רואוד טריפ בדרום צרפת

קרדיט לתמונה : Shutterstock

הטיול שלנו הפעם מתמקד באחד האזורים היפים ביותר בצרפת, ואולי גם בין האזורים היפים ביותר באירופה – חבל פרובאנס והריביירה הצרפתית.

אזור זה, אשר נמצא בחלק הדרומי של צרפת מושך אליו המוני מבקרים לאורך כל השנה, המחפשים את הנופים המרהיבים, את העיירות הקטנות שבצדי הדרך, ובאופן כללי – את הקסם הייחודי של המקום. טיול שכזה מוכרח להיעשות ברכב שכור, ולו כדי ליהנות מהנקודות הקטנות והמפתיעות שפוגשים בדרך ומהעצמאות הבלתי רגילה, האפשרית לטיול שכזה. השכרת רכב בצרפת מאפשרת לכם לצאת לרואוד טריפ משגע, בין אם אתם עושים את זה בזוג, בקבוצה של כמה חברים או במסגרת טיול משפחתי עם הילדים.

כמה מילים אודות חבל פרובאנס והריביירה הצרפתית

חבל פרובאנס, שנמצא בחלקה הדרומי של צרפת, הוא יעד נהדר לחופשה. הוא צבעוני מאד, מציע עיירות ציוריות יפהפיות בדרך וגם שונה מאזורים עירוניים צפופים, עמוסים ורועשים. החבל הזה ידוע ביינות המעולים המיוצרים בו, באוכל הנהדר ובאופן כללי במסורת המקומית, המקדשת את תוצרת האזור. הריביירה הצרפתית הצמודה לו נמצאת בסמוך לים התיכון, בחלק הדרום מזרחי של צרפת, והיא לכשעצמה נחשבת גם כן כיעד נופש אהוב מאד - הן על המקומיים הצרפתיים והן על מטיילים המגיעים מחוץ למדינה. חופי הרחצה של הריביירה הצרפתית, כפי שניתן לנחש, הם גולת הכותרת שלה, כמו גם המרינות ובתי המלון שהיא מציעה, אשר חלקם מפוארים במיוחד. מזג האוויר בשני אזורים אלו, הן בחבל פרובאנס והן באזור הריביירה הצרפתית, הוא מזג אוויר ים תיכוני נוח ונעים מאד, עם חורף מתון ויבש באופן יחסי וקיץ חם.

ועכשיו, קדימה לדרך

הטיול שלנו מתחיל בעיר ניס היפה (Nice), הלא היא בירת הריביירה הצרפתית המוכרת לכולנו. העיר, שנמצאת בסמוך לים התיכון, מציעה טיילת מקסימה, סמטאות צרות וציוריות, שוק פרחים ריחני וצבעוני וגם נמל גדול. תוכלו להתרשם בה מיצירותיו של האמן המפורסם מאטיס, המוצגות במוזיאון הנקרא על שמו, וכן מיצירותיו של מארק שאגאל, אשר מוצגות במוזיאון אחר. לאחר הביקור בניס, ממשיכים לעבר העיר הבאה בתור: אנטיס (Antibes). המרינה המרהיבה שלה היא גולת הכותרת שבה, ומומלץ מאד לצאת לטיול לאורכה. עוד תמצאו בעיר את מוזיאון פיקאסו הידוע, אשר נמצא בתוך טירה עתיקה, וכן את המרינה עם היאכטות המפוארות שבה. כדאי להמשיך לנסיעה סביב חצי האי קאפ ד'אנטיב (Cap d'Antibes) שבו חופי ים יפהפיים, כשבסמוך להם וילות מרשימות.  משם, הישר לעיר הסלבריטאים – העיר קאן (Cannes). פסטיבל הסרטים המפורסם של קאן הפך אותה לעיר תיירותית בולטת מאד באזור, עיר אשר מגיעים אליה הן בזמן הפסטיבל עצמו (המתקיים באביב) והן לאורך כל השנה המוני סלבריטאים וכן תיירים מכל העולם. חופיה היפים של העיר, חנויות היוקרה, הטיילת הארוכה וגם העיר העתיקה שבה הם סיבות מצוינות לעצור בה לכמה שעות ואף להישאר ללון בה.

במרחק של שעה וחצי נסיעה מקאן נמצאת עיירה עתיקה – קאסטלן (Castellane), שגם היא, כמו האחרות, מצדיקה ביקור. כאן תוכלו לראות מקרוב כנסייה מרשימה, אשר נמצאת מעל לצוק גבוה (בגובה של 184 מטרים), כנסיית נוטר דאם דו רוק (Notre Dame du Roc). אפשר לטפס לכנסייה, טיפוס שהוא בהחלט מומלץ ולו בזכות הנוף המקסים שיתגלה מולכם מלמעלה. מהעיירה תוכלו גם לצאת לטיולים בקניון ורדון, שבפתחו היא נמצאת. משם, לאחר נסיעה של שעה וחצי נמצא הכפר המיוחד מוסטייר סנט מרי (Moustiers Sainte Marie), שנחשב לאחד הכפרים היפים ביותר במדינה. זהו כפר תלוי עם רחובות צרים ומבנים עתיקים ויפים, שבמרכזו על צוק נמצאת כנסייה מקסימה, כנסיית נוטר דאם דה בובואר (Notre Dame de Beauvoir).

הלאה, אל היעד הבא. העיר אפט (Apt), שנמצאת במרחק של 90 ק"מ מהכפר היא עיר עתיקה מאד. היא הוקמה בשנת 125 לפני הספירה על ידי הרומאים, וסממנים לכך ניתן לראות בשרידים שבה. מדובר בעיר גדולה, חשובה ומרכזית מאד באזור, הידועה בזכות היינות הנהדרים שבה, בפירות המסוכרים שלה וגם בדבש ובסלסלות הקש המקסימות, הנמכרות בכל פינה בה כמעט. מומלץ לצאת לטיול בעיר העתיקה שלה. מאפט ממשיכים אל העיר אביניון (Avignon) שבפרובאנס, במרחק של שעה נסיעה בלבד. גם כאן מדובר בעיר עתיקה עם היסטוריה עשירה עוד מתקופת ימי הביניים. יש בעיר ארמונות וטירות יפות, כאשר ארמון האפיפיורים הגותי הוא היפה והמרשים מכולם. בעת שיטוט בעיר תגלו מוזיאונים מעניינים, חנויות, מסעדות טובות וכן אתרים היסטוריים נוספים, שכדאי לעצור בהם. מאביניון הישר לכפר הציורי המקסים לה בו דה פרובאנס (Les Baux de Provance), שנמצא במרחק של 40 ק"מ בלבד ממנה. הכפר נמצא בתוך חורבותיו של מבצר עתיק ויש בו רחוב אחד ארוך, שממנו יוצאות סמטאות קטנות. לא ניתן להיכנס אליו עם הרכב - יש לחנות אותו בכניסה.

והנה סיבה נוספת מדוע השכרת רכב בצרפת היא בגדר חובה - העיר אדל, היעד הבא שלנו, היא עיר מורשת עולמית של אונס"קו וגם אחת המעניינות באזור. הרחובות הצרים שלה מקושטים במבנים עתיקים עוד מתקופת הרומאים ומתקופת ימי הביניים וקשה שלא להתרשם מהיופי המיוחד שבה. זו גם הסיבה מדוע הגיעו אליה לא מעט אמנים, כמו פיקאסו וגם ואן גוך, שמצאו בה מקור להשראה ובילו בה לא מעט זמן כדי לצייר בה את ציוריהם. בעיר הזו ממש צייר ואן גוך את אחת מיצירותיו המפורסמות – ציור החמניות, ובה גם הוא כרת את אוזנו.

ולסיום, העיר מרסיי (Marseille). הרואוד טריפ שלנו בצרפת מסתיים בסמוך לים התיכון, בעיר הגדולה והיפה הזו. מרסיי היא עיר עם היסטוריה עתיקה בת יותר מ-2,500 שנה. היא ידועה בנמל הפעיל מאד שבה, במסעדות המצוינות שמגישות מהתוצרת המקומית הטובה (ובעיקר מנות דגים מעולות), במוזיאונים ובגלריות וגם בשווקים שבה. זהו מקום מושלם לסיים בו את הטיול באחד האזורים היפים של צרפת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן