מה הגולשים שלכם באמת רוצים למצוא וכיצד זה יכול לשפר את ה-SEO שלכם?

כאשר גולש מחפש משהו בגוגל, אנחנו לא תמיד יודעים מדוע הוא מחפש אותו ומה בדיוק הוא מעוניין למצוא דרך גוגל. קל לחשוב שקידום אתר לעסק תמיד צריך להיות מסחרי גרידא, אבל לפעמיים אנחנו עשויים לפספס גולשים שלא בהכרח רוצים לקנות וללכת…

בשנים האחרונות האלגוריתם של גוגל אמנם השתפר מאוד ביכולת הניתוח שלו וחלק מהגולשים שואלים שאלות ישירות (“כמה עולה קידום אתרים”), אבל עדיין יש לא מעט חיפושים שלגביהם אנחנו יכולים בעיקר לנחש מה הייתה כוונת המשתמש.

למרבה המזל, לרוב בני האדם יש פחות או יותר את אותם רצונות וכוונות כאשר הם מחפשים בגוגל, ולכן אפשר לחלק את אלו לכמה קטגוריות עיקריות:

חיפושים ממותגים

פעם היינו צריכים לזכור כתובות שלמות של אתרים והן לא תמיד היו קצרות, אבל היום רובינו פשוט מחפשים את שם האתר בתיבת החיפוש של גוגל או בשורת הכתובת  (רוב הגולשים משתמשים בכרום, כך שגוגל הוא בכל מקרה מנוע ברירת המחדל שלהם)

לכן, מעבר ל-SEO קלאסי, חשוב מאוד לעבוד על המיתוג המקוון וכל מה שכרוך בכך:

  • בחירת שם מקורי שקל לזכור אותו, רצוי לא להפריז בקיצורים ושפה אינטרנטית (askme2 לאתר שאלות ותשובות לא נשמע טוב במיוחד…)
  • השקעה בעיצוב הגרפי של עמוד הבית, בלוגו – בחיפושים ממותגים עמוד הבית הוא זה שבדרך כלל מופיע ראשון
  • מציאת סלוגן שייתן לגולשים מושג מי אתם ומה אתם מציעים
  • רישום לגוגל מפות, עידוד הגולשים לרשום ביקורות
  • השקעה גם בערוצים נוספים כמו למשל הצגת מודעה ממומנת ברגע שהגולשים מחפשים את שמות המתחרים שלכם (אין לגוגל בעיה עם זה וגם בתי המשפט בארץ קבעו שאין כאן בעיה חוקית, כל עוד לא מתבצעת הטעיה).

חיפושים שמיועדים למציאות מידע

חיפושים אינפורמטיביים הם יעילים מאוד כאשר הגולש עוד לא ממש מכיר את התחום אותו הוא מחפש. מעבר לשאילת שאלות, גם חיפושים מאוד ספציפיים יכולים להעיד שהגולש רוצה למצוא מידע. לדוגמה, מי שמחפש “קבלת קישורים לאתר שלי” הוא כנראה מי שמתעניין בקידום אתרים, ורוצה להבין יותר על בניית קישורים (למרות שהוא לא משתמש במילה הזו…).

במקרים האלו, לפני שאנחנו מנסים למכור לגולש משהו, אנחנו צריכים לתת לו את המידע הזה בצורת מאמר או פוסט בבלוג. זה לא רק מעודד אותו להתעניין יותר, אלא גם בונה את האמון ביננו לבינו ומראה לו שאנחנו מבינים על מה אנחנו מדברים.

שאילתות בעל גוון מסחרי או מכוונות פעולה

שאילתות של גולשים שכבר קיבלו החלטת קנייה עקרונית הן הרבה יותר קלות לזיהוי. לדוגמה, אם מישהו מחפש “קניית בגדים אונליין”, עדיף לכוון אותו ישר לעמוד המכירות הראשי או הקטגוריה, ולא להסביר לו למה זה הרבה יותר נוח וזול מקנייה בקניון הקרוב.

במקרים מסוימים ניתקל בגולששלא מחפשים בדיוק את מה שאנחנו מציעים, אבל אנחנו יכולים לשכנע אותו שיש לנו הצעה יותר טובה. הדוגמה הקלאסית היא כשגולשים מחפשים משהו בזול בקטגוריה של מוצרים שמוצפת במוצרים זולים ולא איכותיים שבדרך כלל לא מספקים את הסחורה. לדוגמה, מסך זול מאוד למי שעובד מול המחשב שעות ארוכות, כלי בישול זולים שנשרטים בקלות וכמובן קידום אתרים זול או מהיר (די ברור מאליו…).

ישנן גם שאילתות חצי אינפורמטיביות שאנחנו יכולים להפוך לשאילתות מכוונות פעולה. לדוגמה, אם מישהו מחפש ספרים במבצע ואנחנו רוצים לבנות אתו מערכת יחסים לזמן ארוך, אנחנו יכולים להציע לו להירשם לרשימת תפוצה עם כל הספרים החדשים במבצע. כך יש סיכוי שהוא יחזור ויקנה מאתנו ולא יבצע רק קנייה חד פעמית.

שאילתות קצרות

האמת היא שהגולשים נוטים לחפש יותר ויותר שאילתות ספציפיות, אבל קידום של שאילתות קצרות הוא עדיין חשוב בשל הנפח הגבוה שלהן. לדוגמה, אם הגולש מחפש “קידום אתרים אורגני”, אנחנו לא תמיד יכולים לדעת אם  הוא מחפש חברה שתספק לו קידום אתר לעסק או אם הוא רוצה להבין מהי בדיוק הכוונה במילה “אורגני”.

הפתרון של גוגל הוא להציג סוגים שונים של מידע. בעברית זה לא תמיד הכי בולט מכיוון שהניתוח של שאילתות בעברית עדיין לא משתווה לזה בשפות זרות, אבל עדיין אפשר לראות דוגמאות טובות לכך. לדוגמה, אם תחפשו “עיצוב הבית”, זה מה שתקבלו:

כמו שאפשר לראות, קיבלנו את הפורטל של וואלה ואת זה הוותיק של בניין ודיור (פעמיים), לאחר מכן בלוג של מעצבת פנים ולאחר מכן רשימה של עסקים מקומיים על פי המיקום של המשתמש. שימו לב גם שבחלק מהתוצאות גוגל התייחס בכלל לעיצוב פנים, מה שמראה שלא תמיד צריך להיצמד דווקא לביטוי אחד.

טיפים נוספים למחקר מילות מפתח

1. ליד כל מילת מפתח שאתם שמים הוסיפו שדה של כוונת המשתמש. אם האתר שלכם מסחרי, רשמו גם את פוטנציאל הרווח שלה.

2. ישנן מילות מפתח שייראו לנו מתאימות למה שהאתר שלנו מציע, אבל הן יהיו מאוד תחרותיות. במקרה הזה אנחנו צריכים לחשוב גם על קידום אתרים ממומן. מעבר לפחות כאב ראש וחיסכון בתקציב, זה יעזור לנו לבלוט מעל תוצאות אחרות שאולי כוללות סוגים אחרים של תוכן שלא רלוונטי אלינו.

3.אם אנחנו לא בטוחים מהי בדיוק כוונת המשתמש, הכי פשוט לבדוק בעצמנו את השאילתה הזו. אמנם גם במצב “גלישה בסתר” לא נקבל תמיד את אותן התוצאות, אבל עדיין יהיה לנו רושם כללי לגבי מה שגוגל נוטה להציג והאם מדובר בכלל בשאילתה מפולחת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן