מדריד אוסרת על גברים לפשק רגליים בתחבורה ציבורית

הנוסעים בתחבורה ציבורית במדריד, ספרד, ייחשפו בקרוב לשלט אזהרה מסוג חדש, לצד “אסור ללכלך”, ו”אסור לעשן”: “אסור לפשק רגליים”. חברת התחבורה הציבורית במדריד הודיעה כי תציב בכל האוטובוסים את השלטים הדורשים מגברים לשמור על גבולות המושב שלהם בלבד.

פישוק רגליים גברי (Manspreading) מתייחס לתנוחת ישיבה במרחב ציבורי כאשר הרגליים פשוקות באופן שעלול לגרום לגבר הפושק אותן להיצמד לשכניו באופן לא נעים או אף לשבת על יותר ממושב אחד ולדחות את שכניו ממושביהם. תנוחה זו, שאופיינית בעיקר לגברים, הובילה למחאות רשת במקומות שונים בעולם.

המונח הופיע לראשונה במסגרת קמפיין פמיניסטי נגד פישוק גברי שהתחיל בטאמבלר ב-2013. בינואר 2015 הצטרפה רשות התחבורה העירונית בניו יורק למאבק, והשיקה קמפיין נגד התופעה. היום ישיבה באופן שתופס יותר ממושב אחד ומפריע לנוסעים אסורה לפי כללי רשות התחבורה העירונית בניו יורק ומהווה עבירה על החוק בגינה ניתן להטיל תשלום קנס ואף מאסר.

השילוט החדש של חברת EMT Madrid מציג גבר יושב כאשר רגליו פשוקות ו-X גדול מעליו שמעיד כי מדובר בהתנהגות לא מקובלת.

פישוק רגליים גברי

השלט החדש נועד להזכיר לנוסעים להקפיד על התנהגות תרבותית באוטובוס, מסרה חברת התחבורה העירונית במדריד.

EMT Madrid  מדריד מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם משרד הממונה על השוויון בעיר, ובתגובה לקמפיין של הקולקטיב הנשי Microcorrelatos Feministas שדרש מגברים להפסיק “לפלוש למרחב האישי”.

המתנגדים לתביעה מגברים להפסיק לפשק רגליים בציבור טוענים כי המונח עצמו באנגלית מבטא שנאת גברים, והם מספקים סיבות ביולוגיות לכאורה לנטייה של גברים לשבת כך בציבור. הטענה שהתשובה היחידה הראויה לה היא: פחחחח. הם גם מציינים כי יש נשים שמשתלטות על המרחב הציבורי על ידי הנחת התיק או שקיות הקניות שלהן במושב לידן.

תמונת שער: Peter Isotalo – CC BY-SA 4.0Peter Isotalo – CC BY-SA 4.0

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן