כשיש פתרון לרשלנות רפואית

עו"ד ד"ר ערן אגו ועו"ד הילה בועז-גבאי
טיפולים רפואיים חיוניים להמשך תפקודנו. חלק מהטיפולים מורכבים פחות, וכוללים ניתוח קטן בהרדמה מקומית. אחרים יכולים להיות מורכבים יותר, ויצריכו אישור מיוחד של האדם להמשך טיפול. לפני תחילת כל טיפול, חייב הרופא ליידע את המטופל על הסכנות הכרוכות בפרוצדורה רפואית מסוימת. עם זאת, גם הרופא המיומן ביותר אינו מחוסן מפני טעויות, ועקב פרוצדורה רפואית שהתבצעה שלא כהלכה, עלול להיגרם נזק משמעותי למטופל – בין אם בשוגג ובין אם בעקבות רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא עבירה המתרחשת כאשר הצוות הרפואי מבצע טעות בטיפול בחולה עקב חריגה מהנהלים המקובלים. רשלנות רפואית בניתוח, למשל, עלולה להתרחש בגלל מנתח שלא הקפיד לישון ערב לפני ביצוע הפרוצדורה, או איבר בגוף האדם שהזדהם בעקבות ניתוח, מכיוון שהצוות הרפואי לא הקפיד על כל כללי הסטריליזציה המקובלים. הנזק שבאי הקפדה על נהלי ביצוע הניתוח עלול להיות הפיך או בלתי הפיך.
רשלנות רפואית בתקופת ההיריון
רשלנות רפואית בהריון היא אחת מבין התביעות הנפוצות יותר בארץ. בתקופת ההיריון מתבצעת האישה בדיקות שונות כדוגמת בדיקות דם ואולטרה-סאונד במטרה לוודא כי הילד העומד להיוולד יהיה בריא בגוף ובנפש. לעתים, אי הקפדה על הנהלים הרפואיים, עלולה להביא להולדת צאצאים בעלי תופעות שונות. תסמונת דאון, למשל, עלולה להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בבדיקת מי שפיר. בדיקה אשר אינה מתבצעת כראוי, עלולה שלא להראות את התסמינים הנכונים. למבוגר הסובל מתסמונת דאון יש סיכוי גבוה יותר לחלות באלצהיימר, ותוחלת החיים שלו קצרה הרבה יותר – עד גיל 49 בקירוב.

בעיה נוספת שניתן לזהות כבר במהלך הבדיקות היא פיגור שכלי. פיגור זה מתבטא בהתפתחות שכלית בלתי תקינה המגיעה בדרך כלל לרמה של גיל 12 בלבד. ילד הסובל מפיגור שכלי עלול שלא להשתלב בחברה ולסבול מקשיים לימודיים והתנהגותיים. חריגה מנהלי הבדיקה הרפואית עלולה להוביל לתוצאות שגויות ולהולדת ילד שיסבול לאורך כל חייו הבוגרים מפיגור.
רשלנות רפואית בלידה
נזקים לילוד הרך יכולים להיגרם גם במסגרת רשלנות רפואית בלידה. ניתן לקבל את הפיצויים הגבוהים ביותר, אם מוכיחים כי ליילוד נגרם שיתוק מוחין בגלל רשלנות רפואית. השיתוק יכול להיגרם בגלל חבלה במהלך הלידה, אשר נגרמת כאשר הרופאים או המיילדים אינם פועלים בהתאם לנהלים. ילדים הסובלים משיתוק מוחין עלולים לחוות בעיות בחושי השמיעה והראייה, קשיים בתנועה ובהליכה, קשיים בדיבור כמו גם להתפתח מבחינה מינים באופן מוקדם מהמצופה. כמו כן, ילדים אלה עלולים לפתח תסמיני אפילפסיה, לסבול מבעיות התנהגות ומקשיי למידה.
מה עושים במקרה של רשלנות רפואית
חושדים בכך שהצוות הרפואי נהג בכך בחוסר צדק? אלה כמה טיפים שיסייעו לכם לפעול נכונה במקרה של רשלנות רפואית:
  • לתעד כל מה שניתן – כדאי לתעד בכתב את כל התנהלות הרופאים והאחיות במהלך ביצוע הפרוצדורה הרפואית. אל תסמכו על הזיכרון שלכם, בייחוד אם אתם נמצאים במצב של מתח וחרדה. אם אינכם יכולים לתעד את המתרחש, בקשו מקרוב משפחה לעזור לכם.
  • למצוא עדים – מומלץ כי במהלך ההתנהלות יהיו נוכחים לפחות שני עדים שהם לא קרובי משפחה שלכם.
  • לשמור את המסמכים הרפואיים – המידע הרפואי המתועד במסמכים ישמש לעזר עבור עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין המקצועי יוכל לנסח ביעילות רבה יותר כתב תביעה כנגד המוסד הרפואי.

אם אתם מחפשים עורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית, תוכלו לפנות לאנשי המקצוע עו"ד ד"ר ערן אגו ועו"ד הילה בועז-גבאי. עורכי הדין המנוסים עוסקים בקשת רחבה של תחומים הכוללים לא רק את התחום הרפואי, אלא טיפול במקרים של תאונות דרכים, רשלנות מקצועית או תאונות עבודה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן