הטירות הקסומות באירופה

המדינות האירופאיות השונות, הן בחלקה המערבי והן בחלקה המזרחי, מהוות מוקד משיכה לתיירים רבים וחלקן אף נחשבות ליעד תיירותי מוביל על מפת העולם. טיול באירופה יכול לכלול הכול מהכול: טבע ונופים משגעים, ערים גדולות, תוססות ומעניינות, תרבות מקומית עשירה ועוד. לצד כל אלה, תמצאו גם טירות קסומות, הנחשבות כאטרקציה בפני עצמה, אותה משלבים לא אחת בטיולים. הנה סקירה על כמה מהטירות באירופה, בהן כדאי מאד לבקר:

מראה רנסנסי יפהפה

ישנן דרכים רבות לחוות את אירופה. מרבית המטיילים מעדיפים לעשות זאת עצמאית, עובדה ההופכת את האפשרות של השכרת רכב בחו”ל לפתרון אידיאלי לטיול חווייתי ונעים, שבו משלבים עצירות וסיורים בטירות המרתקות של אירופה.

את הטירה הראשונה נפגוש בסלובקיה ושמה Bojnic. הטירה הזו, שנבנתה עוד במאה העשירית, נרכשה לאחר 4 מאות על ידי משפחה מקומית עשירה מאד, שאשר ערכה בה שיפוץ מאסיבי שהעניק לה את המראה הרנסנסי, שהיה מקובל מאד באותן שנים. הטירה היפהפה הזו כמעט נהרסה לחלוטין בעקבות שריפה שפרצה בה לאחר מלחמת העולם השנייה, אולם היא שופצה וכיום מהווה מוקד משיכה בולט מאד במדינה. בעת הביקור בה אפשר להצטרף ל – “סיורי שדים ורוחות” ההופכים אותו לחוויה שאין כמותה. המקום פתוח למבקרים לאורך כל השבוע, למעט בימי שני.

לפגוש את לודוויג המשוגע

אחת הטירות הפופולאריות, וגם זו שעולים אליה לרגל לא מעט מבקרים מכל העולם, היא טירת Neuschwastein, שבגרמניה. הטירה הזו, שנבנתה בסוף המאה ה-19, מוכרת לכולנו מסרטי וולט דיסני, כטירתה של היפהפייה הנרדמת. בניית הטירה הענקית והמרהיבה הזו נעשתה עבור לודוויג השני, מלך בוואריה, שהיה ידוע כ – “לודוויג המשוגע”. הוא הפך את בנייתה לפרויקט חייו, כאשר עיצב אותה בסגנון נאו-רומנטי, תוך שחזור אלמנטים מתקופת ימי האבירים. הטירה החזיקה מעמד גם במהלך מלחמות העולם, הראשונה והשנייה, ואפילו שימשה את הנאצים לצורך אחסון יצירות אמנות שנבזזו מהצרפתים. מומלץ מאד, בעת הביקור בה, להצטרף לסיור העובר בין חדריה המרשימים השונים. הטירה פתוח לאורך כל השנה, הן בחודשי החורף הקרים והן בחודשים החמימים.

טירה עתיקה במיוחד

סקוטלנד, בפני עצמה, נחשבת למדינה מתויירת מאד ובעיקר בזכות הנופים המרהיבים שהיא מציעה והמבנים העתיקים, שמקשטים אותה בכל מקום. ביקור בסקוטלנד מוכרח לכלול גם ביקור בטירת Eilean Donan הנחשב לאחת הטירות העתיקות ביותר בעולם. הטירה הזו, שמספרים כי בנייתה החלה בשנת 670, נמצאת על אי בודד ולאורך השנים ספגה מהמורות רבות. סביבה נלחמו צבאות ושבטים שונים וחלקים ממנה נהרסו בשל הפצצות ישירות. במאה ה-20 שופצה הטירה היפה הזו והוחזר לה המראה הגותי המיוחד שלה, שבזכותו משכה אליה רבים. בסוף שנות ה-90 הפכה הטירה ליעד תיירותי בולט, מיד לאחר שנפתח בה מרכז למבקרים. הטירה כיכבה בכמה מסרטי ג’יימס בונד והיא פתוחה לאורך כל השנה, למעט במהלך ינואר הידוע כחודש קר במיוחד.

להרגיש כמו באגדות

על דרקולה כולנו שמענו ואין כמו להגיע לטירה המדוברת, המקושרת אל הדמות הידועה הזו. טירת Bran שברומניה מוכרת גם כ – “טירת דרקולה” והיא אטרקציה שרבים בוחרים לשלב אותה במהלך הטיול שלהם במדינה ובייחוד כאשר הם נמצאים באזור העיר בראשוב, אליה היא קרובה. הטירה נבנתה במאה ה-13 והיא נמצאת על פסגתו של הר, בגובה של 2,302 מטרים, מה שמוסיף לה דרמטיות רבה. הדייר של הטירה היה הרוזן ולאד, שהיה ידוע בכינויו “דרקולה” ובהמשך, במאה ה-19, היא הפכה לביתה הרשמי של מלכת רומניה – מרי. בזמן מלחמת העולם השנייה הפכה הטירה לבית חולים, ובשנת 1948 גורשי צאצאיה של המלכה ממנה וקבלו אותה חזרה רק בשנת 2009, לאחר משפט ארוך וסבוך. כיום יש בטירה מוזיאון מפואר, ומגיעים אליה תיירים מכל העולם. הטירה פתוחה למבקרים לאורך כל השבוע, לרבות בסופי השבוע.

זכרו

לא משנה באיזו טירה אתם בוחרים לבקר, מומלץ לכם לבדוק את שעות הפעילות וגם את האתרים שנמצאים בסביבה. כדאי מאד לשלב, באותה ההזדמנות, ביקור באטרקציות נוספות ואם מזג האוויר מאפשר זאת אף לצאת לטיולים רגליים בטבע, שהוא לכשעצמו אטרקציה משגעת שאסור לפספס.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן