עיצוב מטבח בחמישה שלבים

המטבח הוא לב ליבו של הבית ואחד החללים החשובים ביותר בו. לצד זה, המשחק שבעיצוב המטבח מאפשר לבחור בין מספר סגנונות, לשחק בצבעים ובחומרים וליצור מטבח שהוא יפה, פרקטי, שימושי ומתחבר בצורה אותנטית לשאר הבית. איך עושים זאת צעד אחר צעד בחמישה שלבים?

תכנון עיצוב המטבח – תקציב ומגבלות המקום

סגנון העיצוב של המטבח שלכם יגזר מהתקציב שלכם, אבל למי שידו רחבה ניתן דווקא לבחור את סגנון העיצוב ומשם לגזור את התקציב. תחילה יש להגדיר תקציב אותו תהיו מוכנים להשקיע בעיצוב המטבח שלכם, ולקחת עוד 10% אקסטרה למקרים של חריגות כדי שלא תתקעו את הפרויקט שלכם. קחו בחשבון את כל מה שיהיה במטבח החדש שלכם: החל מצבע, חיפוי, ריצוף, חלונות ועד לשיש, שולחן האוכל, אי של פינת עבודה וכמובן הרהיטים והמוצרים הרבים אשר מאבזרים את המטבח כמו תנור, מיקרוגל, מקרר, מקומות אחסון וכו’.

בחירת סגנון עיצובי

לפי שיוצאים לדרך ומתחילים לבחור את החומרים ואת אנשי המקצוע שלכם, יש להתמקד בסגנון עיצוב המטבח. מטבחים מעוצבים הם עולם שלם – אך היתרון שבו הוא שכל עיצוב ממקד אתכם בבחירת חומרי הגלם ובצבעים ומאפשר לכם להיצמד לתכנית שלכם ובסופו של דבר לשמור על קו עיצוב נקי ולא מצועצע. סגנונות בולטים בעיצוב מטבחים הם הסגנון הכפרי אשר מבטא אווירה נינוחה ומשפחתית, משלב חומרי גלם טבעיים וגולמיים, מדפי עץ עליהם מונחים ספרי בישול וצנצנות, טקסטילים מודפסים וגווני שמנת וחום הם הדומיננטיים.

בסגנון הקלאסי משתמשים בעיקר בגווני לבן ושמנת ועם אלמנטים של עץ בגוון מהגוני או אגוז. הסגנון הקלאסי הוא סגנון רגוע , סולידי וסטנדרטי מאוד ומתאים במיוחד במקרים בהם השיפוץ נעשה לצורך השבחת הנכס כיוון שיכול להתאים לטעמם של מרבית האנשים. הסגנון האקלקטי הוא שילוב בין מספר סגנונות וניתן לשלב בו עץ, מתכת, זכוכית וכן לשחק עם הצבעים. כמובן שמומלץ לתכנן זאת יחד עם אנשי מקצוע כדי ליצור מטבח שמשלב בין מספר סגנונות אך עדיין שומר על הרמוניה.

בחירת אנשי המקצוע

את בעלי המקצוע מומלץ לבחור בעזרת השיטה הוותיקה והמומלצת ביותר – המלצות. החל ממעצב פנים, אדריכל, חשמלאי, צבעי ועד לחברה המייצרת או משווקת את חומרי הצבע, השיש והעץ. כדאי לבחור באנשי מקצוע אשר תחום ההתמחות שלהם הוא מטבחים מעוצבים. מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות ולא פחות חשוב, לבדוק את הכימיה ביניכם כדי לוודא שהעבודה תתבצע בצורה נעימה וקשובה לצרכים שלכם.

בחירת החומרים

עיצוב מטבח באופן המושלם כולל בתוכו בחירת חומרים באיכות טובה – שיש, ארונות, כיורים, ברזים, קרמיקה וחיפויים, ידיות לדלת, חלונות המטבח וכו’. גם כשהתקציב הוא נמוך, מומלץ שלא לקצץ בחומרים הנ”ל כיוון שסדקים, שברים וקילופים יכולים להופיע במהרה ולהפוך את המטבח שלכם ללא כל כך חדש ולא בדיוק נוצץ כמו שהוא היה בהתחלה. מומלץ לבחור בחומרי גלם איכותיים כמו קוורץ, אלומיניום ועץ מלא.

בחירת מוצרים נוספים

מוצרים נוספים הם הרהיטים הקטנים והגדולים – תנור, מקרר, אגרטל וקומקום, שכולם צריכים להיות באותה הנישה ובאותו הקו עם העיצוב הכללי של המטבח. גם לתאורה יש מקום משמעותי ביותר ביצירת האווירה המבוקשת.

עיצוב מטבח – סינרגיה בין גורמים שונים

כדי ליצור את המטבח המושלם, כדאי לשים לב לחשיבות של כל אחד מהגורמים שצוינו מעלה. אם אחד מהם לא יקבל את מלוא תשומת הלב – שלמותו של המטבח שלכם תיפגע.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן