מבקרי מסעדות הם הסיוט החי של שפים ובעלי מסעדות, מה שתוכניות טלוויזיה כמו של השף גורדון רמזי שכללו לדרגת ביקורת בונה וגם הורסת.
כמעט כל מי שמוצא את עצמו תחת ביקורת קשה נוטה להרגיש שהיא לא הוגנת, מרושעת וקשה, בין אם אלה תחושות מאוד סובייקטיביות או שיש להן גם עיגון במציאות. במקרה הזה, שף אחד החליט שהוא מנצל את זכות התגובה שמעניק לו המדיום ועונה למבקר.
זה התחיל בביקורת המסעדות של כתב וואלה אבי אפרתי, שביקר במסעדת קליפסו בחוף פרישמן בתל אביב.
“כישלון מהדהד” הוא קרא לה וזה לא בהכרח החלק המעליב בביקורת.
מילר לא שתק והגיב לאפרתי בפוסט באיסטגרם שפורסם לפני שלוש שעות וקיבל יותר מ-900 לייקים.
באופן ענייני מילר טוען שאפרתי לא התחשב בעיתוי הביקורת, 10 ימים בלבד לאחר פתיחתה, או בכמות המבקרים בה: “המסעדה נפתחה רשמית רק לפני 10 ימים ועדיין יש עוד הרבה עבודה (למסעדה רגילה לוקח זמן, בטח ובטח לכזו שגם קשורה לחוף באוגוסט שמאכיל שלושת אלפים איש ביום – לא תירוץ, סתם נתון מלהיב) אבל זה לא מעניין את המבקרים, הם כאמור צריכים הקלקות ושידברו עליהם ועל הכתבה שלהם“.
בהמשך מפקפק מילר בצורך במבקרי מסעדות ב-2017 כאשר כל משתמש אינסטגרם ופייסבוק יכול להיות מבקר. בהחלט נקודה למחשבה אלא שיש כאן לפחות אדם אחד שזקוק למבקרי מסעדות: עומר מילר, שעשה כאן תרגיל שיווקי חכם גם אם לא התכוון אליו. הוא השתמש בפרסום שלילי כדי לקדם את העסק שלו.
ואיך הוא עשה זאת? מבקרי טלוויזיה הם לא האנשים הכי אהובים בעולם, ונתפשים בציבור הרחב כאנינים כמו מבקרי קולנוע. מילר, שיש לו ערוצי תקשורת ישירים עם הקהל שלו ברשתות החברתיות, הגיש להם את הביקורת עם הפרשנות האישית שלו. במצב עניינים כזה לא פלא שכמה מהם הודיעו שהם מתכוונים לבקר במסעדה, כהצבעת תמיכה נגד הקטילה המרושעת של המבקר. וזה כבר דומה לאנשים שבודקים מהם הסרטים שמבקר הקולנוע השנוא אליהם קטל כדי ללכת אליהם. זו ההמחשה שבמקרים כאלה אין פרסום שלילי, יש פרסום שלילי שלא יודע שהוא חיובי.