שנת הלימודים בפתח – כך תדאגו שהילדים מוכנים

לרגע הזה ההורים חיכו כל החופש – להכנות לתחילת שנת הלימודים. אחרי אינספור אטרקציות, טיולים בחום, מציאת אקשן לילדים על בסיס יומיומי, הגיע הזמן לחשוב על החזרה לשגרה המבורכת. הצטיידות לקראות שנת הלימודים היא אטרקציה בפני עצמה. הילדים נהנים להתחדש לקראת החזרה לספסל הלימודים וההורים נהנים להיות שותפים בבחירת הציוד המבוקש, המלתחה הנדרשת ותוך כדי להעביר את הזמן בנעימים. לפניכם מספר המלצות לכל ההכנות הדרושות וכיצד להפוך את תהליך ההתארגנות לחוויה טובה עבור ההורים והילדים.

המקום קובע – משלבים בין בילויים לסידורים
חשוב לבחור מקום נחמד לקניות שירכז תחת קורת גג אחת את כל מה שצריך, מקום ממוזג, שיאפשר לכם להגיע עם רכבת או ישירות עם הרכב לחנייה מבלי לנדוד בין חנויות שונות, כמו קניון הסינמול בחיפה. כאשר בוחרים מרכז מסוים, חשוב לבדוק אם הוא אכן מציע חנויות שדרושות לכם הן חנויות לציוד ללימודים והן חנויות אופנה ורצוי חנייה קרובה כיוון שיהיה לכם הרבה מה לסחוב לאחר הקניות. מומלץ מקום שמשלב גם אפשרויות בידור והסעדה, כדי שתוכלו לשדרג את היום כולו ליום כיף. למשל, להתחיל בסרט שובר קופות, לעבור לסידורים, לקנח בארוחה טובה – לפני שחוזרים הביתה.

חשיבות הרשימה – מגיעים מוכנים
קל מאוד לצאת לקניות ולהתפזר ברחבי הקניון ולחזור הביתה בידיים גדושות בדברים שלא היה לכם בהם צורך. לכן, חשוב להגיע מכווני מטרה ומאורגנים. הכינו מבעוד מועד רשימת ציוד הכרחית כמו רשימת הספרים שיש להגיע עמם ללימודים או אביזרם נלווים – ילקוט, מחברות, עטיפות, קלמר וכלי כתיבה, חולצות בית ספר. ניתן לבדוק את המלתחה ולבחון מה חסר כדי להתחיל את השנה כמו שצריך וגם לעבור על הציוד שנשאר משנה קודמת ולבחון מה דורש ריענון. אפשר להביט מראש גם במפת הקניון, לאתר חנויות מבוקשות ולהחליט היכן לקנות כל דבר לפי תוצרת החנות, מבצעים והטבות שעומדים לרשותכם לפי כרטיסי אשראי, מועדוני לקוחות, מבצעים ייחודיים וכך לייעל גם את הסיבוב במרכז המסחרי וגם לעמוד בתקציב שקבעתם מראש.

חיזוק העצמאות של הילדים – נותנים להם לבצע את הקנייה
היות והילדים מגיעים עמכם למעמד הקנייה, חשוב לשתף אותם בבחירה. הרי בסופו של דבר, הם הלקוחות העיקריים של הרכישה לקראת החזרה לבית הספר. כדאי שימדדו בגדים שהם אהבו כל עוד מבחינתכם הם מתאימים מבחינת עלות וסגנון, יבחרו את כלי הכתיבה המועדפים מהמותגים השונים לפי קטגוריות שונות ברשימה (עפרונות, עטים, מחק). ניתן גם להקציב להם תקציב מסוים ולתת להם לבחור מה שצריך ומה שהם רוצים במסגרת התקציב שעומד לרשותם. אתם תוכלו לבדוק רק שהבחירות שלהם אכן עומדות בקריטריונים מבחינת עלות, איכות וכדומה ולבצע את התשלום או האישור הסופיים. ניתן כמובן לצאת עם מספר חברים והורים אחרים ולבצע את הקניות ביחד. לעיתים יש הנחות על רכישות מרוכזות כך שאפשר גם ליהנות ממחיר כולל נמוך יותר ממחיר ייחודי לכל רוכש בנפרד.

בחזרה לשגרה – לשוב בהדרגה
בחופש הגדול רוב הסיכויים שלא היתה לילדים שגרה. ההפך הוא הנכון – הם התעוררו מאוחר, הלכו לישון מאוחר וכל יום נראה אחר מקדמותו. על מנת להחזיר אותם לאט אבל בטוח לחיק השגרה, כדאי להתחיל לאמץ לוח זמנים שיאפשר להם לחזור בנוחות. למשל, להתעורר בשעה קבועה וללכת לישון בשעה קבועה, להתחיל לסיים את החוברות לחופש, להכין את התיק ואת החומרים ללימודים כמו עיטוף מחברות, סידור הקלמר, הדבקת תוויות שם על הספרים והמחברות. הם, כמוכם, צריכים להרגיש שהחופש כמעט נגמר ותכף חוזרים ללימודים ואפשר בהחלט לסיים את החופשה ולהתחיל את השנה ביחד ובכיף.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן