בחזרה לנעורים: 5 עצות לעיצוב חדר נוער 2018

כולנו היינו שם, וגם אם נדמה לנו שהיינו דווקא רגועים ושלווים סביר להניח שההורים שלנו יעידו קצת אחרת. זוהי תקופת הנעורים, כמובן, הזמן שבו הילדים שלנו נדרשים לתמרן בין לימודים ובחינות בגרות לבין חיי חברה ואולי אפילו אהבת נעורים ראשונה ומרגשת. המטרה שלנו היא לספק להם את הסביבה הנעימה ביותר שבה כל האירועים האלה יעברו עם מינימום דרמות (עד כמה שאפשר). אז איך ייראה חדר הנוער שלהם? הנה חמישה טיפים חשובים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

1 – תנו דגש למרחב

כדאי לזכור שהחדר הזה מיועד לא רק לנער או לנערה, אלא גם לחברים שלהם. הם ילמדו למבחנים עם החברים מהכיתה, יקיימו מסיבת פיג’מות מפעם לפעם וגם כשהם לבד בבית הם נוטים להסתגר בין ארבעת הקירות, פשוט כי הם בני ובנות נוער. אם כן, כשאתם מתכננים את החדר תנו דגש למרחב וסדרו את החלל בצורה פונקציונלית ככל האפשר. למשל, בסיס מיטת הנוער יכול לשמש גם כארגז מצעים או כמקום טוב לאחסון הספרים והמחברות. בנוסף תוכלו לוותר על כוננית הספרים ולהסתפק במדפים שייתלו מעל לשולחן הכתיבה, וזהו חיסכון אדיר במקום.

2 – בחרו פריטים איכותיים

רהיטים איכותיים וחזקים ימשיכו ללוות את הילדים שלכם גם אחרי שמרד גיל ההתבגרות יחלוף וגם הצבא ייראה כמו זיכרון מתוק. רהיטים שעונים על ההגדרה הזו הם רהיטים שמעוצבים מעץ מלא, חומר גלם שנחשב לעמיד מאוד, ובצדק. מגוון פריטי הריהוט מעץ הוא ללא ספק רחב ומגוון, אבל אתם יכולים גם לתכנן ארון בגדים, כוננית ספרים או מיטה שיתאימו לסגנון האישי שלכם – ושל הילדים כמובן.

3 – התמקדו בפינת הלימודים

גם אם אנחנו דואגים למרחב כדי שהילדים שלנו יוכלו לארח חברים וחברות כאוות נפשם, הפינה החשובה ביותר (לפחות מבחינתנו) היא פינת הלימודים. תנו לה את תשומת הלב הראויה, בחרו שולחן כתיבה רחב ונוח כדי שלא יהיו לילד תירוצים לא ללמוד, וכך גם תייצרו עבורו סביבה שתאפשר לו לשנן נוסחאות ופרקים בהיסטוריה בלי הפרעה.

4 – תאורה נכונה

אם הנערים המתבגרים ממילא מבלים את רוב הזמן בחדר שלהם, לכל הפחות נוכל לספק להם תאורה מתאימה. פינת לימודים חשוכה היא דרך טובה להרחיק אותם מהספרים ומשיעורי הבית, בעוד תאורה רכה תשרה אווירה נעימה יותר גם כשהם לומדים וגם כשהם מעבירים את הזמן עם החברים הכי טובים.

5 – הטיפ החשוב: תנו להם להביע עמדה

ככל שהם גדלים הם בטוחים שהם אנשים בוגרים שיכולים לקבל החלטות לבד, וגם אם זה לא ממש נכון (כי כרטיס האשראי עדיין על שמכם) לפחות תנו להם להרגיש שהם לא טועים לגמרי. ההחלטה הסופית אולי שלכם, אבל הם אלה שילמדו, ישנו ויארחו בחדר. חוץ מזה, יש להם מספיק סיבות לכעוס ולמרוד, אל תספקו להם עוד אחת.

נכתב בחסות האוס אין המייצרת חדרי נוער עשויים עץ מלא וחומרים טבעיים, ידידותיים לסביבה וללא רעלים.  היכנסו לקטלוג https://www.housein.co.il/catalog.asp?cat=1

תמונת שער: האוס אין

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן