פורטוגל כמו שעוד לא ראיתם – טיול משפחות שיש בו הכל

הרפובליקה הפורטוגלית, או בקיצור - מדינת פורטוגל, השוכנת ממש בקצה הדרום מערבי של יבשת אירופה, עלתה לכותרות כאשר נודעה העובדה כי ישראלים רבים זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית בתהליך מקוצר. מאז, גילו אלפי ישראלים לא רק מדינה שהיא חלק מהאיחוד האירופי - אלא גם מדינה אירופאית שיש לה הרבה מה להציע למטיילים - צעירים או מבוגרים, בטיול רומנטי או בטיול משפחתי שופע הרפתקאות.

מזג האוויר הים תיכוני הנפלא, הנופים האירופאים המרהיבים, האוכל המצוין ועוד רבים, הופכים את פורטוגל יעד מבוקש לתיירים אשר מחפשים את ההרפתקה הבאה שלהם. אז אם אתם נוסעים עם הילדים לחופשה משפחתית - תמצאו בפורטוגל כל מה שחופשה משפחתית מושלמת יכולה להציע - החל בארמונות ומבצרי פאר מלפני מאות שנים, דרך ערים מודרניות המציעות שופינג חלומי, וכלה באפשרויות לספורט אתגרי מלא אדרנלין. הנה שלושה רעיונות לחופשה המשפחתית הבאה שלכם בפורטוגל :

טיול עירוני - פורטו

על שפך נהר הדורו רחב הידיים, לחופי האוקיינוס האטלנטי, תמצאו את אחת הערים היפות במדינה - והעיר השנייה בגודלה בפורטוגל. העיר פורטו (Porto) מציעה למשפחה המטיילת העירונית את כל מה שאפשר להציע בטיול כזה - אתר המורשת של אונסק"ו ריביירה - הוא המרכז ההיסטורי של העיר; גשרים וקתדרלות; בתים על הנהר שיזכירו את אזור צ'ינקווה טרה באיטליה; מסעדות מופלאות (ומומלצות במיוחד למי שאוהב מאכלי ים), ושופינג מעולה (למשל במדרחוב של סנטה קתרינה, בקניון NorteShopping, או ברחוב העתיקות והשווקים מיד שניה Rue dos Martires).

אגב, מפורטו תוכלו לצאת לשיט נהרות על מימי נהר הדורו. תמצאו הפלגות של כמה שעות או כאלו של כמה ימים - הכל בהתאם לתכנית הטיול שלכם ואורכו.

למשפחות אוהבות טבע - פנדה ז'רס

באזור הצפוני של המדינה, תמצאו שמורת טבע שהיא כל כך שמורה, עד שישנם אזורים האסורים לטיול על ידי מבקרים. בשמורה קיימים מעל 700 קמ"ר של צמחיה ובעלי חיים מקומיים וייחודיים, אגם המאפשר השכרת סירות קיאק או פיקניק נעים על החולות הרכים לחופיו, ועוד. המון פעילויות אקסטרים תמצאו בשמורה לחובבי הז'אנר - החל מרכיבת אופניים או טיולים מודרכים בין נקיקי הסלעים בשמורה, וכלה בקפיצות באנג'י, אומגה, סנפלינג, ואפילו טיפוס מצוקים לאמהות בעלות לב חזק. בשמורה אף תמצאו ארגונים הפועלים בשמורה עצמה בלבד, ו - "תופרים" לכל מטייל את הפעילויות, האזורים, והטיולים המתאימים לו.

בנוסף לכל, בתוך השמורה קיים גם פארק ובתוכו אתר קמפינג וצימרים ללינת לילה במתחם.

ונציה בפורטוגל

העיירה אוויארו (Aveiro) נמצאת במרחק פחות משעה של נסיעה (כ - 50 ק"מ) מהעיר פורטו - ומחכה לכם שם הפתעה. מדובר בעיר אותנטית, קטנה ושופעת קסם - שיש המשווים אותה לונציה, ולא בכדי. התעלות החוצות את רחובותיה, ושיט הסירות המקומי, הופך את המקום ללא פחות מגן עדן – כאשר מדובר בעיר אותנטית, ללא ה - "הייפ" של ונציה וללא העומס התיירותי הפוקד אותה. תיהנו מארוחת דגים מצויינת, שיט סירות מקומי, קניית מזכרות ייחודיות, בילוי בלגונה המופלאה של העיירה, או טיול משותף בין הרחובות הצרים של העיירה.

החופים של פורטוגל

לא ניתן לכתוב על יעדים מומלצים למשפחות, מבלי לומר דבר אודות החופים הנפלאים לאורך המדינה. בין אם המשפחה שלכם נהנית מפעילויות אקסטרים בחוף ובין אם אתם מחפשים את המקום המושלם להתרגע בו - החופים של פורטוגל יציע לכם קצת מהכל, ותוכלו לבחור בין חופים לבנים מושלמים ושקטים, לבין חופי ים שהם מעוז הגלישה של גולשים מכל רחבי אירופה – כאלו שיש בהם מוזיקה, כיסאות חוף והמון אווירה. החופים שנזכיר הם דווקא בדרום המדינה, על אף שהשמורה שהומלצה לעיל וגם העיר פורטו נמצאים בצפון המדינה. מרחק הנסיעה בין פורטו לבין רצועת החופים של דרום המדינה - כשלוש שעות, ותוכלו להפוך אותה לנסיעה מלאת נופים ועצירות מרתקות.

פראיה דה סן טרופז - חוף בעל מים חמימים ורדודים, אהוב על גולשים ומתאים מאוד למשפחות.

פראיה דו בליש - מהחופים שישאירו אתכם פעורי פה, עם נקיקים ומנהרות בהם זורמים מי הים, לטיול על החוף או לאיתור פינה אינטימית ושקטה לבלות בה ביחד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן