כל מה שרציתם לדעת על סטרימר

מזרים מדיה יכול בתנאים מסוימים להחליף את הממיר המסורתי. אבל איך הוא עובד ומה ההבדל בין הדגמים? הנה כל התשובות

סטרימר, או בעברית “מזרים מדיה”, הוא מכשיר שמסוגל לשדר תכנים מתוך מחשב מרוחק למסך ייעודי באמצעות חיבור לרשת האינטרנט. שידור כזה של תכנים נקרא בעגה המקצועית “הזרמה” ובעזרתו ניתן להתחבר לתכנים מהאינטרנט או מהמחשב בזמן אמת, ללא צורך בהעברה פיזית של הקבצים. כמו כן, סטרימר מנגן באופן שוטף ומיידי ומשמש לעיתים כממיר בין ערוצים ותחנות.

למזרימי מדיה יש מספר מאפיינים ייחודיים שמבדילים אותו ממחשב. ראשית, הסטרימר הוא מטבעו קומפקטי יותר ופשוט לתפעול. לרוב אין צורך ביותר מאשר כבל HDMI וכבל חשמל כדי לחבר את הסטרימר ולהכין אותו לפעולה.

שנית, הסטרימר מגיע עם מערכת הפעלה יחסית פשוטה שאינה חשופה לוירוסים ותוכנות מזיקות. את רוב הפעולות ניתן לבצע עם אפליקציות ייעודיות וחלקן מתחברות ישירות למערכת ההפעלה של הנייד. אלו אפשרויות שלא קיימות באופן בסיסי ברוב המחשבים ולכן מזרימי המדיה פשוטים לתפעול, ממוקדים במטרה ספצפית שהיא נגינה של קבצי מולטימדיה וכמעט לא סובלים מתקלות.

מה ההבדל בין סוגי סטרימרים?

מזרימי מדיה משרתים כולם את אותה מטרה אך יש הבדלים יחסית משמעותיים בין המפרט הטכני שלהם. את ההבדלים ניתן לזהות בעיקר בפרמטרים כגון תמיכה בפורמטים מסוימים, תכונות צפייה, מקורות התוכן הנתמכים, נוחות השימוש, מספר וסוגי החיבורים, אביזרים נלווים ותכונות מתקדמות.

בסטרימר עם תכונות מתקדמות יש למשל דפדפן אינטרנט שמאפשר לגלוש מהסלון או מכל מסך מתאים. לשם השוואה, יש גם דגמים של מזרימי מדיה עם תוכנה שמעניקה גישה להורדת תכנים דרך רשת הטורנט ומזרימים עם תכונות הקלטה או קליטה של שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים בחינם וללא צורך בממיר חיצוני. בנוסף, ההבדלים בין הסטרימרים באים לידי ביטוי במשך האחריות והתמיכה וכמובן במחיר.

האם הסטרימר מסוגל להחליף את שירותי הטלוויזיה?

מזרים מדיה יכול להחליף את שירותי הטלוויזיה המסורתיים בכמה תנאים. קודם כל, ניתן להשתמש בו כממיר לכל דבר רק בתנאי שקיימת אפליקציה ייעודית של חברת התוכן, הכבלים או הלווין. בהיעדר אפליקציה כזו, הסטרימר ינגן רק קבצים שאותם צריך להוריד מהאינטרנט באופן עצמאי. כמו כן, ערוצי ברודקאסט כגון ערוץ 12, 13, 10 ו-11 זקוקים גם הם להזרמה דרך אפליקציה ייעודית או לחילופין חיבור ישיר לאתר האינטרנט.

על רקע האמור לעיל אפשר להבין גם מדוע חלק מחברות התוכן, הכבלים והלווין מציעות בעצמן את הסטרימר כתחליף לממיר. באותן חברות מבינים שהממיר האנלוגי והמסורתי לא מסוגל לתת מענה לצרכים של צרכני התכנים, לכן הן מעודדות את השימוש בסטרימר ייעודי עם אפליקציה מתאימה. סטרימר כזה בהחלט יכול להחליף את שירותי הטלוויזיה ואף לשדרג אותם בעזרת תכנים נוספים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן