בית הספר לחיי זוגיות תקינים

מרכז י.נ.ר
הדרך אל החתונה רוויה בקשיים ומכשולים. היא סלולה באלפי דייטים, פגישות וחיפושים, עד למציאת ההתאמה המושלמת בין בני הזוג וההגעה לרגע המרגש שבו הוא שובר את הכוס. אבל גם לאחר מכן, בניגוד לאגדות הילדים שבהן חיים בני הזוג באושר ועושר, המציאות מורכבת קצת יותר. לעתים נוצרים חיכוכים בתוך המשפחה הפוגעים בתא המשפחתי המלוכד. דבר זה יכול לנבוע מחוסר ניסיון בחיי הזוגיות, קושי בקבלת המשפחה של בן הזוג וכדומה.

חשיבות ההדרכה הזוגית בחברה הדתית והחרדית

אנשי הציבור הדתי והחרדי מקפידים ללכת בדרכי התורה גם בעניין הזוגיות וחיי הנישואין. בניגוד לכל לחברות אחרות בישראל, הם דואגים לשמור על האיסורים שבינו לבינה עד אחרי החתונה, וגם לאחר מכן קיימת הקפדה על הלכות בענייני ניהול הזוגיות. עם זאת, נשים וגברים מהחברה הדתית והחרדית מושפעים אף הם מהעולם שבחוץ. בעודם מקפידים לשמור על כל גדרי ההלכה, הם לא יכולים להתעלם מהחוקים שמכתיבה החברה המודרנית, ומשום כך הם זקוקים לייעוץ של איש מקצוע אשר ילווה אותם בתהליך של שמירה על הזוגיות. היום קיימת מודעות רבה יותר לצורך לפנות לאיש מקצוע אשר יכול לסייע לבני הזוג לשמור על התא המשפחתי.
זוגיות בטיפול
היום קיימות שיטות טיפול שונות המסייעות לבני הזוג ליצור קשר אמיץ ביניהם. אלה כמה מבין השיטות הנפוצות יותר:
שיטת CBT
טיפול CBT הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי אשר מיועד לשנות את תפיסתם של המטופלים ואת הדרך שבה הם רואים את העולם. גם לבני זוג שחיים באושר רב חולפות מדי פעם מחשבות מטרידות כדוגמת "אני לא בטוח שהיא האחת" או "הוא אף פעם לא מקשיב לי, אולי הוא לא אוהב אותי מספיק". כדי להתגבר על מחשבות אלה, יכולים בני הזוג לפנות לטיפול המשלב טיפול בהכרה ובתודעה בשילוב טיפול בהתנהגות עצמה. ה-CBT הוא טיפול קצר טווח בדרך כלל המתפרס על פני כ-3 עד 6 חודשים, ובו מתמקדים בבעיות והמצוקות העוברים על בני הזוג ברגע נתון.
שיטת NPL
ראשי התיבות של NLP הם Neuro-Linguistic Programming, או בעברית – ניתוב לשוני פיזיולוגי. טיפול בשיטת NLP הוא טיפול המועדף על ידי מטפלים רבים, והוא מתמקד בשלושה היבטים עיקריים. ההיבט הראשון הוא היבט ה-Neuro, והוא מתייחס יותר אל הדרך שבה אנו קולטים את המידע אשר אליו אנו נחשפים מדי יום ביומו. תפיסת המידע הזה היא אינדיווידואלית, והיא שעלולה ליצור אי הבנה בין בני הזוג. ההיבט הלשוני (Linguistics) הוא הדרך שבה אנו מבטאים במילים את חוויותינו, והיא מרמזת על התפיסה הקוגניטיבית של האדם. ההיבט האחרון הוא ה-Programming. זהו השלב המעשי שבו המטופל מפועל כדי לשנות את התפיסה השלילית של האדם ולסייע לו להתגבר על פחדים, חרדות וקשיים בזוגיות.
שיטת הגישור
זה יכול לקרות בכל חברה, כמו גם בחברה הדתית והחרדית. לעתים, כאשר בני הזוג אינם מצליחים להסתדר זה עם זה, הם שוקלים את האפשרות להיפרד. אך רגע לפני שבני הזוג מחליטים להיפרד ולהתפצל כל אחד לדרכו, הם פונים למגשר. גישור משפחתי תורם לליכוד מחודש של המשפחה ולפעמים גם יכול למנוע את הגירושין המאיימים עליהם. אך גם במקרה שבו בני הזוג מחליטים לפרק את החווילה, הגישור מסייע להם להתגבר על הבעיות בדרכי נועם ולחלק ביניהם את הרכוש המשותף.
כשיש למי לפנות
מרכז י.נ.ר הוא מרכז ללימודי משפחה ונישואין המיועד לחברה הדתית והחרדית. מטרתו היא לצמצם את הפערים שנוצרו בין החברה הזו לבין העולם שבחוץ, ולסייע בתחום המשפחה והזוגיות. המרכז פועל גם בשיתוך האוניברסיטה הפתוחה, ובמסגרתה ניתן להירשם ללימודים המותאמים לחברה הדתית.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן