20 המדינות המסוכנות בעולם לתיירים על פי הדוח החדש של הפורום הכלכלי העולמי

הפורום הכלכלי העולמי פירסם השבוע את דוח התיירות והמסעות התחרותי, המנתח את מצב התיירות ב-136 מדינות ברחבי העולם. במסגרת הדוח הארגון מדרג את בטיחות המסע למדינות אלה. לצורך הדירוג הפורום “מודד עד כמה מדינה מסוימת מסוכנת לתיירים ולעסקים במובן של אלימות וטרור. הדו”ח לא מתייחס לגניבות ועבירות קלות.

כדאי לשים לב שלא כל המדינות ברשימה מוגדרות מסוכנות לביקור על פי המטה ללוחמה בטרור או משרד החוץ, ויש מדינות נוספות המסוכנות לביקורי תיירים על פי אזהרות המסע. לכל אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור ושל משרד החוץ. הנה 20 המדינות המסוכנות שתרצו להימנע מהן.

20. קונגו

תמונה: Weiron Photo

צבא קונגו, כמו גם גופי טרור כמו  ארגון המורדים האוגנדי “צבא המהפכה של האל” (LRA) וכנופיות, פעילים ברבים מחלקי המדינה, ואלימות עלולה לפרוץ מעת לעת. הדוח מציין כי תיירים עלולים להיתקל בחיילים חמושים, כוחות חמושים ומסוקי תקופה.

19. תאילנד

תמונה: Chi King

המחוזות יאלה, פאטאני, נרתיוואט וסונגקלה בדרום תאילנד הם הכי מסוכנים במדינה. ב-13 השנים האחרונות יותר מ-6,500 מקרי מוות נרשמו באיזורים אלה עקב אלימות. האיזור נחשב לשטח צבאי. משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור מזהירים מפני ביקור בדרום תאילנד.

18. גמ’איקה

תמונה: www.david baxendale.com

בעוד אין אזהרות מסע עדכניות נגד ביקור בג’מאיקה, פשעים אלימים ויריות ברחובות עדיין נפוצים מאוד באיזורים מסוימים במדינה כמו קינגסטון או מפרץ מונטגו. גם תיירים עלולים ליפול קורבן לאלימות.

17. דרום אפריקה

תמונה: Chris van Kan

רמת פשיעה גבוהה גרמה למקומיים רבים לשכור מאבטחים פרטיים לצורכי הגנה. מקרי אונס ורצח מתרחשים לעתים קרובות, במיוחד בעיירות ובישובים מרוחקים. משרד החוץ מזהיר מפני ביקור בדרום אפריקה.

16 גואטמלה

תמונה: moonjazz

הגבול של גואטמלה עם מקסיקו הוא בין המסוכנים במדינה עקב הברחות סמים ובני אדם. המדינה רשמה את שיעור מקרי הרצח החמישי בגובהו בדרום אמריקה בשנה שעברה. גם מקרי שוד מזוין, גניבות מכוניות ורכוש הם נפוצים במיוחד.

15. צ’אד

פליטים דרפורים במזרח צ’אד. תמונה: European Commission

דאעש, אל קעידה ובוקו חראם פעילים כולם בצ’אד. ארגוני הטרור פגעו בעבר לא רק באזרחים ואנשי כוחות הביטחון אלא גם בזרים. גם חציית הגבול עלולה להיות מסוכנת עקב שדות מוקשים שפזורים במיוחד בגבולות של צ’אד עם לוב וסודאן. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור במערב צ’אד.

14. בנגלדש

תמונה: Ashraf Siddiqui

מלבד התקפות טרור, בנגלדש מושפעת מתנאי מזג אוויר קיצוניים, שחושפים את המדינה לסכנה של אסונות טבע כמו סופות ציקלון, הצפות ורעידות אדמה.

13. מאלי

תמונה: Ralf Steinberger

סכנת הטרור במדינה האפריקנית היא גדולה במיוחד בבירה, באמאקו, כמו גם באיזורים נוספים בצפון ובמרכז המדינה. בתי מלון ומסעדות הם לעתים קרובות יעדים לפיגועים. בחודש נובמבר, 2015, טרוריסטים רצחו קבוצה של בני ערובה שחטפו במלון רדיסון בבאמאקו. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור במאלי.

12. לבנון

תמונה: rabiem22

במדינה פעילים ארגוני טרור בהם החיזבאללה. פיגועי טרור קורים לעתים תכופות וגם מחאות וסכסוכים בין שכנים נוטים להתפתח לאלימות שפוגעת בעוברי אורח. על פי החוק בישראל אסור לבקר בלבנון.

11. הפיליפינים

תמונה: Bernard Spragg. NZ
בתחילת החודש חמוש פתח בירי בקזינו בבירה מנילה וגרם לשריפה גדולה, ולפחות 36 נהרגו – רובם משאיפת עשן. נוסף על כך, חטיפות של זרים נפוצות בארכיפלג סולו ובדרום ים סולו. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור באי מינדנאו.

10. אוקראינה

אודסה, אוקראינה. תמונה: Iurii Bakhmat
הלחימה בין צבא אוקראינה לבין בדלנים שנתמכים על ידי רוסיה נותנת אותותיה במזרח ובדרום מזרח המדינה, ובחצי האי קרים, דונצ’ק ולוהנסק. אזרחים נקלעים לא פעם לקו האש. משרד החוץ מזהיר מפני ביקור באוקראינה.

9. הונדורס

תמונה: Chad Sparkes
הונדורס היא אחת המדינות עם שיעור מקרי הרצח הגבוה בעולם. המדינה סובלת משיעור גבוה של פשע וסחר בסמים, כמו גם היעדר כוחות משטרה וצבא בשטח.

8. קניה

תמונה: Franco Pecchio
בעוד פיגועי טרור רבים מתבצעים מחוץ לניירובי, סכנת הטרור עדיין גבוהה גם בעיר הבירה. הטלות רימוני רסס, יריות ודקירות הם בין דרכי האלימות הנפוצות. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור בקניה.

7. מצרים

שקיעה בסכר אסואן. תמונה:Renate Dodell
דעאש וקבוצות טרור נוספות מהוות איום משמעותי בשטחים ציבוריים במצרים ובסיני. ארגוני הטרור נוהגים לפגוע גם בכלי תחבורה שונים. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור במצרים וחצי האי סיני במיוחד.

6. ונצואלה

המדינות המסוכנות בעולם

תמונה: Cristianhold@

מחסור של מים, מזון, תרופות וחשמל גרם לתסיסה חברתית ולגידול בשיעורי הפשיעה במדינה. ונצואלה סובלת משיעורי הפשיעה בין הגבוהים בעולם. שוד מזוין, מקרי רצח, חטיפות וגניבות מכוניות הם בין דרכי הפשיעה הנפוצות במדינה.

5. ניגריה

המדינות המסוכנות בעולם

תמונה: e.r.w.i.n.
שני ארגוני טרור, בוקו חראם והמדינה האיסלאמית – מערב אפריקה, אחראיות למירב האלימות במדינה, הפוגעת לרוב באיזורים מאוכלסים כמו כנסיות, בתי ספר, מסעדות, בתי מלון ומתחמי בידור. המטה ללוחמה בטרור ומשרד החוץ מזהירים מפני ביקור בניגריה.

4. פקיסטן

המדינות המסוכנות בעולם

תמונה: umer malik
סכסוך דתי קורע את פקיסטן במשך שנים רבות, ואלימות נגד קבוצות דתיות מסוימות עדיין נפוצה במדינה. חופש הביטוי בפקיסטן מצומצם והממשלה אוסרת על תיירים לגשת לאיזורים מסוימים. המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני ביקור בפקיסטן.

3. אל סלוודור

המדינות המסוכנות בעולם

תמונה: Otto Rodriguez
אל סלוודור היא אחת המדינות עם שיעור מקרי הרצח הגבוהים בעולם, כמו גם נודעת לשמצה בכנופיות הרחוב שלה, המכונות המאראס. הכנופיות לא בוחלות בסחיטה, רצח וסחר בסמים.

2. תימן

המדינות המסוכנות בעולם

תמונה: Rod Waddington
ארגוני מורדים שממוקמים בצנעה, הבירה, ממשיכים לחטוף אזרחים זרים. ארגוני טרור בהם אל קעידה ממשיכים לפעול ברחבי המדינה, ועקב ריבוי שדות מוקשים והתקפות אוויריות, תושבים רבים סובלים מהיעדר מזון, מים וציוד רפואי. אסור לבקר בתימן על פי החוק הישראלי.

1. קולומביה

תמונה: Nick Harris
בעוד קולומביה מסוכנת פחות מבעבר, הביקור במדינה עדיין עלול להיות מסוכן לתיירים. הכנופיות החמושות, הבאקרים, עומדות מאחורי חטיפות, סחר בסמים ומקרי שוד על בסיס קבוע. גם פיגועי טרור פוקדים ערים גדולות במדינה כמו בוגוטה. 
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן