חיסכון לכל ילד – תכנית חיסכון לאומית

תוכנית לאומית חיסכון לכל ילד, מאפשרת לכל הורה לפתוח לילדיו תוכנית חיסכון עד הגיעו לגיל 18. במסגרת התוכנית יופקדו לקופה 50 שקלים על ידי המוסד לביטוח לאומי וזאת בנוסף לקצבת הילדים המועברת ישירות להורים – במילים אחרות, חיסכון חודשי זה אינו גורע מקצבת הילדים החודשית. כל הורה יכול להחליט ולהוסיף לאותם 50 ₪ את קצבת הילדים המתקבלת באופן חודשי, כך שהחיסכון יגדל ל – 100 ₪ בחודש.

כל עוד יחסכו ההורים 100 שקלים לילדם, הרי בהגיעו לגיל 18 הוא יזכה להתחיל את חייו עם סכום נחמד שיסייע לו בלימודים, לשכירת דירה, טיול וכל שהוא יחפוץ בו. ילדים שנולדו בשנת 2017 יקבלו בגיל 3 מענק נוסף המסתכם ב- 251 ₪ ובהגיעו לגיל 13 יופקד לחיסכון מטעם המדינה 251 ₪ נוספים.

בגיל 18 בחר הילד לא למשוך את כספי החיסכון, יתווסף לו מענק נוסף על סך 502 ש”י והיה ובחר הילד שלא למשוך את כספי החיסכון בגיל 21, תוסיף לו המדינה בשנית מענק של 502 ₪.

היכן מתבצע החיסכון

תכנית חיסכון לכל ילד, היא אומנם יוזמה של המדינה, אך כל הורה יכול להחליט היכן לנהל את קופת החיסכון של ילדו, בין אם זה בבנק בו מתנהל חשבון העו”ש שלו, בנק אחר או קופת גמל. עוד ניתן לקבוע ולהכפיל את סכום החיסכון, כך שבעתיד יתאפשר לילד ליהנות מקופת חיסכון משמעותית שתהווה עבורו קרש קפיצה אל החיים העצמאיים.

חשוב לקחת בחשבון ולהבין כי חיסכון לכל ילד אשר מתנהל בקופת גמל, ניתן להעביר בכל נקודת זמן לקופת גמל אחרת, להבדיל מחיסכון המתנהל בבנק, אזי הבחירה הראשונית היא שתלוה את תכנית חיסכון לילדים לכל אורך הדרך, ללא מתן אפשרות לשנות בנק או לעבור לקופת גמל.

מידע שיעזור לכם לקבל החלטה

תוכנית חיסכון לכל ילד נכנסה לתוקפה בינואר 2017 והיא מתיימרת לייצר עבור הדור הבא מצע כלכלי טוב ונוח יותר לתחילת חייהם. אין ספק כי תוכנית זו מבורכת ומעבר להיותה מועילה, היא מקנה רשת ביטחון לילדים רבים שככל הנראה יתקשו לקבל מהוריהם עזרה כלכלית בעתיד.

החיסכון כאמור מנוהל בבנקים השונים, בהתאם לבחירת ההורים ולחילופין בקופות גמל אשר זכו במכרז אותו ערך משרד האוצר והביטוח הלאומי. ההפקדה עצמה מתבצעת בדיוק באותו היום בו מתבצעת העברת קצבת הילדים על ידי המוסד לביטוח לאומי ומי שיבחר להרחיב ולהגדיל את החיסכון ב- 50 ₪ נוספים, יתבקש לדווח על כך באתר של הביטוח הלאומי – השינוי יתבצע חודש לאחר הדיווח.

לא הספקתם לפתוח עבור ילדיכם תכנית חיסכון לכל ילד ולבחור את המוסד בו היא תתנהל, אל דאגה, התוכנית תפתח על ידי המוסד לביטוח לאומי והם יהיו אלו שיבחרו היכן תתנהל תוכנית החיסכון.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן