התמונה הוויראלית של אולמרט מהכלא היא חלק מקרב סמוי על דעת הקהל

איש מבוגר וכחוש למראה במדי אשפוז מביט למצלמה ואוכל מקערת אטריות שנראית תפלה. על השולחן מלח דל נתרן, קערת מרק צלול חד פעמית ושתי מנות קינוח על מגשית. במבט ראשון קשה לזהות שהאיש בתמונה היה ראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל.

כל מי שקצת מבין ביחסי ציבור יודע כי הסיכוי שהתמונה הזו צולמה שלא על דעתו של אולמרט ויתר על כן הופצה שלא בהסכמתו הוא קטן. אולמרט אינו ברגותי ולשירות בתי הסוהר אין אינטרס להציג אותו בשפל. טועים המגיבים הרבים לתמונה שהפכה ויראלית שהתרעמו על הפגיעה בפרטיות של אדם. במקרה הזה, אולמרט ומקורביו רצו שתראו אותו כך, למענו.

אולמרט לא מזייף והמאסר בוודאי לא תורם לבריאותו אך את הדלפת התמונה נכון לראות על רקע המאבק על שחרורו המוקדם. ראש הממשלה לשעבר נשאר באשפוז בסוף השבוע לסדרת בדיקות בבית החולים שיבא שבתל השומר, בין היתר בשל ירידה במשקל גופו. הוא אושפז בשלישי לאחר שהתלונן על מיחושים בלבו בעת שהותו בכלא. הוא עבר בדיקות מקיפות ולאחריהן נקבע כי הוא אינו סובל מאירוע לבבי וכנראה לא עבר אחד כזה. אחת הסברות שהועלו היא שהוא שרוי במתח רב סביב סוגיית שחרורו המוקדם.

רצף השיתופים של התמונה על ידי משפיענים בולטים ודמויות מפתח, בהם שרי ממשלה בעת ובעונה אחת, גם הוא אינו מקרי. מדובר בקמפיין. מישהו היה צריך לפנות, לבקש, לתזמן את פרסום התמונה בסמיכות זמנים כזו.




ועדת השחרורים תכריע בעניין קיצור המאסר של אולמרט ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה הבוקר לדון בבקשתו של אולמרט לנכות שליש מעונשו, 27 חודשים בבית הכלא מעשיהו. בצד המתנגדים לשחרור פרקליטות המדינה, אותה פרקליטות שהנחתה את המשטרה לפשוט ביום חמישי שעבר על משרדי ידיעות ספרים לחיפוש חומרים שכתב אולמרט לצורך ספר חדש שהוא כותב.

על פי דיווחים, הספר עוסק בנתניהו, ברק ושרון, ובין השאר שופך אור על אירועי מפתח, בכלל זה עמדתו לגבי אירועי המנהיגות הבעייתית שהתגלו במלחמת לבנון השנייה ונפרסו בדוח הקשה של ועדת וינוגרד. כ-1,400 עמודים כבר כתב אולמרט בתא הכלא במעשיהו, כמה עשרות עמודים כבר נפסלו על-ידי הצנזורה. בפרקליטות ניסו מאוחר יותר להפיל על המלמ”ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) את הפשיטה השערורייתית הזו, בה הוחרמו גם עותקים של ספר של בן כספית על רה”מ נתניהו, וספר על הצוללות שכותב בוגי יעלון. המלמ”ב הכחיש מכל וכל שהיה לו יד בעניין.

הפשיטה של חוקרי המשטרה התבצעה בעקבות החלטה של הפרקליטות לפתוח בבדיקה שנועדה לקבוע אם יש עילה לפתוח בחקירה פלילית חדשה נגד אולמרט על רקע סכנה לפגיעה בביטחון המדינה. מישהו, כך נדמה, מאוד מפחד ממוצא פיו של אולמרט. חקירה פלילית חדשה עלולה לא רק לחסל את תקוות אולמרט לקיצור מאסרו אלא גם להאריך את המאסר, לקבור את הספר ולדרדר את מצב בריאותו.

על כס ראש הממשלה היום יושב אדם שסיכן לכאורה לא פעם את ביטחון המדינה כשחשף מסמכים מסווגים. ניסיון העבר מוכיח שהטיעון של פגיעה בביטחון המדינה משמש לא פעם מפלטים של אינטרסנטים. האנשים שמובילים את פרקליטות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, שמיהרו לחקור ב”פרשת אולמרט החדשה” הם גם אלה שלוקחים את הזמן שלהם כשמדובר בחקירות ראש הממשלה, בעטיין נערכות משמרות מחאה גדלות והולכות.

בדיוני ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי, קבע נשיא העליון לשעבר אשר גרוניס, כי מנדלבליט מצוי בניגוד עניינים עקב תפקידו הקודם כמזכיר הממשלה. יש מקרים שבהם התווית “האיש של נתניהו בפרקליטות” היא לא רק עננה של חשד אלא שבר ענן של ממש. ועוד גורם שהתגייס להתנגדות לשחרור אולמרט: המוסד, שדורש באופן חריג לקבל את החומרים שכתב אולמרט, על אף שאלה נבחנו כבר על ידי הצנזורה הצבאית והמלמ”ב. מעל כל אלה מרחפת רוחו של ראש הממשלה נתניהו, שבוודאי לא יצטער אם אולמרט יישאר בכלא.

האם אולמרט הוא אסיר פוליטי בכוונת מכוון? רצוי להאמין שלא, אבל זו תהיה תמימות להאמין כי אינטרסים שונים מעורבים בפרשה הזו, בעד שחרור אולמרט או נגדו. אולמרט ודאי אינו קדוש. הוא הורשע ב”פרשת הזרע”, ונגזר עליו עונש מאסר בפועל מצטבר של 27 חודשי מאסר, בין השאר עקב עבירת שוחד על סך 60,000 שקל. אך בהשוואה לחקירות הנוכחיות אלה היקפי שחיתות צנועים. הספר של אולמרט, אומרים מקורות יודעי דבר, עוסק בין השאר בהתנהגות פרקליטות המדינה בענייניו המשפטיים והנסיבות הפוליטיות שהובילו לנפילתו. לאנשים שהקריירה שלהם עלולה להיקבר כתוצאה מהפרסום יש אינטרס לקבור את אולמרט.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן