עם שני גלגלים מחוץ לקופסא – אופנועי הקונספט השווים ביותר

דגמי הקונספט האלה הם דרך טובה לקבל הצצה לכביש העתידי, וגם למוחם הקודח של מעצבי אופנועים. הפשלנו שרוולים ואספנו לכם את פנטזיות הדו-גלגליים הכי יפות שתראו

ספק אם יש עוד מילה בעולם שמעידה על המשתמשים בה יותר מהמילה ‘קונספט’. לא משנה אם אני מעצב מטבחים, מנהל קריאייטיב במשרד פרסום, או ארכיטקט של אצטדיוני ספורט – שימוש במילה הזו כבר מעיד שהראש שלי פועל אחרת ושאני יודע לחשוב כ”כ מחוץ לקופסה, שאני בכלל עומד עליה כדי להגיע לרעיונות הגדולים שלי.

הדוגמא שאולי ממחישה יותר מכל את התיאוריה הזאת, היא מה שקורה כשיצרניות אופנועים מציגות לעולם דגמי קונפסט. אופנועי ראווה המשמשים כאבטיפוס לבחינת תגובות הקהלים לשינויים אפשריים עתידיים. רובם ככולם מעוצבים כמו החלום העתידני הכי פרוע של כל רוכב אופנוע, אך לא מגיעים לייצור המוני אף פעם.

אז בניגוד לתחומים אחרים, כשאנחנו שומעים את המילה ‘קונספט’ בהקשר של אופנועים אנחנו פחות מגלגלים את העיניים, ויותר משפשפים אותן בהשתאות. כי לפחות בכל מה שנוגע למעצבי אופנועים יש לא מעט סיבות טובות לזרוק לאוויר את המילה הזו, חוץ מתעופה עצמית.

בתור התחלה, יצרניות האופנועים נמצאות במירוץ תמידי להשגת עליונות טכנולוגית בשוק בו הן מתמודדות וכמו שאמרנו – הצגה של אופנוע קונספט, שמזכיר בדרך כלל יותר רכב לאיסוף מינרלים מכוכבי לכת רחוקים מאשר אופנוע – זאת דרך לא רעה לעשות את זה.

חוץ מזה, לפעמים זאת פשוט דרכן לערוך אצל הלקוחות הפוטנציאליים סקר בלתי מחייב, לדעת האם הם כבר בשלים למהלך עיצובי כזה או אחר באופנוע שהם מחזיקים מתחת לבית.

אז נכון, כרגע הסיכוי שתראו ברחוב את אחד האופנועים שתיכף יוצגו כאן, מקביל פחות או יותר לסיכוי שתראו ברחוב חד קרן, אבל זה עדיין לא אומר שאסור לנו לחלום. לאחר ויכוחים שלא יביישו פאנל שופטי ריאליטי, הצלחנו לבחור את ארבעת אופנועי הקונספט המרשימים ביותר להציג לכם. מוכנים לחמם מנועים?

הרובוטריק

בניגוד לחבר’ה של אופטימוס פריים מכוכב סייברטרון, אופנוע הקונספט CB750 של הונדה לא באמת משנה צורה לרובוט ענק, אבל תודו שזה נראה כאילו הוא יכול. את הקובייה המאוד לא אווירודינמית הזאת הציגה הונדה בסוף 2014, כמעין הומאז’ לאחד הדגמים המיתולוגיים שלה.

סביר להניח שגם העין שלכם תפסה את העובדה שכסא הרוכב ממש מרחף באוויר, אבל הפיצ’ר המרכזי כאן היה בכלל מה שאי אפשר לראות: מערכת ראדאר מיוחדת שהונדה פיתחה כדי להאט אקטיבית את מהירות האופנוע כשהיא מזהה התנגשות בלתי נמנעת. בקיצור, גם חתיך וגם חכם.

Honda CB750 קרדיט: igorchak.com

האנגלוסקסי

טוב, פה יש לנו עסק עם קונספט שדווקא כן הגיע לכביש, אבל עדיין אין לכם סיכוי להיתקל בו.

Lotus היא יצרנית רכב בריטית מיתולוגית שאחראית לכמה מרכבי הספורט הכי מגניבים שיוצרו אי פעם, כולל כאלה שכיכבו בסדרת סרטי ג’יימס בונד. אז היא באמת חתומה על ה-C-01 שאתם רואים בתמונה, אבל האמת היא שבפועל מדובר בשתי חברות גרמניות שבנו את הדבר המדהים הזה.

אז מה יש לנו כאן? ובכן, בעיקר גוף עשוי סיבי פחם, טיטניום ושאר מתכות מתוחכמות, מנוע  V-Twin בנפח 1,195 סמ”ק שיודע לייצר 200 כוחות סוס וחתיכת אבא רוחני: דניאל סימון, האיש שעיצב את הטיל הזה, הוא גם האיש שעיצב את האופנועים המטורפים בסרט TRON. אה, וכנראה שלא תיתקלו בו על הכביש כי מלכתחילה יוצרו רק מאה כאלה, ולהערכתי הם פשוט מוצגים מאחורי ויטרינה בסלון של כל מיני מיליונרים.

Lotus-C01 קרדיט: אתר היצרן

הממושקף

ואם כבר מדברים על יצרניות רכב שבאמת משקיעות ברכבי קונספט, הרי שאי אפשר שלא להזכיר את B.M.W, שלא מקפחת גם את חטיבת האופנועים שלה.

לדבר הזה בתמונה מתחת קוראים BMW Motorrad VISION NEXT 100 והוא נחשף כבר לפני שנה וחצי. הגרמנים מבטיחים שיש כאן מערכת איזון עצמית כל כך מתקדמת שהיא כמעט יכולה להחליף אמצעי מיגון אחרים, אבל זה עוד כלום לעומת הפיצ’ר הבא: משקפי מציאות רבודה שישדרו לרוכב בזמן אמת כל מיני נתונים על האופנוע, וימנעו ממנו את הצורך להוריד את העיניים מהכביש. כמובן שעדיין נשאר העניין הקטן הזה של למצוא קסדה שאפשר לחבוש מעל משקפי מציאות רבודה ענקיים.

BMW Motorrad VISION NEXT 100. קרדיט: אתר היצרן

היאכטה

היפנים של ימאהה הזו את הדבר הזה כבר בשנת 2005, אבל ה-Maxam 3000 אף פעם לא באמת ירד מפס הייצור אל הכביש, או אל המרינה, במקרה של העיצוב הזה.

הרעיון פה היה ליצור אופנוע מסוג ‘קרוזר’, כלומר כזה שמיועד לטיולי שיוט ארוכים על כבישים רחבים מחוץ לעיר, ובהתאם הפיצ’ר המרכזי שלו היה מקומות אחסון (בעיקר מתחת למושב הענקי). בקיצור, בשביל טיולים בשבת לצערנו עדיין תצטרכו להסתפק בסטיישן או מיני-ואן. אגב, ה-3000 בשם שלו? ע”ש 3,000 הסנטימטרים שהימאהה הזה תופס מקצה אחד לשני.

Yamaha MAXAM3000c קרדיט: אתר יצרן
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן