אז החלטתם לעשות את מה שכולם מדברים עליו כבר כמה שנים, פתחתם חנות אי-קומרס! בחרתם את המוצר שלכם (או הקונספט המסחרי), הגדרתם את קהל היעד ותקציבים – כעת הגיע הזמן להגדיר את התכנית השיווקית ולחשב את ההחזרים על ההשקעה. אחת הדרכים הכי טובות לייצר תכנית שיווקית יעילה היא להשתמש במערכת Marketing Automation, בעזרתה תוכלו ליצור תקשורת ולזהות את הצרכים של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.
הנה 10 טריקים שיהפכו את החנות הווירטואלית שלכם לרווחית:
1. סגמנטציה
פילוח קמפיינים על סמך היסטוריית רכישות מאפשר לכם לדוור לקהל הנמענים עדכונים רלוונטיים, הנחות ממוקדות והמלצות. לדוגמא, לקוחות שרכשו אופניים חשמליים יוכלו להיות קהל יעד אופטימלי לקידומי מכירות על מוצרים נלווים כמו קסדות, או סוללות חדשות. בנוסף, אפשר למקד את הדיוור לנמענים שחוגגים אתכם שנה, כאלה שכבר ביצעו מספר רכישות, ולקוחות VIP. כמובן שככל שמאגר הנתונים שלכם יהיה גדול ועשיר יותר, כך הפילוח יהיה מדויק ויעיל יותר. שדות נתונים מגוונים בטופס ההרשמה יעזרו לכם בפילוח העתידי שתבצעו.
2. פרסונליזציה
ברגע שלקוח מקבל פנייה אישית הוא מרגיש שהפנייה אליו היא ישירה ולא עוד תוכן שיווקי מעייף. שלבו את שם הנמען בכותרת ואפילו בגוף המייל ותראו איך נתוני פתיחת המיילים שלכם משתפרים פלאים. את הפרטים הרלוונטיים תוכלו לבקש מהנמענים בטופס הרשמה לשירות או האתר והם יתווספו אוטומטית לכותרת הדיוור, בהתאם לפרמטר שתבחרו (תחילת, אמצע או סוף המשפט).
3. מייל עגלה נטושה
עם התפתחות תחום האי-קומרס והעליה החדה בהזמנות אונליין לעומת רכישות פיזיות, נטישת עגלת קניות הפכה לאחת הבעיות הנפוצות ביותר עבור מנהלי חנויות אינטרנט. למרות שנטישות עגלות קניה בחנויות אינטרנט מגיעות לאחוזים גבוהים במיוחד,תוכלו להגדיל את הסבירות לרכישה על סמך נתונים של לקוחות ותזכורות על הפריטים שהם עשויים לפספס. מומלץ לבחור קופי קליל, ידידותי וכיפי שידחוף את הנמען לסיים את הרכישה ולא בהכרח טקסט מלחיץ או לא נעים. אפשר גם להשתמש בהומור, ציניות או כל נימה שמתכתבת יפה עם המיתוג שלכם.
4. אוטוריספונדרים
כלי האוטורספונדר מאפשר שליחת דיוור אוטומטי לחלוטין ומותאם אישית על בסיס התנהגות הלקוח. מדובר בכלי חשוב מאוד במערך שלכם, שכן הוא מאפשר לוודא שהנמענים נשארים בעניינים ומקבלים הודעות שמתאימות להתנהגויות שלהם.
5. סקרים
סקרים הם כלי נהדר לחיזוק הקשר שלכם עם הנמענים. מעבר לעובדה שהם מספקים תחושה שאכפת לכם, הם מאפשרים בניית אסטרטגיות ממוקדות יותר. מתי מומלץ להשתמש בסקרים? בשלב סיום רכישת המוצר, לאחר אינטראקציה עם שירות הלקוחות, עם חידוש המנוי, במהלך הביטול, או בשלב נטישת העגלה. רצוי שהסקרים יהיו קצרים ועניינים ושהעיצוב יהיה פשוט וידידותי. ציינתם כמה זמן בממוצע יקח הסקר? עוד יותר טוב.
6. שילוב של סמס יחד עם האימייל
כדי למקסם את ה-ROI שלכם, מומלץ לשלב לפחות שני ערוצים שונים באסטרטגיית השיווק – סמס יחד עם אימייל מרקטינג. המערכת תבצע את ההתאמות כך שכל הנמענים יקבלו את הדיוור והסמס שלהם, בהתאם למסע הלקוח הייחודי שהרכבתם מראש.
7. מסעות לקוח חכמים עד ההמרה
מתכננים מסע לקוח חכם שיספק לכם אחוזי פתיחה גבוהים? קודם כל, בכתיבת תוכן הניזולטרים, שימו עצמכם בנעליהם של קהל הנמענים שלכם. שאלו את עצמכם מה הם מצפים לקרוא ולראות, לאילו הטבות הם רגילים והכי חשוב, מה הן נקודות הכאב עליהן המוצר או המוצרים שבחנות שלכם עונים.גם לאחר שיצרתם את מסע הלקוח האופטימלי, אל תשכחו לעשות כמה שיותר A/B טסטינג, כדי להגיע לאחוזי פתיחה והקלקות גבוהים אף יותר.
8. שיתוף ברשתות חברתיות כבר מתוך המייל זו דרך נהדרת להרחיב את המטרייה השיווקית שלכם. יש המון דרכים לשלב סושל מדיה עם ערוץ הדיוור האלקטרוני. לדוגמא – הוספת באנר על הפעילות בניוזלטר השבועי שלכם או פתיחת שיתוף הערוצים שלכם היישר מתוך הניוזלטר. ספרו לנמענים שלכם במייל גם על הערוצים שלכם בסושל, הזמינו אותם לעקוב, לשתף או להשתתף בפעילויות.
9. מערכות מרקטינג אוטומיישן מתממשקות ישירות לחנויות האונליין
הפנייה של הנמענים שלכם ישירות לחנויות אונליין כדוגמת שופיפיי, מג’נטו, פרסטה-שופ ועוד, יכולה להגדיל לכם את המכירות משמעותית. באמצעות תוסף פשוט שמגדיר את הדיוורים האוטומטיים והחכמים שלכם, תוכלו להתבסס על היסטוריית הביקורים של הלקוחות בחנות המקוונת שלכם.
10. מעקב אחר התנהגות באתר באמצעות הטמעת פיקסל
הטמעת פיקסל מאפשרת לכם לראות נתוני המרות ואת הערך הכספי שהושקע בהן ובכך להבין טוב יותר את התמונה בכללותה. בסופו של דבר, סמארט קוד מאפשר לכם למקד תוכן שיווקי, לבצע סגמנטציה ופרסונליזציה, ולהגדיל את אחוזי פתיחת הדיוורים שלכם.
לאחר הטמעת הקוד תוכלו לבנות משפכי לקוח, קמפיין סמס ומגוון אוטומציות נוספות על סמך התנהגות הנמענים שלכם באתר ובדפי הנחיתה.לסיכום, כדי לראות רווחים מהחנות הוירטואלית שלכם, מומלץ לבצע מגוון פעולות שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את הנמענים שלכם ואת ההעדפות שלהם, לזהות דפוסי פעולה, להבין איפה אתם צריכים להשתפר ובסופו של דבר לנהל מסע לקוח חכם, ממוקד ויעיל יותר. רק שילוב של מספר אסטרטגיות שמתפרשות על גבי כמה פלטפורמות יניבו לכם רווחים משמעותיים.