ענף המשלוחים נמצא בתנופה!

משלוח

ענף משלוחי האון ליין מתרחב ללא הרף, ואנחנו הלקוחות נהנים מאוד מן המצב. יש יותר ויותר מסעדות ואפילו פלטפורמות חדשות שמציעות שירותי משלוחים ממגוון די רחב של מסעדות וכל שעלינו לעשות זה רק להקליק, ובתוך זמן קצת משלוח האוכל יגיע אלינו. מהפכת משלוחי האוכל כבר כאן, הנה כמה תובנות על שוק שמגלגל מיליוני דולרים בחודש וידו עוד נטויה.

היקף שוק משלוחי מזון ד-היום

אם מתבוננים על הענף בכל העולם, אז שוק משלוחי האוכל מגלגל נכון להיום כ-83 מיליארדי דולרים. כדי לסבר את האוזן: זהו 1% מכל שוק האוכל, 4% מסך האוכל שנמכר במסעדות ובמזנוני מזון מהיר. שוק זה כבר נטוע היטב בשלל מדינות ברחבי העולם, תוך שהוא גדל בקצב מהיר והציפייה – שהוא יגדל בלפחות עוד 3.5 אחוזים בחמש השנים הקרובות.

מודלים של משלוחים

בהפרש גדול מאוד ניצבת שיטת המשלוחים המסורתית. הלקוח גולש באינטרנט או מתקשר למסעדה או לפיצריה וממתין שהמסעדה תשלח אליו את המשלוח. סוג מסורתי זה של משלוחים למעשה חולש על 90% מהשוק ולמרבה ההפתעה, מרבית הלקוחות, 3/4 מהם, עדיין מעדיפים להתקשר בטלפון למסעדה.

עם זאת, כפי שקורה בסקטורים רבים אחרים, גם כאן המדיה הדיגיטלית ממשיכה לעצב מחדש את השוק, אך היא טרם השתלטה עליו כליל. הסיבה שהמעבר למדיה הדיגיטלית לא הושלם, נובעת כנראה מאי נוחות של ממשקים, כי גולשים שמרבים לבצע קניות און ליין לא מקבלים את אותה חווית קניה באתרי הזמנת המשלוחים.

הזדמנויות חדשות, לקוחות חדשים:

את העלייה בביקושים לשירותי משלוחים מייחסים המומחים ל-2 סוגים של לקוחות. הסוג הראשון זה הלקוח שמחפש תחליף לסעודה טובה במסעדה. עם שירותי המשלוחים החדשים, לקוחות יכולים לאכול בבית את אותו האוכל האיכותי שהם היו משיגים לו היו יושבים במסעדה. אמנם אצלנו בישראל אין מסעדות שזכו לכוכבי מישלן (עדיין), אבל ברחבי העולם, היכן שיש מסעדות שזכו להכרה של מישלן, גם רבות ממסעדות אלו כבר מבצעות שירותי משלוחים ישירות לבית הלקוח.

הסוג השני של הלקוח הוא זה שמעוניין לרכוש ערכות מוכנות עם חומרי גלם להרכבה עצמית של ארוחות. לקוחות מסוג זה כן רוצים להכין בעצמם את האוכל, אך מעדיפים שמישהו אחר יחשוב על מה הם יאכלו וגם ידאגו להביא אליהם את המוצרים הדרושים.

מה הלקוחות רוצים ממשלוח האוכל שלהם?

הלקוחות של המאה העשרים ואחת רוצים כמה דברים משירותי המשלוחים:

  • היכן מזמינים? – אם מדובר בפלטפורמה אינטרנטית להזמנת אוכל הם מצפים שהפלטפורמה תהיה נוחה לשימוש, קלה לתפעול, ברורה, שהתצוגה תהיה מותאמת אישית, שתהיה היסטוריה של הזמנות, נתונים וחווית גלישה נעימה ואסתטית.

  • מהירות משלוח – זמן משחק תפקיד חשוב. משלוחים מהירים הם אחד התורמים המשמעותיים ביותר לשביעות רצון הלקוחות, אולי החשוב ביותר. מרבית הלקוחות דיווחו שהם מצפים שההזמנה שלהם תגיע עד שעה.

  • להיכן הם מזמינים? – רוב הלקוחות מבצעים משלוחים אל בתיהם הפרטיים. 82% מכל משלוחי האוכל  למעשה נשלחים אל בתיהם של הלקוחות ורק 16% מהם – אל מקום העבודה. זהו נתון מעניין מאוד!

  • מתי הם מזמינים? – לקוחות מרבים להזמין יותר בסופי שבוע. מסעדות בכל העולם מדווחות ששיאי המשלוחים שלהם מגיעים דווקא אז. כ-74% מהזמנות האוכל מתבצעות בסופי שבוע!
מנוי
הודע ל
guest

1 תגובה
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
יוסי

אשמח לדעת מניין הנתונים על שוק המזון ( “אם מתבוננים על הענף בכל העולם, אז שוק משלוחי האוכל מגלגל נכון להיום כ-83 מיליארדי דולרים. כדי לסבר את האוזן: זהו 1% מכל שוק האוכל, 4% מסך האוכל שנמכר במסעדות ובמזנוני מזון מהיר. שוק זה כבר נטוע היטב בשלל מדינות ברחבי העולם, תוך שהוא גדל בקצב מהיר והציפייה – שהוא יגדל בלפחות עוד 3.5 אחוזים בחמש השנים הקרובות.”)

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן