5 דברים חשובים שאפשר ללמוד מאנשים עם מוגבלויות

אנשים בעלי מוגבלות נאלצים ללמוד שיעורי חיים ולהתמודד עם אתגרים שאנשים בעלי גוף שלם ומתפקד וללא מוגבלויות שכליות קשה אפילו לדמיין.

אם האתגרים שלכם בחיים מסתכמים לרוב בעמידה בהחלטות הדורשות משמעת עצמית כמו להתחיל לעשות ספורט, למצוא זוגיות טובה או לקבל אומץ סוף סוף להתפטר מהעבודה, נסו לחשוב כיצד מרגישים אנשים שמתקשים לחתוך לעצמם לבד את האוכל.

חיים עם מוגבלות הם בפירוש קשים, אך יחד עם זאת הם מחלצים תעצומות נפש מהאנשים שחווים אותם וסביבתם ואלה מתורגמים לשיעורי חיים שכולם יכולים לספוג מהם השראה, על אף הקושי העצום.

עמותת “עמיחי” מהוד השרון מספקת רצף שירותים בקהילה לכ-400 ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, במטרה לשפר את איכות חייהם, לאפשר להם ‍להגיע לעצמאות מ‍רבית בקהילה ולאפשר להם לחיות בשוויון עם השוני. בימים אלה הם יצאו בקמפיין מימון המונים במטרה לגייס לעמותה את התקציב הדרוש על מנת להבטיח שאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית יוכלו להמשיך לקבל את השירותים להם הם זקוקים ולספק להם חיים מלאים ועשירים ככל שניתן.

תמכו בקמפיין של עמותת עמיחי בסכומים החל מ-50 שקלים ותהנו מתשורות נפלאות שהחברים ייצרו בעצמם בחנות החברתית, מלבד הידיעה שהתרומה שלכם תעשה טוב לאחרים

אלה הטיפים של המדריכים וצוות העובדים במקום, תוצר של התמודדות רבת שנים וליווי החברים והדיירים בסבלנות אין קץ ובאהבה רבה.

גם בקושי גדול מאד אפשר למצוא רגעי סיפוק קטנים

בני המשפחות של בעלי המוגבלויות, המדריכים והסובבים אותם מספרים פעמים רבות על קשיים גדולים מאד: קשיים נפשיים, פיזיים וכספיים. אך דווקא בתוך הקשיים של היום-יום אפשר למצוא בסביבה תומכת כמו בבית עמיחי, רגעים של הצלחות ושמחות קטנות, גם אם מדובר רק בחיוך וצחוק של אחד הילדים.

כוחה של סבלנות

צוות העובדים בעמותת עמיחי לומד שיעורים מאלפים על כוחה של סבלנות. בעולם בו אנחנו מדלגים מאפליקציה אחת לאחרת, קופצים בין מסכים, מדלגים על פרסומות וזוללים סדרות בטלוויזיה, הם יכולים ללמד אותנו איך אפשר לעצור לרגע, להתבונן ופשוט להיות עם החברים והחברות בעמותה.

עקב הקצב המטורף של החיים המודרניים רובנו מזמן איבדנו את הסבלנות אותה הם מפגינים בכל פעם שהם עוזרים לחברים להשחיל חוט במחט, או בכל פעם שהם שוטפים צלחת.

כוחה של קהילה

אומרים שכוח עמידותה של שרשרת הוא ככוח עמידותה של החוליה החלשה ביותר שלה. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הם לא פעם החוליה החלשה של החברה שלנו. הם לא תמיד יכולים להיות יצרנים, מובילים, מנהיגים, אבל הם בהחלט משמשים ראי לכוחה של הקהילה שלנו, הישראלית, העירונית, השכונתית. קהילות שמאמצות אותם, מסייעות להם ומשתפות אותם בחיי הקהילה הן מקור להשראה לחברה כולה.

אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בגילאים שונים וברמות תפקוד שונות זכאים ליהנות מחיים מלאים ועשירים ושווי זכויות בקהילה בדיוק כמו כל אחד ואחת מאיתנו. רמת הסובלנות של חברי הקהילה ורמת הנגישות של השירותים בקהילה מעידים על חוסנה ואיכותה של החברה בה אנו חיים, ומהווים תנאי להצלחת שילובם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה

כוחה של התנדבות

בעולם המודרני, של יחסי תן וקח, של משא ומתן, של תנאים, כמה עוצמה וכוח יש לנתינה ללא תנאים, לאהבה ללא תנאים, לעשייה לטובת מישהו אחר ללא תנאים. המתנדבים בעמותת עמיחי, לא תמיד מקבלים פידבק, לא תמיד מצליחים להרגיע, לא תמיד מצליחים לשעשע או לעניין את החברים והחברות. אבל זה לא משנה להם, כי הם לא שם בשביל הכרת התודה, הם שם כי ממש באותו הרגע, הם לא רוצים להיות בשום מקום אחר.

פרופורציות

כשהפקקים בדרך לעבודה מעצבנים, כשהביורוקרטיה מייאשת, כשמס הכנסה דופק בדלת והחיים נראים יותר כמו משא ולא כמו מסע. חשבו על הקשיים שבפניהם ניצבים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ובעיקר חשבו על כך שבכל זאת, הם מוצאים הרבה סיבות לחייך.

אודות עמותת עמיחי

עמותת עמיחי פועלת בשתי חטיבות: ‍החטיבה הצעירה, המתמקדת בילדי החינוך המיוחד ומספקת להם‍ מסגרת טיפולית לאחר שעות ביה״ס, בסופ״ש ובחופשים, והחטיבה הבוגרת, המתמקדת בבוגרים ‍בתפקוד בינוני – נמוך מעל גיל 21, ומפתחת עבורם פתרונות דיור ותעסוקה המשולבים בקהילה.

המרכזים של העמותה פועלים בהוד השרון, פתח תקווה וכפר סבא ומספקים שירותים לתושבי אזור השרון והשפלה. במהלך 2018 ייהנו כ-400 ילדים, בני נוער ובוגרים משירותי העמותה, ויתווספו לאלפי האנשים שכבר נעזרו בשירותי העמותה במהלך 25 שנות פעילותה.עמותת עמיחי נחשבת פורצת דרך בתחומה והינה בעלת יוקרה ומוניטין רבים בתחומי העשייה למען אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

תמכו עכשיו בעמותת עמיחי! הם השיגו עד כה רק 52% מיעד הגיוס. עזרו להם לספק להם את ה-100% לאלה שזקוקים לכך יותר מכל

התמיכה שלכם עשויה לחולל שינוי חיובי עצום בחיים של אחרים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן