הלהיט החדש בערבי גיבוש וערבי חברה

מדי כמה חודשים עורך מקום העבודה ערב גיבוש לצוות. מדי פעם מדובר ביום כיף שלם ולפעמים רק” בערב גיבוש, כזה אשר צריך להיות מהנה ומגבש אך גם להציע ערך מוסף של ממש לחברי הצוות.בעוד מרבית מקומות העבודה והארגונים עורכים ערב גיבוש לעובדים לפחות פעם בשנה, לאחר כמה שנים כאלו כבר נהייה קשה יותר ויותר למצוא רעיונות חדשים ומקוריים עבור ערב הגיבוש הבא. לכן, רבים המארגנים ערבים מסוג זה בוחנים את מה שקורה בתחום זה ואת הדוגמאות הנפוצות על מנת לקבל השראה ורעיונות לערב גיבוש. להלן כמה מהלהיטים החדשים והחמים ביותר בתחום – אלו הם ערבי הגיבוש והחברה הפופולאריים של התקופה האחרונה בישראל –

הכתבה והתמונה באדיבות OUTMIND – הפקת ערבי גיבוש:  https://www.outmind.co.il/

סדנאות יצירתיות שונות

אין ספק כי אחד הלהיטים הגדולים של השנים האחרונות בתחום ערבי הגיבוש והחברה הן סדנאות למיניהן. זאת מכיוון שאנשים רבים מעוניינים בפעילות אינטראקטיבית, כזו בה חברי הצוות עבורם נערך הערב זוכים גם להשתתף באופן אקטיבי, ולא רק לצפות בהצגה או מופע מסוים באופן פאסיבי. ההשתתפות והאינטראקציה בין חברי הצוות השונים ובינם לבין המדריכים הופכת את העניין להרבה יותר מעניין וגם מאפשרת להפיק ערך מוסף ממשי מהעניין.

דוגמה טובה לסדנה אשר הופכת נפוצה ופופולארית יותר ויותר בארץ לאחרונה היא סדנת צחוק והומור, המכונה גם “יחוגה צחוק”. בסדנה זו מנחים מעבירי הסדנה את משתתפיה כיצד להתחיל ולצחוק באופן מכוון, וכך להיכנס למצב של צחוק מתגלגל. אמנם זה מתחיל באופן יזום ולא ספונטאני, אך לאחר מכן הצחוק “תופס” אותנו והופך לצחוק מתגלגל של ממש, עם אותן התועלות הרבות שיש בכל סוג של צחוק (הנאה, שחרור, ירידה ברמת המתח בגוף וכו’).

דוגמה מעניינת נוספת היא סדנת משחק – ניתן להזמין סדנאות משחק המיועדת במיוחד עבור ערבי חברה, בה מושם דגש על שיפור מיומנויות התקשורת בין חברי הצוות. סדנת משחק היא דרך מצוינת לתרגל את התקשורת בין אותם אנשים, לתרגל התמודדות משותפת עם מצבי לחץ וכו’, והכל באווירה נינוחה ומהנה.

ניתן למצוא כמובן מספר סדנאות נוספות אשר יכולות להוות ערב גיבוש אשר יהיה לא רק מהנה, אלא גם מעשיר ממש. חשוב להבין כי על מנת שסדנה זו או אחרת אכן תהיה מוצלחת ותעשה את מה שהיא אמורה לעשות, חשוב מאוד שמי שיעביר אותה יהיה איש מקצוע מנוסה המתמחה בתחום זה ומעביר סדנאות אלו באופן מקצועי.

משחקים אינטראקטיביים מאתגרים

ה”ז’אנר” השני של ערבי גיבוש וחברה אשר הופך ללהיט חם בארץ בשנים האחרונות הוא זה של משחקי “ריאליטי” למיניהן, כלומר – משחקים אינטראקטיביים בהם משתתפים חברי הצוות, הנערכים בסגנון של תכניות ריאליטי מסוימות. דוגמה פופולארית במיוחד מתחום זה היא של ערב גיבוש צוות בסגנון המירוץ למיליון (בו על חברי הצוות למלא משימות שונות ומהנות ולהתחרות אחד בשני על מנת להגיע ראשונים אל הפרס הגדול…), או ערבי חברה בסגנון חדרי בריחה, הכוללים למעשה סוג של משחק אינטראקטיבי בו על חברי הצוות לעבוד יחדיו ולפתור יחד חידות שונות במטרה “לפצח” את המשחק ולהימלט מהמקום בו הם “כלואים”.

ברור מדוע סוג כזה של משחק מאלץ את חברי הצוות לשתף פעולה ולעבור יחד חוויות מגבשות וגם מהנות. משחקים מסוג זה גם מסייעים לפתח חשיבה יצירתית, לתרגל עבודה קבוצתית הרמונית ולתרגל מספר כישורים נוספים אשר שימושיים והכרחיים בכל מקום עבודה כמעט. לזו הכוונה בערך המוסף עימו יוצאים חברי הצוות מיום הגיבוש.

תמונה: 123RF

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן