חופשה במונטנגרו

אם חושקת נפשכם בחופשה שלווה ומרגיעה, נראה כי חופשה במונטנגרו זה בדיוק מה שאתם מחפשים. מדוע מדובר ביעד המושלם עבורכם כעת? בואו נראה.

מונטנגרו היא פנינת טבע אמיתית ולא בכדי דבק בה הכינוי “שוויצריה של הבלקן”, שהרי מדובר בשילוב בלתי-מנוצח של הרים וירוק – עם שמורות טבע, מפלים, נהרות, אגמים, קניונים ויערות.

חופשה במונטנגרו היא הזדמנות לנופש רגוע במפרצים מרהיבים וחופי ים שטופי שמש, כמו גם מנוף הררי וטיולי טבע, כך שמצד אחד מונטנגרו מאפשרת חופשה קלאסית של בטן גב בחופים מקסימים ומלונות מפנקים לאורך החוף ומאידך ניתן ליהנות  מפעילות מאומצת יותר בחלקה ההררי של המדינה.

מונטנגרו התברכה בנופים נדירים הכוללים טבעי הררי פראי המשתלב באופן יפהפה עם חופי הים האדריאטי. נוף פנוראמי מדהים נחשף ממרומי ההרים שחולשים על רצועת החוף. מפרצים כחולים, איים קטנטנים, עיירות קטנות וכלי שייט – כל מה שיכול לעצור את נשימתכם. מדובר ברצועת חוף ציורית ומקסימה, עם לשונות ים שנכנסות ליבשה, בדומה לפיורדים, עם מצוקים וההרים שעוטפים אותה, כמו גם חופי רחצה חוליים וידידותיים לרוחץ.

מונטנגרו מונה כ-640,000 איש ומהווה מדינה רב-תרבותית, רב-דתית ורב לאומית. ניתן למצוא בה לאומים שונים, כגון מונטנגרים, קרואטים, סרבים ועוד. הדתות הדומיננטיות בה הן נמרות קתולית ונצרות אורתודוכסית. סטיניה היא בירתה ההיסטורית בעוד שפודגוריצה היא בירתה המודרנית של מונטנגרו, המרכזת את העניינים האדמיניסטרטיביים, תרבותיים, תחבורתיים ותעשייתיים. האזרחים במדינה גאים במדינתם ובמורשתם וידידותיים ביותר לתיירים ומבקרים. הם מסבירי פנים לכל מי שמעריך את יופייה וייחודה של המדינה.

חופי מונטנגרו מאפשרים את המפגש הנהדר ביותר בין היבשה לים. חוף הים האדריאתי של מונטנגרו הינו אתר תיירותי יוצא דופן. מדינה זו מציגה ניגודים מרתקים הכוללים פסגות הרים גבוהות, נהרות צלולים, אגמים נוצצים, קניונים מעמיקים וקו חוף מרתק. המדינה כוללת 117 חופים, כאשר הארוך מביניהם מגיע לכדי 13 קילומטרים.

האקלים הים-תיכוני של המדינה מאפשר גדילה של עצי קיווי, לימון, תפוז, תאנה, זין ואורן. מדובר במקום שהשמש זורחת בה ברוב ימי השנה. קתדראלות רומיות וגותיות מתארחות בערי חוף שונות, בנוסף למנזרים, כנסיות, ארמונות עתיקים מקושטי חומות, מוזיאונים, גנים בוטאניים וטירות.

ישנן עשרות פסגות הרים (כאשר 70 מהם גבוהים מ-2000 מטר), 4 גנים לאומיים שופעי חיות בר פרחים, עם פיורד מרהיב וגדול למדי. ללא ספק, מונטנגרו זו מדינה שלווה, בתולית וטבעית. מלבד ההרים הגבוהים, כוללים אוצרות הטבע שבה גם חופים רחבים סלעיים או חוליים, קניונים עמוקים, נהרות צלולים ואגמים בוהקים, יחד עם תרבות עשירה, קתדראלות גותיות ורומיות, ארמונות, ערים עתיקות, שרידים מתקופת האימפריה היוונית ומטבח ים תיכוני עם יינות איכות. המבקרים במדינה ייהנו מאקלים מופלא ומקומיים נעימי סבר.

שאלת השאלות: קוטור או בודווה?

רבים המתעניינים בנופש על חופיה של מונטנגרו מתחבטים בשאלת הבחירה שבין שתי ערים נהדרות במידה פחות או יותר שווה: קוטור ובודווה, המצויות מרחק חצי שעת נסיעה האחת מהשניה. בודווה נחשבת בירת התיירות של המדינה, עם 17 אתרי נופש וחופי ים (בדגש על חוף ג’אז, חוף בצ’יצ’י וחוף רפאלוביץ’). בודווה נבחרה כעיר הנופש היפה ביותר שלחופי הים האדריאתי, זאת בזכות חופיה החוליים אשר נמתחים לאורך 38 קילומטרים, הכוללים מפרצונים מרשימים ואיים קטנים אל מול החוף.

לאורך רצועת החוף ניתן למצוא בתי מלון, בארים ובתי קפה, קזינו ומסעדות – בהם ניתן לתשות ולאכול במחירים השווים לכל כיס כמעט. ניתן ליהנות מכוס בירה, למשל, בעבור יורו בודד בלבד. מבין בתי המלון, יצוין לטובה מלון ספלנדיד, הממוקם על חוף בצ’יצ’י, ומציע אירוח ברמה גבוה במיוחד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן