות תפריט בהתאמה אישית. עם זאת, דווקא הנושא של חליטות תה וצמחים מורכב יותר ומלא במידע סותר.

קודם כל, יש לקחת בחשבון שגם בהריון תקין חלה ירידה בתפקוד מערכת החיסון והגוף הופך רגיש לשלל מאכלים. זה אומר שצמחים שנהגת לצרוך כמו נענע, לואיזה ומרווה עלולים לגרום לך להתכווצויות ברחם או לסיבוכים. בתוך כך, צמח המרווה אסור לשתייה עבור נשים בהריון כי הוא מגרה את הרחם ורוב הרופאים ממליצים להימנע מלואיזה.

מנגד, נשים בהריון משבוע 35 והלאה יכולות לשתות חליטה עם צמחי עלי הפטל. עלי הפטל מחזקים את הרחם לקראת הלידה ובשלבים מתקדמים של ההריון הם מקלים על כאבי בטן.

מה לגבי נענע ופטרווזיליה?

נענע הוא צמח תבלין פופולארי במטבח הישראלי. אנחנו משתמשות בו בתה, לבישול ואפילו לאפייה ויש מתכונים שמשלבים אותו בתוך קינוחים. במקביל, צמח הנענע הוא אורח מבוקש בחליטה או כתוספת לכוס משקה חם והוא גם ידוע כמקל על גזים וכאבי בטן ומסייע לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

עם זאת, גם הנענע מעודד התכווצויות רחמיות ולכן הצריכה שלו חייבת להיות במינון נמוך. ההמלצה עבור רוב הנשים היא להימנע ממינון גדול של שתיית הצמח בזמן ההיריון ואפשר לחפש עבורו תחליפים לא פחות טעימים ובריאים.

לשם השוואה, פטרוזיליה היא עשב לא פחות שכיח באקלים הישראלי אבל בה משתמשים בעיקר כתיבול. השימוש בפטרוזיליה מומלץ בשגרה בגלל שהיא עשירה בוויטמינים, מלאה בנוגדי חימצון ובעלת סגולות רפואיות, אך החיסרון הוא שצריכתה במינונים גבוהים בהיריון עלולה לגרום להיחלשות השרירים החלקים במעיים, בכיס המרה וברחם. לפיכך, ההמלצה היא להמשיך להשתמש בפטרוזיליה לתיבול אך להימנע מכמויות גדולות.

הכל מתחיל ונגמר במינון

צמחים, חליטות ולמעשה כל מרכיב בתזונה של נשים בהריון צריך להיות מבוסס על מינון נכון. המינון היא מילת המפתח בתהליך ההריון כי בעזרתה ניתן לדאוג לשילוב בין ויטמינים ותכונות שונות. אם לא יודעים כיצד לאזן בין צמחים או מרכיבים אחרים, אפשר להתייעץ עם הרופא המלווה ולהגיע לבדיקות התקופתיות בטיפת חלב.

בסופו של דבר, נשים בהריון עורכות שינויים בתזונה היום יומית שלהן גם כדי לתמוך בעובר וגם על מנת להחזיר לגוף משאבים חיוניים. כאן יש למשקאות חמים תפקיד חשוב שאף מתגבר בתקופת החורף ובעונות המעבר. מצד שני, לנשים בהריון גם יש אחריות מסוימת מבחינת הבחירה מה להכניס לגוף.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן