סרטון תדמית, מאחוריך? הסודות ליצירת וידאו שיווקי אפקטיבי

 

נכתב על ידי סטודיו אנקה – הפקת סרטי תדמית בוידאו ואנימציה

חברות רבות הבינו כבר מזמן שהן זקוקות לסרט תדמית כדי להעביר את המסרים שלהן בצורה מדויקת ומשכנעת, אבל סרט תדמית היום הוא לא מה שהיה פעם. אתם יודעים למה הכוונה: סרטון קלישאתי, שעושה הרבה רעש וצלצולים ומפאר את המותג המשווק מבלי לתת ערך של ממש לצופה.

סרטי התדמית של היום הם מתוחכמים יותר, מותאמים היטב למדיום בו הם מפורסמים, עושים שימוש בטכנולוגיות וידאו ואנימציה מתקדמות ומבוססים על תוכן איכותי ויצירתי, שנוצר מתוך מחשבה על קהל היעד ועל המטרה השיווקית של הסרטון. והתוצאה – תוכן וידאו מקורי, שיוצר עניין ומושך צפיות, ולפעמים אפילו מתפשט כסרטון ויראלי ברחבי הרשת.
בפניכם עומד היצע מסחרר של אופציות ליצירת סרטון אפקטיבי – מסרטון שמותאם לגיוס משקיעים ועד סרטון להשקת מוצר. איך בוחרים את המתאים לכם ביותר? אספנו כמה טיפים שיעלו אתכם על המסלול הנכון לסרטון מנצח.

פרסומת או תוכן שיווקי – זו השאלה
ההחלטה הראשונה שיש לקבל בתהליך היצירה של הסרטון היא האם מדובר בסרטון פרסומת, כזה שהכוונה שלו ברורה כבר מהשוט הראשון – למכור מוצר או שירות מסוים בצורה ישירה; או שמא בתוכן וידאו שיווקי, שנועד להעניק ערך מוסף לצופה ובעקיפין גם להעלות את המודעות למותג המשווק.
תוכן שיווקי מבוסס על עבודת מחקר מעמיקה, המשמשת כדי ליצור תוכן שיתאים במדויק לקהל היעד ויעניק לו ערך ממשי. כך, למשל, מוסד לימודים עשוי להציע סרטון שחושף את מקצועות הלימוד הטרנדיים ביותר כיום, ואילו חברת קוסמטיקה אולי תבחר להפיק סרטון המספר על החומצות הפעילות שעושות הבדל גדול בטיפוח העור.

הסושיאל קובע
כיום, סרטונים רבים מיועדים להפצה בפלטפורמות החברתיות השונות. המטרה היא כמובן לזכות בלייקים, תגובות חיוביות ושיתופים מצד הגולשים, והאמצעים הם תכני וידאו יצירתיים, שמעוררים דיון מעניין ומניעים משתמשים רבים ככל האפשר לקחת בו חלק. דבר בסיסי שחשוב לזכור כאן הוא ההבדל שקיים בין סרט שמיועד לפייסבוק לבין כזה שנועד לאינסטגרם או ליוטיוב – הן מבחינת זיקוק המסר והן מבחינת אופן ההגשה, אורך הסרטון והקונספט שלו. כך, לדוגמה, ללינקדאין מועלים לרוב סרטי הסבר מקצועיים, ואילו בפייסבוק ובאינסטגרם הכיוון הוא יותר קליל הומוריסטי.

מותאם למובייל
דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שרוב הגולשים כיום צורכים את התכנים שלהם בעיקר דרך הסמארטפון, אליו הם מחוברים במהלך רוב שעות היום. מסיבה זו, ישנה חשיבות עליונה להתאמה של הסרטון לצפייה במובייל. הדבר בא לידי ביטוי במגוון של דרכים – החל מפורמט הסרטון (עדיפות לריבועי או אנכי), דרך השימוש בסאונד (עוד על כך מיד בהמשך) ועד לגודל האלמנטים בפריים. המטרה היא לגרום לסרטון שלנו לבלוט ולהפוך אותו לקל ונעים לצפייה גם מעל מסך המובייל הקטן והפופולארי.

הויז’ואל עושה הבדל
אם אתם מפיקים סרטונים שמיועדים להפצה ברשתות החברתיות, כדאי שתהיו מודעים לכך שרובם המכריע של המשתמשים ברשתות הללו, בין אם מתוך שמירה על פרטיותם או מתוך התחשבות בסובבים אותם, בוחרים להגדיר את הפיד שלהם כך שסרטונים ינוגנו באופן אוטומטי על “השתק” (Mute). לכן, חשוב שהויז’ואל של הסרטון שלכם ימחיש היטב את המסר שלכם בצורה בהירה גם ללא ליווי של קריינות, כי אם בשימוש בכותרות ובדימויים בלבד. אל תוותרו לגמרי על הפסקול, אבל צאו מנקודת הנחה שרוב הצופים לא ישמעו אותו ולכן לא ניתן להישען עליו כאמצעי עיקרי להעברת המסרים. כאן גם המקום לציין את היתרון של האנימציה בכל הנוגע לסרטונים שיווקיים, הטמון בכוחה להסביר בצורה נגישה ופשוטה גם את המוצרים המורכבים ביותר בעזרת דימויים מופשטים או מורכבים שלא ניתן לייצרם בצילום וידאו. במיוחד כשאין סאונד, אנימציה בליווי כותרות יכולה להיות פתרון יוצא מן הכלל.

סדרה בהמשכים
קשה מאוד להעביר מסר שיווקי ברור ומשכנע בסרטון אחד קצר, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במוצר מורכב. הדבר נכון על אחת כמה וכמה במדיה החברתית, שם טווח הקשב של הגולשים הוא קצר במיוחד. לכן, במקרים אלה כדאי לחשוב מראש על קונספט של סדרת סרטונים, שכל חלק בה ממשיך ומשלים את קודמו. כך ניתן לא רק לעורר ציפייה בגולשים לקראת הסרטון הבא, אלא גם להעביר את כל המסרים החשובים לנו, מבלי להתפשר על פורמט של סרטונים קצרים ותמציתיים שיתרום לקמפיין אפקטיבי יותר.

היעזרו במומחים

מצלמות הסמארטפון של היום מאפשרות צילום של סרטונים באיכות גבוהה למדי, וצילום בסמארטפון יכול לפעמים גם להעניק נופך של אותנטיות לסרטון. אבל ישנו איזון עדין בין צילום אותנטי לחובבני, וזהו קו שלא תרצו לחצות. הדרך הבטוחה ביותר כאן היא להשקיע בהפקה שמנוהלת על ידי מומחים בתחום, המביאים איתם ציוד מקצועי וידע שתורמים ליצירת תוצרים מלוטשים ברמה גבוהה. הדבר נכון גם לגבי אנימציה – בעוד שישנן כיום פלטפורמות זולות שיאפשרו לכם להפיק תכנים באופן עצמאי, כדי להגיע לתוצאות מרשימות ואפקטיביות כדאי לפנות לאנשי מקצוע בתחום.

סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית בוידאו ואנימציה עומד מאחורי מגוון רחב של סוגי סרטונים:  סרטי מוצר, סרטים לתערוכות, לגיוס כספים ולקמפיינים ברשתות החברתיות ועוד. היכנסו לאתר לצפייה בפרוטפוליו סרטי תדמית נבחרים https://www.ankanimation.com/

תמונה:  www.vecteezy.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן