עשה ואל תעשה בקידום אתרים

התחרות להשגת צמרת תוצאות החיפוש של גוגל הולכת וגוברת וזה הזמן להתנער משיטות קידום מסורתיות שאינן באמת יוכלו לקדם אתכם ולהתקדם לשיטות היעילות ביותר לקידום אתרים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר עצות “עשה” ואל תעשה” בתהליך קידום אתרים.

עשה: תתחילו לחשוב מובייל…

כ-50% מתנועת הגולשים ברשת מיושמת כיום באמצעות מכשירים ניידים (מובייל) כגון סמארטפונים וטאבלטים ולכן על מנת לקדם את אתרכם בצורה היעילה ביותר ברשת הקפידו על כך שאתרכם יותאם באופן ייעודי לכל פלטפורמת גלישה אפשרית. בדקו היטב כיצד כל אחד מעמודי התוכן באתרם מוצג במכשירי הסמארטפונים השונים ושימו דגש על יצירת תוכן ידידותי לכל אדם הגולש באתרכם. חשבו על זה כך: כל גולש שני באתרכם עושה זאת דרך הטלפון החכם והוא חייב לחוות חווית משתמש חיובית מהרגע הראשון.

עשה: שדרגו את מהירות האתר

אתרי אינטרנט הנטענים במהירות גבוהה יותר נסקרים במהירות גבוהה יותר על ידי מנועי החיפוש השונים ומעבר לעובדה שהם מעניקים חוויית גלישה איכותית לקהל הגולשים הם פשוט מקודמים טוב יותר מאתרים הנטענים בקצב איטי יותר. הפקידו לבצע אופטימיזציה למהירות האתר ובדקו מהם המרכיבים השונים באתר הגורמים להאטת המהירות תוך כדי הגלישה בו. את המרכיבים האיטיים ביותר הסירו פשוט מאתרכם.

עשה: זכרו שיש עוד מנועי חיפוש ברשת מלבד גוגל…

נכון, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל והגדול ביותר ברשת…אבל לצידו פועלים מנועי חיפוש נוספים היכולים לספק לכם תוצאות קידום מרשימות במיוחד (וכן, גם קהל לקוחות שטרם נחשפתם אליו הוא אליכם) ולכן חשוב ומומלץ לבצע אופטימיזציה של התוכן לכל מנוע החיפוש הגדולים ברשת, לרבות, בינג, יאהו ואפילו מנועי החיפוש של הרשתות החברתיות השונות כגון: יוטיוב, לינקדאין וכדומה.

עשה: אל תהססו לבצע קישורים פנימיים

על מנת שכל גולש המבקר באתרכם יהפוך ללקוח מרוצה הוא חייב למצוא באתרכם עולם עשיר ורלוונטי של תוכן בתחום המוצר/שירות אותו אתם מספקים או משווקים ולכן אנו ממליצים לכם לעשות שימושים בקישורים פנימיים המפנים לעמודי תוכן נוספים באתרכם.

עשה: זכרו שברוב המקרים האיכות גוברת על הכמות

במקום להפנות משאבים מיותרים ליצירת כמויות גדולות של תוכן שלא בהכרח יובילו אתכם לתוצאות הקידום המיוחלות, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם להתמקד באיכויות התוכן באמצעות תכנון אסטרטגי של עולמות התוכן באתרכם. עשו זאת באמצעות חשיבה ממוקדת (המבוססת על נתוני גלישה כאלו ואחרים המוחזקים בידיכם) על מאפייני קהל היעד הרלוונטי עבורכם ובאמצעות מעקב תמידי אחר פעילות המתחרים שלכם ברשת. ככל שתצליחו לאפיין את קהל היעד שלכם באופן המדויק ביותר כך תוכלו להנגיש בעבורו תכנים רלוונטיים ואיכותיים אשר יגבירו את משך שהייתו באתר ובאופן טבעי יגדילו את סיכויי המרתו מגולש ללקוח…

עשה: אל תפחדו מטקסטים ארוכים

בשיטות הקידום המסורתיות (שרובן הגדול כבר לא מצליח לספק את התוצאות המיוחלות) הייתה נטייה מוחלטת לכתיבת טקסטים קצרים בני 200 עד 300 מילה בהם שולבו מספר פעמים מילות המפתח וביטויי המפתח הראשיים. כיום, על מנת שהאלגוריתמים של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר, יקדמו באופן טבעי את אתרכם אתם חייבים להנגיש עבורם טקסטים איכותיים הרלוונטיים למילת החיפוש או ביטוי החיפוש המרכזי בו הגולשים עושים שימוש ולכן אנו ממליצים לכם לכתוב טקסטים מעניינים היכולים לספק ערך מוסף לכל גולש. טיפ קטן נוסף לגבי טקסטים ארוכים יותר (בני 600 ואף 800 מילה): שלבו בתוכם אלמנטים ויזואליים.

אל תעשה: שילוב יתר של קצבי PDF

צירוף של קבצי PDF לאתרכם הם אומנם דרך יעילה ונכונה לספק למבקרים באתרם מידע מקצועי מורחב אודות תחום המוצר או השירות המשווק/מסופק על ידיכם, אך שילוב יתר של קבצי PDF איננו תורם מאומה למטרות הקידום של אתרכם וזאת לנוכח העובדה שהם אינם מדידים בגוגל אנליטיקס ולכן לא תוכלו לקבל שום אינדיקציה לגבי השפעתם על קידום אתרכם. במידה ועומדים לרשותכם קבצי PDF אותם תרצו לחשוף בפני קהל הגולשים אנו ממליצים לכם להמיר אותם לקבצייHTML  ולהפוך אותם לעמודי תוכן נוחים לקריאה ומדידים עבורכם לצרכי מעקב אחר ביצועי עמודים אלו.

אל תעשה: עומס קטגוריות באתר אחד

כל קטגוריה אותה אתם מכניסים לאתרכם הופכת למעשה לעמוד תוכן חדש אותו מנועי החיפוש אמורים לסרוק ולאנדקס. במקרים בהם עמוד הקטגוריה דל מתוכן איכויות הקידום נפגעות וכפועל יוצא מכך כל קידום האתר על ידי מנועי החיפוש נחלש. כפועל יוצא מכך אנו ממליצים לכם להסיר קטגוריות מיותרות מאתרכם, לאחד בין מספר דפי קטגוריה שונים או פשוט להזין תוכן איכותי ועשיר בעמודי הקטגוריה הדלים מתוכן.

אל תעשה: העלאת תכנים שאינם מקוריים

מעבר לעבודה שהשימוש בתוכן מועתק מהווה עבירה על חוק הגנת זכויות היוצרים (דבר העלול להוביל לכתב תביעה אזרחית כנגדכם) השימוש בתוכן מועתק באתרכם עלול להוביל להרחקת אתרכם ממנוע החיפוש ולכן אנו ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מיצירת תכנים בעלי תוכן מועתק או אפילו זהה לתכנים המופיעים באתרים אחרים וליצור לעצמכם עולם תוכן מקורי וייחודי משלכם.

אל תעשה: העלאת טקסטים מעובים ולא קריאים בעליל

במידה ובחרתם ליישם את אחת מהמלצות “העשה” שלנו (אל תפחדו מטקסטים ארוכים), אנו ממליצים לכם לעשות זאת לאחר שבחנתם את נראות הטקסט בעמוד התוכן הייעודי לו ולאחר שהקפדתם על הנגשת הטקסט הארוך באמצעות כותרות משנה, פסקאות קצרות וענייניות לכותרת המשנה המופיעה מעליהם, שימוש בבולטים או מספור והדגשת הכותרות בצבע. פעולות אלו יהפכו את הטקסט המעובה והארוך שלכם לנגיש יותר, קריא יותר ובכך תוכלו לספק לקהל הגולשים באתרכם את המידע הנחוץ להם ואת הערך המוסף האמיתי אותו הם חיפשו.

מידע נוסף על שירותי קידום אתרים בגוגל

נכתב ע”י חברת אקסטרה https://www.seo-extra.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן