10 דברים שלא ידעתם על מוסטנג

היא הדגם הכי ותיק של ענקית הרכב פורד, היא כיכבה באלפי קטעי קולנוע וטלוויזיה ואתם לא תאמינו איך כמעט קראו לה בהתחלה. כל מה שלא ידעתם על מוסטנג, בכתבה לפניכם

המכונית האייקונית מוסטנג החלה את דרכה כמכונית שכל אחד יכול להרשות לעצמו. ולמרות שאכן, המחיר עמד על פחות מ-3,000 דולר בתחילת הדרך, בהמשכה נרשמו גם מכירות של דגמיה בלמעלה ממיליון דולר. בכבישי ארצות הברית עדיין מדובר במכונית פופולרית, והחברה ממשיכה להשיק דגמים חדשים. בישראל מדובר בחיית כביש נדירה יותר בין יתר מכוניות הפאר אך בעלת ייצוג מכובד. בשנת 2015 לדוגמה רכשו ישראלים דרך אתר eBay  לא פחות מ-576 כלי רכב והפורד מוסטנג עם 35 יחידות הייתה שניה רק לשברולט קורבט עם 66 יחידות.

אבל אפילו המכונית שמייצגת יותר מכל את תרבות הנהיגה בכבישים הרחבים של אמריקה, ה-Road Trip הקלאסי ותחושת החופש האולטימטיבית שממלאת את מי שיושב מאחורי ההגה, זקוקה לסיוע בדמות ביטוח רכב. אין ספק שמי שיודע למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר על מוסטנג באתרי מכירות פומביות מרחבי העולם, יוכל בקלות למצוא גם פוליסת ביטוח חובה במחיר משתלם, שתגן על הרכישה החדשה והנוצצת שבידיו.

22 אלף מכוניות ביום

הנרי פורד השני לשמו היה זה שחשף לעולם את מכונית המוסטנג הראשונה ב-17 באפריל, 1964. במקביל, באותה השעה בדיוק, נחשף הרכב על ידי סוחרים באולמות תצוגה ברחבי ארצות הברית וקנדה, 22,000 מכוניות נמכרו באותו היום בעבור 2,638 דולרים האחת.

המכונית הראשונה נמכרה בטעות

מוסטנג Wimbledon White, בעלת מספר סידורי 1, הייתה מודל מוקדם שנבנה למטרות קידום מכירות. טייס קנדי הצליח לשכנע סוחר בסנט ג׳ונס (קנדה) למכור לו את המכונית. לחברת פורד זה עלה בשנתיים מהחיים, מיליון דולר ומכונית חלופית, לקבל לידיה בחזרה את הבייבי שלה, שמוצגת כיום במוזיאון הנרי פורד.

השם הוא מרטין, אסטון מרטין

1964 הייתה שנה לא רעה בסך הכל עבור מוסטנג, עם מכירות גבוהות מהתחזית. הפרחים נשלחו לנערת בונד, טניה מאלה. לצד האסטון מרטין DB5, בה נהג המרגל הכי שרמנטי ב״גולדפינגר״, כיכבה גם המוסטנג בה נהגה טניה מאלה. בסצנה במהלכה מחבל בונד ברכבה של הזרה היפה שנקרתה על דרכו, לא נפגע אף שחקן, אולי רק הכיס של מי מיצרני היוקרה ששילם על הנזקים לצמיגים.

 הפרחים על המכירות נשלחו לטניה מאלה. קרדיט: youtube.com

כוכבת בפני עצמה על מסך הכסף

אם חשבתם שסרטי ג’יימס בונד היו השיא, אז גולדפינגר הייתה רק יריית הפתיחה. בשנת 1986 הופיעה המכונית גם על פוסטר הסרטBullitt , בכיכובו של סטיב מק׳ווין, במעמד של כוכבת בזכות עצמה. פורד השאילה שתי מכוניות מוסטנג GT לחברת האחים וורנר, ששימשו לקידום מכירות הסרט, אחת מהן (על פי שמועות) נמכרה לעובד של החברה שזהותו והאסם בו הוא מחביא אותה אינם ידועים. בסך הכל הופיעו מכוניות מוסטנג בלמעלה מ-3,000 סרטים ותוכניות טלוויזיה שונות.

בתחילה, מוסטנג כמעט נקראה “קוגר”

את השם מוסטנג הציע מעצב המכונית, ג׳ון נגאר, שלטענתו הציג אותו פעמיים. בפעם הראשונה נקשר השם מוסטנג למטוס הקרב האמריקני P-51 מוסטנג, ובעלילות הקרב שלו במלחמת העולם השנייה ואז נדחה. בפעם השנייה, כשהוצג המוסטנג כשמו של סוס הפרא, הוא נבחר למותג החדש. לסיפור זה יש גרסה נוספת, לפיה באותה התקופה הייתה מגמה של הענקת שמות בעלי חיים למכוניות, והחברה פנתה ליועץ פרסום שהעניק להם רשימה. בין האפשרויות האחרות שעמדו לרשותם: קוגר, טורינו ואלגרו.

פול גז של תרומה לקהילה

בשנת 2007 יצרה פורד מודל מיוחד בשם Warriors in Pink, שעוצב כדי לגייס כסף למאבק בסרטן השד. לצד המכוניות הוצגה גם קולקציית ביגוד ורדרדה. בסך הכל גייסה החברה למעלה מ-120 מיליון דולר לנושא.

גו פינק אור גו הום: מוסטנג מצליחה לגייס 120 מיליון דולר למאבק בסרטן השד. קרדיט: warriorsinpinkmustang.com

בתחילה מותגה מוסטנג כאפשרות סבירה לכיס סביר

בתקופת השקתה, מותגה המוסטנג כמכונית למי שלא רוצה לבחור בין מכונית מהירה למכונית זולה, והציעו מודל מושך בעבור פחות מ-2,500 דולר. קהל היעד מעולם לא היה רק גברים חובבי מסלולי מירוץ, והחברה פנתה גם לנשים עובדות ועקרות בית.

כמעט אי אפשר לספור כמה מהדורות מיוחדות היו

לאורך השנים הרכיבה פורד אין ספור מוסטנג במהדורות מיוחדות. עם שילובים שונים של חבילות מנוע, סגנונות עיצוב קונספטים ניסיוניים ושירותי צד שלישי של חברות המתמחות במכוניות מירוץ, מולטימדיה ואפילו שירותים מיוחדים לכוחות אכיפת החוק. חישוב כמות הדגמים יכולה להסתכם במספר מדהים של גרסאות.

מהו צבע הדגל של מכונית הדגל?

במשך למעלה מ-50 שנות פעילות שני הצבעים הפופולריים ביותר לדגמי המוסטנג היו אדום וכחול. האדום מוביל עם 21% מהמכירות של כל הזמנים, הכחול מעט מאחוריו עם 17%. את הרביעייה הראשונה סוגרים צבעי הכסף והלבן, המהווים 14% ו-13% מהמכירות בהתאמה.

הכי יקרה בהיסטוריה

כמו כל רכב אייקוני, אף על פי שמדובר במכונית שלכאורה כל בן מעמד הביניים יכול להרשות לעצמו, דגמים נדירים יכולים להגיע לסכומים אדירים. דגמי מוסטנג לאספנים השתתפו ונמכרו במכירות פומביות לאורך השנים, לרוב בסכומים של בין 500,000 ל-1 מיליון דולר. במאי 2013 הוצגה ה- GT500 Super Snake, דגם יחיד מסוגו שנבנה לצרכי בדיקה ב-1967 והצליח לגרוף סכום מרשים של 1.3 מיליון דולר.

GT500 Super Snake. דגם בדיקות יחיד מסוגו נמכר בסכום סנסציוני של 1.3 מיליון דולר. קרדיט: mecum.com
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן