איך מייצרים מענה מהיר ואוטומטי לכל מתעניין בעסק?

מענה לפניות בדף העסקי, יכול לשמש כחרב פיפיות בעסק. מצד אחד – כל בעל עסק מעוניין בפניות, בהודעות ובשאלות של לקוחות.

כאשר זה קורה לאחר קמפיינים – השמחה גדולה עוד יותר – יש פרי לעמלנו ויש שכר לקידומינו הממומן, נכון?

לוקחים פרטים ומעבירים לצוות המכירות וככה משלימים את תהליך המכירה.

אבל מה קורה כשההצלחה מסחררת וקצב ההודעות לא תואם את קצב המענה? יש בעלי עסקים שיקראו את זה עכשיו ויחשבו – אלו צרות של עשירים.

וזה לא נכון. לעסק שלא מגיב בזמן נוצרת תדמית שלילית, מוניטין גרוע ואת אלו – הרבה יותר קשה למחוק ולתקן.

חוץ מזה – שהרבה כסף ככה נשאר “על הרצפה”. לא מספיקים לענות ואז הלידים מתקררים בתהליך המכירה, ומכירות מתפספסות.

מה עושים?

כבר לפני שנה שנתיים החלו בארה”ב לדבר בכנסים של שיווק ומכירות על מה שנקרא “צ’טבוטים”.

אילו רובוטים קטנים שיודעים לנהל שיחה אוטומטית עם מתעניינים במסנג’ר של הדף העסקי. “זה מה שישנה את פני שירות הלקוחות” ככה היה הוייב בנושא, אבל רבים היו סקפטיים בעניין הבוטים האלו.

עד שהבינו גם בארץ – צ’טבוט הוא הפתרון לבעיות הלידים האבודים בצ’ט. התברר גם שאחוזי הפתיחה של הודעות המסנג’ר גבוהים משמעותית מאחוזי פתיחת מיילים למשל – אנחנו ראינו אחוזי פתיחה דרך מסנג’ר שעברו את ה-80%, ואחוזי ההקלקה מגיעים ל30%!

איך עושים?

פונים למומחים שיבנו את הבוט או הצ’טבוט ויאפיינו אותו בהתאם לדרישות העסק שלכם – מהירות מענה, תסריטי שיחה מותאמים, פונקציות נדרשות, הטמעת מוצרים וכו’, מחברים אותם לתכנת ניהול חווית הלקוח שלכם (CRM) או מקימים כזו ורואים איך הבוט עושה ניסים…

מה למשל?

מענה מהיר ואוטומטי לכל מתעניין ובאמצעות תהליך חימום קצר הופכים אותו לליד ואפילו מפנים לתכנים חינמיים רלוונטיים או למוצרי המרה.

עסקים אשר כבר הטמיעו צ’טבוטים בעסק שלהם מדווחים על מעורבות גדולה ואחוזי המרה גבוהים יותר של צוותי המכירות. לפעמים הם אפילו מדווחים על התלהבות הלקוחות מהשיחה עם הבוט!

התהליך אפקטיבי הרבה יותר מדף מכירה, שאינו אינטראקטיבי ו”ידידותי” כמו הבוט, כי ישנה ההתלהבות בצד השני מהבינה המלאכותית של הבוט המשוחח עימם.

מה גם, שהתהליך הוא חלק בהרבה, ולרוב אפילו משעשע את הלקוח, על אף הידיעה שכאן מוכוונים להמיר אותו, והומור, כידוע, מוכר יופי!

מה חשוב לדעת כאשר אתם פונים לאיש מקצוע שיבנה את הבוט?

הכרות עם תחום העסק שלכם, בניית תסריט שיחה מוכר מותאם לצ’טבוט ולערכי העסק, ידע בהתממשקות עם CRM והפיכת קמפיינים בפייסבוק לכאלו המפנים ישירות לשיחה עם הבוט.

לסיכום – עלויות הלידים לעסקים המשתמשים בבוט נמוכות משמעותית, משלוח ההודעות הינו ללא עלות (בניגוד לסמס לדוגמא) והלידים המגיעים לצוות המכירות חמים ובשלים יותר לקנייה.

לא מזמן ראיינתי את אחד הלקוחות שלנו – שהגיע לתוצאות עסקיות יוצאות דופן בעזרת צ’טבוט. ירדנו לעומק של גורמי ההצלחה של הבוט שלהם, שאיפשר להם להגדיל מכירות בצורה אוטומטית ולהרחיב את קהל העוקבים שלהם באלפי אנשים. ריכזנו את הכל בראיון וידאו אצלנו בבלוג – ניתן לגשת אליו בלחיצה כאן.

המאמר באדיבות דודו ציזנר, לאנדוליני פתרונות – אוטומציה עסקית וכלים לניהול מכירות (פייפדרייב)

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן