4 הדברים הכי מבאסים שיכולים לקרות לכם בטיסה

מטוס הוא לא רק אמצעי תחבורה מעופף אלא כר פורה לחוויות שיכולות להיות נעימות וגם קצת פחות נעימות. אז מה הדברים הכי מבאסים שיכולים לקרות ואיך מונעים אותם מראש? הנה המדריך המלא

הישראלים נוסעים הרבה לחו”ל והזמנת טיסות היא כמעט תחביב שלנו. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 לבדה יצאו לחו”ל 3.5 מיליון ישראלים, מהם 1.4 מיליון פעמיים או יותר. זה לא רק נראה גבוה אלא גם מגובה בממצאים, כי מדובר בעלייה של 15% לעומת 2015 – שגם היא כמובן לא קוטלת קנים.

אבל עם זאת, רובנו נוטים להקל ראש בטיסה ורק מתייחסים אליה כאמצעי תחבורה להגיע אל היעד. בפועל המצב כמובן שונה, ויש המון דברים נעימים וקצת פחות נעימים שעלולים לקרות לנו במהלך הטיסה. הנה כמה מהם:

  1. לשבת ליד מישהו חסר מודעות

מכירים את ההוא שמספר בדיחות לא מצחיקות בכל פעם שהוא הולך לשירותים, או מתעקש לשוחח עם הדיילת בדיוק ברגע הכי לחוץ של ההמראה והנחיתה? אז עכשיו תארו לכם שאתם יושבים לידו. חוסר מודעות נוטה להתגבר במהלך טיסות והוא עלול להפוך למטרד שמאוד קשה להתמודד איתו. היות וסביר להניח שתגלו זאת מאוחר והרבה אחרי שהמטוס ממריא, גם לא יתאפשר לכם להחליף מקום.

הפתרון במקרה של ישיבה ליד מישהו רועש, מתיש וחסר מודעות היא פשוט לשים אוזניות. אל תשכחו להביא איתכם אוזניות בתיק והכניסו אותם לאוזניים מיד כאשר אתם מתחילים להפנים את גודל המשבר. אל תתביישו לעשות זאת אפילו תוך כדי שהבחור מדבר, כי הרי כבר הבנתם שמדובר באדם שלא ממש מחובר לעצמו אז סביר להניח שהוא לא ינטור טינה.

  1. להיתקע בשירותים

לפי סקר שנערך עבור חברת התעופה בריטיש אירווייז ופורסם בשנת 2014, הסיוט הכי גדול של הנוסעים הוא להיתקע בשירותים. מסתבר שגברים, נשים, צעירים וילדים לא ממש פוחדים להיתקע בתא השירותים כי הרי ממש אחרי כמה חבטות על הדלת יבוא מישהו לחלץ אותם, אלא שהם חוששים בעיקר מהמבוכה.

תא השירותים במטוס נמצא במרחק נגיעה מהמושבים הקרובים אליו. המשמעות של להיתקע בשירותים היא לקבל את מלוא תשומת הלב של המטוס, גם אם בכלל לא מעוניינים בה. מצד שני, אי אפשר לצפות מאתנו להמתין עד הנחיתה או לחכות שכולם יירדמו. כאן גם אין פתרון קסם ורק צריך לזכור שגם הטיסה הכי מסויטת בעולם תיגמר בסוף.

  1. להישאר בלי סוללה

יש גם דברים פחות דרמטיים אבל לא פחות מבאסים שעלולים לקרות לכם במהלך הטיסה, כמו למשל להישאר עם טלפון או מחשב בלי סוללה. אם השקעתם לפני החופשה והורדתם למחשב את כל הסרטים, המוזיקה והסדרות שאתם פשוט חייבים להשלים, כדאי שתגיעו עם אמצעי גיבוי. חשוב להטעין את הסוללה לפני שעולים לטיסה ולנצל את הזמן בשדה התעופה כדי לשקול לרכוש סוללה ספייר. אל תסמכו על המחשב או הטלפון הנייד וזכרו שדווקא ברגעים הקשים הם עלולים לבגוד בכם.

נסו לתכנן את השהות שלכם בשדה התעופה ואת משך הטיסה עצמה על מנת להיערך מבחינת הסוללה. התייעצו עם חברים ובני משפחה ובצעו בדיקה לטלפון או למחשב עוד כשאתם בבית. בררו כמה זמן הם מסוגלים לשרוד עם הסוללה הקיימת והשתמשו בהם רק כשכבר באמת אין ברירה.

חוץ מזה, קחו גיבוי אנלוגי שלא דורש שום סוג של סוללה אך עשוי לעזור לכם להעביר את הזמן לא פחות טוב גם בטיסות ארוכות במיוחד. זה יכול להיות ספר, חוברת תשחצים ועיתון או מחברת שעליה תוכלו לכתוב חוויות. אם אתם אוהבים לצייר, קחו למטוס תיק קטן עם כמה עפרונות וצבעים ואולי תנחתו ביעד עם יצירת אמנות בהישג יד.

  1. לריב עם הדייל/ת

צוות האוויר במטוס אחראי על הרווחה, השקט הנפשי ותחושת הביטחון שלכם. אם תעשו טעות ומשום מה תצליחו לריב איתם, מאוד יכול להיות שתסבלו מהרבה עוגמת נפש. אף דייל לא יודה זאת בפה מלא, אך בכל מטוס יש לפחות נוסע אחד שהוא לא אוהב. מריבה עם הדייל תגרום למנה שלכם להגיע אחרונה ובאופן עקרוני תעכיר את האווירה. כאן אין שום הבדל בין דייל ודיילת והאינטרס המובהק שלכם הוא לשמור על מערכת יחסים טובה עם כל אנשי הצוות.

האמת היא שאין סיבה לריב עם צוות האוויר, בעיקר בטיסות קצרות ליעדים קרובים כמו אירופה או קפריסין. חופשה מוצלחת מתחילה ברגל ימין עוד במטוס ואתם אמורים להגיע אליו עם אנרגיות חיוביות. נסו להפנות את האנרגיות האלה להתנהלות נכונה מול הדיילים, התעניינו בשלומם (אבל בלי בדיחות מיותרות) והישארו מנומסים. במידה ואתם צריכים משהו, הקפידו לסמן לצוות האוויר רק פעם אחת והימנעו מנפנופי ידיים תיאטרליים. ברוב המקרים הצוות יעמוד לרשותכם אם תרצו מנה נוספת, כוס מים או שמיכה ואולי אפילו תשמרו איתו על קשר אחרי הנחיתה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן