5 סיבות לאהוב את ירושלים

אקלים ממוזג, שילוב תרבויות, מסעדות מעולות, מיקום נוח ואווירה של חו”ל הן סיבות מספיק טובות להתאהב בירושלים. מחפשים מקום לבילוי עם בני הזוג או הילדים? הנה כמה דברים שיזכירו לכם את היתרונות של עיר הקודש

סקרי תיירות נכנסת של משרד התיירות מדרגים את ירושלים כעיר המתוירת ביותר בישראל. לפי נתונים מהמחצית הראשונה של 2017, כ-79% מכלל התיירים שמגיעים לארץ מבקרים בעיר הקודש וכמחצית אף לנים בה. בהתאמה, כל 4 האתרים הכי מתוירים בישראל נמצאים בירושלים: הכותל המערבי, הרובע היהודי, כנסיית הקבר והויה דולורוזה.

אבל האמת היא שלא רק תיירים מחו”ל מגלים מחדש את הקסם של ירושלים. בשנים האחרונות חלה גם עלייה במספר הישראלים שבחרו לצאת לחופשה בעיר, בין אם מדובר במשפחות עם ילדים או בזוגות צעירים. במקביל, העירייה משקיעה משאבים בהקמת תשתיות ויש מגוון רחב של אירועים בירושלים, אטרקציות ופעילויות.

לא השתכנעתם? הנה עוד 5 סיבות טובות לאהוב את ירושלים:

  1. תנאי מזג האוויר

מבחינה טופוגרפית, ירושלים שוכנת על קו גבול שמפריד בין האזור הים תיכוני ובין ספר המדבר. כתוצאה מכך, הקיץ בירושלים חם ויבש והחורף קר וגשום. מצד שני, ממוצע הלחות בה נמוך משמעותית בהשוואה לתל אביב והוא עומד על 60% בלבד.

בנוסף, כמעט כל שנה יורד בעיר שלג ולכן היא ערוכה גם לתנאי מזג אוויר קיצוניים. כל אלו הופכים את ירושלים לעיר שקל לטייל בה אפילו בחורף ותנאי מזג האוויר הם הזדמנות טובה ללבוש מעיל ולצאת לסיור רגלי בין השבילים והסמטאות.

  1. שילוב תרבויות

ירושלים היא עיר קדושה ליהדות, לנצרות ולאסלאם. לאורך ההיסטוריה עברו בה עשרות עמים וכל אחד מהם הצליח להשאיר חותם תרבותי. התוצאה בפועל היא שילוב בין תרבויות שאין דומה לו במזרח התיכון ואולי אפילו בעולם כולו.

חוץ מזה, לא ממש צריך להתאמץ כדי ליהנות משילוב התרבויות בירושלים והתנאי היחיד הוא לשמור על ראש פתוח לחוויות חדשות.

  1. מסעדות טובות

הסצנה הקולינרית בירושלים מעוררת השראה ומושכת את תשומת הלב של מסעדנים בכל רחבי העולם. לצד מסעדות אייקוניות יש גם בתי קפה חדשים, ביסטרו מרעננים ודוכני מזון אותנטיים.

ירושלים היא העיר שבה אתם יכולים לאכול טוב בלי להתנצל ולבחור בין מגוון עצום של סוגי תפריטים. בנוסף, שמירה על כשרות גם היא כמובן לא מגבילה את חובבי הקולינריה של ירושלים וכדאי להגיע עם תיאבון.

  1. מיקום נוח

ירושלים נמצאת בהרי יהודה, בין הים התיכון לים המלח, ובמרחק נסיעה של שעות ספורות מכל נקודה בארץ. מבחינה תיירותית, המשמעות היא מיקום נוח ואפשרות לשלב טיולי כוכב עם ביקור באתרים הקדושים. המיקום הנוח גם מקל על הורים וילדים, בני זוג צעירים וכל מי שרוצה לרענן את השגרה השוחקת.

כמו כן, אי אפשר לדבר על המיקום של ירושלים בלי להזכיר את הרכבת החדשה לתל אביב. זה עוד פתרון תחבורה שמדגיש את השינוי שעובר על ירושלים ואת יתרונותיה.

  1. אווירה של חו”ל

ירושלים היא מהערים הבודדות בישראל שבהן אפשר להרגיש כמו בחו”ל. מלבד התיירים שפוקדים את העיר מדי שנה, ההיסטוריה נשקפת מכל פינה והאווירה שונה לחלוטין מזו שמאפיינת את גוש דן, חיפה או הדרום.

מי שלא גר בירושלים ומגיע אליה לביקור מרגיש כאילו הוא נחת בארץ אחרת וזה כולל את כל שאר הסיבות שהוזכרו. החל מתנאי מזג האוויר ועד המיקום, ירושלים היא עיר שפשוט קל מאוד להתאהב בה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן