הבעיה המטרידה יותר בספאם הפוליטי ששלח דוד ביטן היא לא הספאם

דוברמן התקשורת של ראש הממשלה, חבר הכנסת דוד ביטן, מארגן כנס תמיכה גדול בבנימין נתניהו החשוד במרמה ובשוחד. הכנס ייערך ביום רביעי הקרוב בגני התערוכה עם מערך הסעים מכל הארץ. ללא ספק הפקה לא קטנה שמקורות המימון שלה עלומים אבל כל עוד לא מדובר בקרן להשמדת ישראל אפשר להיות רגועים.

בכל אופן במסגרת קידום האירוע קיבלו אזרחים רבים היום סמס בנוסח הבא.

מה היקף התפוצה של ההודעה? איתרנו לפחות שמונה אנשים בסביבה הקרובה שקיבלו אותה. מה ההיקף האמיתי של המשלוח? קשה לדעת אבל ניתן לשער שהיא נשלחה בתפוצה גדולה.

ההודעה הפנתה לטופס Google Forms, למעשה משפך שמספק לראש הממשלה דאטה על “קו הביצורים האחרון” במלחמה על חייו הפוליטיים, פרטים מזהים על האנשים במחנה לא קטן של אוהדים שילכו אחריו באש ובמים, לא בהכרח כולם חברי ליכוד רשומים.

 

כמה מגיבים הציעו להגיש תביעה נגד ביטן על משלוח ספאם אך חוק הספאם לא אוסר על משלוח ספאם פוליטי וגם בתי המשפט לא איפשרו לתביעות נגד ספאם פוליטי לעבור.

אבל יש עניין אחר. מטריד אפילו יותר. מבדיקות שערכנו ב”חורים ברשת” רבים מנמעני ההודעה הזו ציינו שהם מעולם לא ביקשו מדוד ביטן או הליכוד לשלוח להם הודעות. הם לא חברי ליכוד וגם לא פעילים או תומכים. אנחנו יודעים שמאגרי מידע ציבוריים בארץ הם בדיחה והמדינה עושה עבודה “כל כך טובה” באבטחת מידע ועל כן גם חוקקה חוק מאגר ביומטרי שרק מרכז בידיה עוד מידע אישי של אזרחים. כמובן שאין שום שקיפות בארגון של ראש הממשלה.

הנה כמה שאלות שהיינו שמחים לדעת את התשובה עליהן:

  1. מי מקדם את כנס התמיכה בדיגיטל?
  2. מהם מקורות הדאטה שלו? כלומר, באילו מאגרי מידע עושים שימוש?

יש חובות מוגדרים לבעל מאגר מידע, כולל איסור “לעשות שימוש במידע המצוי במאגר רשום אלא למטרה לשמה נמסר המידע. נדגיש, כי הוראות סעיף 2(9) לחוק, אוסרות על שימוש במידע על ענייניו הפרטיים של אדם שלא למטרה לשמה נמסר המידע, מבלי להבחין האם המידע מצוי במאגר אם לאו והאם המאגר חייב ברישום. הפרת סעיף זה מהווה עוולה אזרחית ואף עבירה פלילית שהעונש הקבוע בצידה עומד על 5 שנים”.

מי בסביבת ראש הממשלה אוסף או אוגר כתובות אימייל של אזרחים, באילו אמצעים וכיצד הם מפולחים?

אני בטוח שלאנשיו של ביטן יש תשובות מצוינות ונשמח להוסיף אותן ברגע שיתקבלו. אחרת תמיד יש מקום לתיק 5,000.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן