בצפון קרולינה אישה לא יכולה להתחרט לאחר שהסקס מתחיל

בצפון קרולינה אישה לא יכולה להתחרט

בשנת 1977 בברלי הסטר  מצפון קרולינה יצאה לדייט ראשון במהלכו הותקפה מינית. היא העידה כי הסכימה מרצונה ללכת לחדר השינה עם הדייט שלה אך מאוחר יותר הוא כפה עליה יחסי מין על אף שהיא התחננה בפניו שלא יחדור אליה, על פי דיווח מ-2004 ב-Journal of Criminal Law and Criminology.

בית המשפט העליון במדינה פסק במשפט כי הדייט של הסטר לא אנס אותה. “אם החדירה הייתה בהסכמה מוקדמת של האישה, התוקף לא אשם באונס, על אף שהוא עשוי להיות אשם בפשעים אחרים עקב מעשהו”, נכתב בהחלטת בית המשפט.

לפסיקה זו יש השלכות קשות שניכרות עד היום. המחוקק ג’ף ג’קסון החליט ליזום שינוי באמצעות קידום הצעת חוק חדשה, הקובעת כי ניתן להאשים באונס אדם שממשיך בחדירה מינית לאחר שההסכמה שקיבל בוטלה. הצעת החוק מתייחסת ספציפית לחדירה ואגינלית.

עניין החרטה על הסכמה נחשב “שטח אפור” חוקי במספר מדינות, אך צפון קרולינה היא המדינה היחידה בארצות הברית אשר הפסיקה קובעת כי אישה לא יכולה להתחרט על הסכמתה ליחסי מין.

ג’קסון סיפר למחוקקים כי שמע על מקרים של נשים שנאנסו ולא זכו לצדק בגלל הפירצה בחוק. אחת הנפגעות היא איימי גאי, שסיפרה כי בעלה בנפרד הופיע בדירתה שיכור ודרש ממנה לקיים איתו יחסי מין. היא הסכימה בתחילה אך כאשר הוא הפך אלים היא התחננה בפניו להפסיק אך הוא סירב. בתחילה הואשם הבעל באונס מדרגה שנייה אך מאוחר יותר הופחת סעיף האישום לתקיפה עקב פסיקת בית המשפט משנות ה-70.

“אני יודעת שנאנסתי”, אמרה גאי, “אני לא מבינה איך החוק יכול לקבוע אחרת”.

השבוע קורבן נוסף, אייליה פאלמר, 19, חשפה מקרה דומה. לדבריה, היא הסכימה בחודש ינואר לסקס עם גבר אך מאוחר יותר משכה את הסכמתה כאשר האיש הפך אלים. היא התחננה בפניו שיפסיק שוב ושוב, סיפרה ל- Observer, אך הוא כפה עצמו עליה וחמק מעונש. “זה ממש מטומטם”, היא אמרה, “אם אני אומרת לא והוא ממשיך זה אונס”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן