אוניברסיטת הארוורד סילקה מהמוסד לפחות 10 סטודנטים בגלל “ממים מגונים”

אוניברסיטת הארוורד

אוניברסיטת הארוורד סילקה משורותיה לפחות 10 סטודנטים לאחר שאלה שיתפו ממים ופוסטים לא תקינים פוליטית בקבוצה פרטית בפייסבוק.

קומץ סטודנטים שהתקבלו למוסד היוקרתי יצרו את הקבוצה תחת השם “ממים של הארוורד לצעירים בורגנים חרמנים” בחודש דצמבר האחרון, על פי שני סטודנטים, מדווח The Harvard Crimson.

הסטודנטים שיתפו בקבוצה ממים הלועגים לתקיפה מינית, לשואה, מוות של ילדים וקבוצות אתניות וגזעים. חלק מהממים התייחסו בהומור לתקיפה מינית של ילדים. כ-100 אנשים השתתפו בקבוצה שיצרו סטודנטים חדשים בתחילת הדרך והיא צברה פופולריות במהירות. חברת הקבוצה מעידה כי רוב התכנים ששותפו בשלב זה היו “קלילים” אך עד מהרה יצרו כמה חברים קבוצת ממים נוספת שנועדה “לחומרים קשים יותר”. החברים בקבוצה “האפלה” דרשו מהמשתתפים לפרסם ממים פרובוקטיביים בקבוצה הראשונה כמבחן קבלה לקבוצה השנייה במעין מבחן אומץ.

ראו גם: צעירה התקבלה לאוניברסיטת ייל בעזרת עבודה בנושא הזמנת פיצה

לאחר שגילו בהארוורד את קיום הקבוצה ביטלו במוסד את קבלתם ללימודים של 10 סטודנטים לפחות בחודש שעבר. בכירים בהארוורד מסרו כי ההחלטה על סילוקם מהלימודים של הסטודנטים היא סופית.

עובדים במחלקת הקבלה של הארוורד שלחו אימיילים לסטודנטים שפירסמו ממים בוטים ודרשו מהם לחשוף את כל הממים ששיתפו במסגרת הקבוצה. “ועדת הקבלה התאכזבה לגלות כי כמהה סטודנטים השתתפו בקבוצה בה פורסמו תכנים פוגעניים”, נכתב באימייל, “אנו מבינים כי את/ה תרמת תכנים לקבוצה. אנו מבקשים לקבל ממך הצהרה עד מחר ב-12:00 שמסבירה את תרומתך ומעשיך..זה מצער שנאלצנו לפעול בעניין”.

מאוחר יותר באותו שבוע לפחות 10 סטודנטים קיבלו הודעה כי קבלתם להארוורד בוטלה. האוניברסיטה שומרת לעצמה את הזכות לבטל קבלה למוסד של כל סטודנט שמתנהג באופן שמעמיד בסימן שאלה את הגינותו, בגרותו ואופיו המוסרי, הסבירו במוסד.

כדאי לציין כי הממים ששותפו בקבוצה לא הפרו לכאורה את החוק ולא עשו שיימינג לאף אדם באופן ספציפי. אין ויכוח על כך שהיו אלה ממים לא תקינים פוליטית שביטאו הומור, גם אם כזה שאנשים רבים יחשבו שהוא סר טעם. ברור גם שזכותה של אוניברסיטת הארוורד לסלק מהמוסד כל סטודנט שהפר את כללי ההתנהגות שלה – גם אם הפרה זו הייתה און ליין.

ומה לגבי חופש ביטוי? פעם נוספת התברר כי הגבולות של חופש הביטוי ברשתות חברתיות מוגבלים. גם כאשר מדובר בקבוצה פרטית מומלץ לשקול מילים משום שהתכנים שאתם מפרסמים עלולים לשמש נגדכם – בין אם מול מעסיקים בהווה או בעתיד, בקבלה למוסדות לימוד, בתי משפט ובידי כל גורם שאוסף מידע אישי שלכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן