קידום דיגיטל – הגולש הוא הלקוח

הרבה פעמים, כשאנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום של קידום עסקים ואתרים בדיגיטל, הם יוצאים מתוך נקודת הנחה, סביר והגיונית, שהלקוח שלהם הוא מי שמשלם להם את המשכורת והוא האדם החשוב עבורו הם אמורים לעבוד. על פניו זה נכון, הוא מזמין את העבודה, הוא גם משלם עליה, אז מן הסתם הוא גם הלקוח.

אך זה לא מדויק לגמרי. אומנם, הוא הלקוח שלנו, אך לו יש אלפי ועשרות אלפי לקוחות אחרים אליהם הוא פונה, הכוונה כמובן לגולשים אשר בפניהם הוא רוצה לחשוף את האתר, אפליקציה או את העסק שלו. הלוגיקה היא פשוטה, אם הם הלקוחות שלו והוא הלקוח שלנו, אזי שהגולשים, הם הלקוחות שלנו ואנחנו אמורים לעבוד מולם.

כשאנחנו אנחנו ניגשים לתחום של קידום דיגיטל, אתר, אפליקציה או כל דבר אחר, אנחנו צריכים להבין שבסופו של דבר, אומנם אומרים לשרת את האינטרס של הלקוח שלנו, אנחנו אמורים להבין מה הוא צריך וכיצד אנחנו יכולים לספק לו את זה, אך בשביל שהאינטרס שלו יתבצע, אנחנו צריכים להבין מה הלקוחות שלו רוצים, מה המאפיינים שלהם, כיצד אנחנו יכולים למשוך את הלקוחות שלו לבצע אצלו פעולות כאלה ואחרות. זה האינטרס העיקרי שלו, מעבר לכל דבר אחר.

קידום דיגיטל כפי שאנחנו יכולים להבין, מתבצע באתרי אינטרנט שונים, רשתות חברתיות, אפליקציות ועוד. המטרה היא לייצר חשיפה משמעותית ללקוח שלנו, כשאנחנו מודדים אותה הן בכמות, אך גם באיכות, כלומר, אנחנו צריכים לא רק לייצר כמות גדולה של חשיפה ותנועה, אלא גם למשוך גולשים שמחפשים וצריכים את השירות של הלקוח שלנו, כאלה שירצו לעבוד איתו.

כיצד מתייחסים בצורה חכמה לגולשים

בשלב הראשון, אנחנו צריך לזהות את המאפיינים שלהם. הרבה פעמים אלה יהיו לקוחות רגילים, סטנדרטיים, אך יש מקרים רבים בהם הלקוחות שלנו יהיו מאופיינים בצורות מסוימות. למשל, לקוחות צעירים או מבוגרים, גברים או נשים, חובבים של תחום מסוים, אפיון על פי אזור מגורים ועוד.

בשלב השני, אנחנו צריכים להבין מה הגולשים מחפשים, מה הם רוצים, מה ימשוך אותם ללקוח שלנו, כאילו אמצעים, כלים, אנחנו יכולים לעודד אותם לבצע אצל הלקוח שלנו פעולות כאלה ואחרות.

בשלב השלישי, אנחנו צריכים לחשוב כיצד לשפר את כל החוויה של הגולש. למשל, מהירות גלישה, נראות ועיצוב, היענות מהירה לפניות, אפשרויות נוחות ליצירת קשר ועוד. כל דבר שיגרום לגולש להבין שהוא נמצא במקום הנכון.

בשלב הרביעי, אנחנו צריכים להקשיב לגולשים, לזהות תהליכים, אופנות חדשות, טרנדים, כל דבר שיכול להשאיר אותנו עדכניים וחדשניים, ולהעניק לגולשים את הכלים האופטימליים והחדשים ביותר שיש בתחום.

חשוב לומר עוד, בשביל להצליח בתהליך, אנחנו חייבים כל הזמן לשמור על קשר, לא רק עם הלקוח שלנו אלא גם הגולשים, באופן ישיר או דרך פעולות שהם מבצעים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן