מקורות השראה ליצירת תוכן

כשאתם מתכננים אילו תכנים תעלו לאתר שלכם בחודשים הקרובים, למשל כחלק מתכנית שיווקית או אסטרטגיית תוכן, יש מספר סוגי נושאים שבהם יעסוק התוכן הזה: תוכן שיווקי שמטרתו להגדיל מכירות או לעודד מעורבות גולשים; או מאמרים אינפורמטיביים שיעזרו לקוראים להתמודד עם נושא שקשור לתחום העיסוק שלכם, או פשוט תוכן שכיף לקרוא ולשתף עם חברים.

אסטרטגיית התוכן הטובה ביותר היא שילוב של כל הסוגים: לקדם תוכן מתוך שאיפה שהגולשים ישתפו אותו ברשתות החברתיות, לסייע להם להבין כיצד מוצר שלכם פותר בעיה או להסביר מדוע העסק שלכם הוא הטוב ביותר בתחומו ורק אצלכם כדאי לקנות.

אם אתם רוצים לתכנן את התוכן שלכם לחודשים הקרובים או לרענן את התוכן הקיים, הנה כמה מקומות שבהם אתם עשויים למצוא השראה לתוכן שתוכלו לייצר:

  1. הציצו אצל המתחרים

משחר ההיסטוריה עסקים נהגו ללמוד אחד מן השני, והמצב היום איננו שונה: עסקים מתחרים שמשקיעים בשיווק או בתהליך של קידום אתרים בגוגל נוהגים לעקוב זה אחר זה, להפיק תובנות מן ההצלחות והכישלונות, ולעיתים גם לחקות אסטרטגיות ורעיונות. בעסקים רבים יש סמנכ”לים שרוב עבודתם היא רקימת תוכניות עבור העסק שלהם תוך ביצוע מחקרי מתחרים תמידיים על מנת לוודא ששום דבר לא נשכח מאחור; על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקופירייטרים או כותבי תוכן שמחפשים מקורות השראה ליצירת התוכן שלהם.

התוכן הטוב ביותר הוא זה שיוצר קשר חדש עם לקוח פוטנציאלי, מיידע אותו על קיום העסק ומוצריו, ומוביל אותו לרכישה. הציצו אל המתחרים שלכם, וראו כיצד הם יוצרים את הקשרים הללו עם לקוחות פוטנציאליים שלהם. האם המתחרים עונים על שאלות שאתם לא מתייחסים אליהן? האם הם מציגים יתרונות או שירותים בדרכים טובות יותר משלכם? ואם נראה לכם שהתוכן שלהם טוב יותר– האם וכיצד תצליחו לחקות אותו ובו בזמן לא לאבד את הייחוד שלכם?

  1. שאלו את הלקוחות

אחת הדרכים היעילות ביותר למצוא נושאים חדשים לגעת בהם באמצעות התוכן הוא סקרי לקוחות וטפסי שביעות רצון. ודאו שעובדי מחלקת שירות הלקוחות שלכם (אם יש כזו, ואם לא – אז אתם בעצמכם) מחפשים את המשוב מן הלקוחות ומביאים אותו לתשומת לב מחלקת השיווק.

אם אתם מבחינים בדפוסים שחוזרים על עצמם, למשל כאשר אנשים שואלים את אותן שאלות שוב ושוב, אלה הם נושאים שכדאי לייעד עבורם תכנים במיוחד כאשר מתכננים בניית אתר חדש. כאלה הם, למשל, עמודי שאלות נפוצות באתר, פוסטים בבלוג עסקי או סרטוני הדרכה. לא רק שהתכנים הללו יענו על השאלות של הגולשים עוד בטרם ישאלו אותן, הם גם יעודדו אותם לחזור ולבקר אתכם בעתיד, ולהשאיר משוב חיובי יותר בפעמים הבאות.

  1. מה הצוות שלכם חושב?

אנשי שיווק רבים מדי נוטים לטעות ולחפש את מקורות ההשראה בחוץ, כאשר רעיונות מוצלחים מאוד יכולים להגיע דווקא מבפנים, דהיינו מן הצוות שעובד באופן יומיומי על האתר שלכם: אנשי מכירות, נציגי שירות לקוחות, כל מי שבא במגע עם לקוחות.

שאלו את האנשים הללו איזה משוב הם מקבלים מן הלקוחות באופן קבוע, אילו טרנדים עתידיים הם צופים, מה היתרונות והחסרונות של העסק שלכם מנקודת המבט שלהם. תופתעו לגלות כמה שדברים עשויים להיראות אחרת מנקודות המבט השונות של אנשי הצוות שלכם, ודווקא מתוכם תוכלו לייצר תכנים רעננים ואפקטיביים.

  1. מקורות מן התעשייה

הצמא למקורות השראה חדשים הוא אתגר שמעסיק חברות גדולות וקטנות כאחד, ויש ענפים שבהם קיימות מספר חברות או קהילות שקובעות את הטון, מאתרות טרנדים או עוקבות אחר שינויים בענף ומתוות את הדרך לעסקים הקטנים יותר.

הקפידו לעקוב אחר אתרי אינטרנט גדולים או לקחת חלק בפורומים מקצועיים וקהילות שבתחום העיסוק שלכם. עקבו אחר שינויים רגולטוריים, חידושים ועדכונים בתחום שלכם – וכך גם תוודאו שאתם צועדים בדרך הנכונה וגם תיהנו מתדמית של עסק אמין ואיכותי יותר.

  1. הקשיבו למדיה החברתית

רבים נוטים להתייחס אל הרשתות החברתיות כאל במה להתפאר בה, להעלות תוכן, לגייס לקוחות וכדומה – אולם הרשתות החברתיות יכולות להיות גם מקור להשראה אילו רק תשכילו לעשות בהן את השימוש ההפוך: להקשיב.

פקחו עין על כל הרשתות החברתיות, לא רק אלה שבהן יש לכם נוכחות משמעותית. שימו לב לדברים שאנשים אומרים על העסק שלכם, על המוצרים והשירותים, על שירות הלקוחות וכן הלאה, ושימו לב גם לדברים שהם אומרים על המתחרים שלכם.

לעיתים גם התגובות לפוסטים ברשתות חברתיות עשויות ללמד הרבה מבחינת מחקר מתחרים, ולכן שימו לב גם אילו סוגי תכנים של המתחרים זוכים לכמויות השיתופים ו/או התגובות הגבוהות ביותר. אגב, יתכן שכך תגלו שיש רשתות חברתיות פופולריות יותר בקרב גולשי קהל היעד שלכם, וכך תוכלו לבסס בהן נוכחות משלכם ולוותר על רשתות חברתיות שבהן אין טעם לתחזק נוכחות קבועה.

סיכום

כבעלי עסקים, האתגר החשוב ביותר שעומד בפניכם הוא ליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים חדשים תוך חיזוק הקשרים עם לקוחות קיימים. אם תעשו שימוש במקורות ההשראה שהובאו לעיל כדי ליצור תוכן חזק ואיכותי בעל ערך – רוב הסיכויים הם שתעמדו במשימה בהצלחה.

נכתב על ידי Seolinks.co.il. תמונה: bigstockphoto

מנוי
הודע ל
guest

2 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
מעניין

מעניין

ronen

מאמר מדהים, ממש נהניתי לקרוא, תודה

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן