טיפים להתנהלות נכונה עם חשמל בבית

איציק סייג חשמלאי מוסמך

החשמל הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל אדם במאה ה-21, החל מהפלאפונים החכמים, המחשבים, האורות, המצברים ברכבים, המאווררים, הרמקולים, אפילו אופניים חשמליים.

כלל הפעולות היום יומיות הללו מצריכות את התערבותו של איש מקצוע שיוכל לטפל ולתחזק את המערכת המורכבת הזו במידה ופורצת תקלה מסוימת. ריכזנו עבורכם טיפים להתנהלות נכונה עם חשמל בבית, ואת העצות המקיפות של נושא הבטיחות והחיסכון בחשמל, מאת החשמלאי.


 
1

כיצד לחסוך בחשמל?

ההשראה של חסכון בחשמל הגיע מהמודעות לכך שהפחם, החומר העיקרי ממנו מפיקים חשמל, הולך ואוזל. בנוסף לכך, הפחם מזיק לאיכות הסביבה, ולכן השריפה שלו מזיקה בכל יום שעובר. לכן, על מנת לחסוך בחשמל, להציל את הסביבה ובהתאם גם לחסוך בהוצאות, ריכזנו עבורכם כמה דרכים טובות לחסכון בחשמל:
  • נורת לד – הנורות הרגילות בבית צורכות המון חשמל, ובנוסף אינן בהירות כמו נורות הלד. לצורך ההשוואה, נורה רגילה עם הספק של 75KW מאירה באותה עוצמה כמו לד שצורך 10KW. המספרים משמעותית קטנים, ב-65KW במדויק, שזוהי אנרגיה לעוד 6 נורות לד בבית לפחות.
  • הורדת תדירות כיבוי והפעלת המכשירים - כל מכשיר חשמלי שדורש הנעה, כמו מחשב שמתחיל את עבודתו, דורש עוצמה התחלתית גדולה על מנת להניע את עצמו, כך גם עוד מכשירים שדורשים עוצמת הנעה להפעלה.
  • חסכון במספר צרכנים העובדים במקביל – כאשר ישנם צרכנים רבים אשר עובדים במקביל, הם יוצרים עומס על מערכת החשמל, ואף יכולים לגרום לנזק גדול לצרכנים קטנים יותר.
  • כיבוי אורות – לפעמים נדמה לנו שנורה אחת דולקת אינה יכולה לגרור להוצאות כלכליות רבות, אך אם נחשב את ההסכום של כל נורה כזו בכל בית בישראל, נגיע בערך ל-3 מיליון נורות שדולקות סתם ככה וצורכות חשמל, 3 מיליון נורות שאינן לד, נכפיל ב-75KW, תהיה פה כמות של 225 מיליארד וואט שמבוזבזים בשעה סתם ככה. המספרים נראים גדולים מאוד, אך האנרגיה היא גדולה אף יותר.
  • התקנת מערכת בית חכם – מערכת בית חכם תוכננה מלכתחילה כך שהאדם יוכל לשלוט בכלל הצרכנים ממקום אחד. מערכת זו עברה שדרוג במהלך השנים, וכעת היא יכולה לכבות באופן אוטומטי נורה ששכחנו לכבות, או מזגן שפועל שלא לצורך.
  • טיימר/שעון שבת – פועל בדרך שונה במקצת מבית חכם. המערכת הזו עובדת על פי כמות זמן שאתם מגדירים לו. שעון שבת מתאים לצרכנים כמו דוד, הוא אכן נותן לכם עוד זמן לישון, וגם אפשר להגדיר את שעת הכיבוי שלו בהתאם.
  • בדיקת המערכת – מומלץ לבדוק את מערכת החשמל ולהזמין חשמלאי הקרוב למקום מגוריכם. אם אתם גרים בראשון לציון, למשל, חפשו חשמלאי בראשון לציון שיעשה טיפול שוטף ללוח חשמל בביתכם, ויבטיח כי אפשר להתנהל עם הלוח בעתיד.

אם אתם מבחינים באדם שהתחשמל, חשוב לבצע את שלושת הפעולות הבאות בצורה הזהירה ביותר. ראשית, נסו להוריד את המתג החשמלי בלוח הראשי. אם פעולה זו כשלה, נסו לקחת גוף מבודד כלשהו ולהפריד את האדם מהגוף המחשמל. הפעולה השלישית והחשובה ביותר היא לקרוא למד"א, גם אם ההתחשמלות לא הייתה חזקה. כמו כן, אם יש תאונת התחשמלות בבניין ואתם גרים באזור המרכז, חפשו חשמלאי ברמת גן או בכל עיר שקרובה אליכם, שיטפל בתקלה.

  • מדוע דווקא לקרוא לחשמלאי בעת תקלה?
    במרכז הארץ ישנם תקלות רבות, ולמשל חשמלאי בהרצליה יקבל המון פניות מלקוחות על מנת לפתור את התקלות שלהם. העבודה שמתבצעת צריכה להיות מסודרת ומקצועית, על מנת למנוע תקלות עתידיות, ולמנוע סכנה עקב עבודה לא מקצועית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן