ברווזון הגומי הענק שהופיע מול חופי קנדה הוא זיוף, טוען האמן

ברווזון גומי שמתנשא לגובה של 18.5 מטרים מחולל סערה, לא באמבטיה אלא מול חופי אונטריו, קנדה.

במסגרת חגיגות ה-150 שנים לעצמאותה של קנדה אישרה ממשלת הפרובינציה לקיים פסטיבל המים. בין השאר, הוקצו 150,000 דולר כדי לשכור ולהשיט ברווזון גומי בן שש קומות, העתק עצום מימדים לצעצוע הגומי המיועד לאמבטיה. הברווזון המפלצתי ששוקל 11 טון צפוי לבקר בשישה ערים באונטריו.

נוסף על הרטינות הצפויות מתושבי הפרובינציה (למה לבזבז סכום עצום של כספי המיסים עבור ברווזון גומי?), האמן המקורי שעומד מאחורי ברווזון הגומי טוען כי הברווזון שמבקר בקנדה היא בעצם ציפור מזויפת.

האמן הדני פלורנטין הופמן הוא האיש שאחראי לברווזוני הגומי שמופיעים בנמלי ים מאז 2007. הברווזונים של הופמן מושכים תשומת לב וקהל גדול בכל נמל בו הם מבקרים. “אנחנו תושבי כדור הארץ. אנו משפחה אחת וימות העולם הם האמבטיה שלנו, כך שברווזון הגומי הזה מאחד בין בני אדם”, מסביר הופמן באתר האינטרנט שלו.

אך במקום בו הופמן רואה ברווזון אחד עצום שמאחד בין כל בני האדם איש אחר בשם קרייג סמבורסקי רואה הזדמנות כלכלית. סמבורסקי ייצר גירסה משלו לברווזון הגומי המתנפח, ויחד עם שותף בשם ריאן וויילי (לווייתני בתרגום ישיר מאנגלית) משווקים השניים את הברווזון החיקוי שלהם בשם “אמא ברווזה”. הברווזון שלהם גדול יותר וכמה ממשלות ורשויות מקומיות ברחבי העולם שכרו אותו במקום את המקורי!

ההודעה לעיתונות של הופמן היא ללא ספק אחת הקורעות:

“בשנת 2014 שכר סטודיו פלורנטין הופמן את קרייג סמבורסקי כדי לסייע בהפקת מיצב אמנות בלוס אנג’לס. מאז סמבורקי מתבסס על השיטות שלנו, העיצוב שלנו והקניין הרוחני שלנו כדי להרוויח ממה שאמור היה להיות מיצב אמנות ציבורי.

“הברווזון מעולם לא היה אמור לשמש לצורכי רווח. הוא נועד להפיח תקווה ולהפיץ אושר בכל מקום. באמצעות השכרת ברווזון הגומי בניגוד לדעת היוצר המקורי, סמבורסקי לא רק גוזל את מנת האושר הזו מהציבור אלא גם מהאמן המקורי ויוצר המיצב.

“אנו מצרים על כך שהציבור הקנדי נאלץ לשלם לסמבורסקי. למעשה, אנו סבורים כי מעשים אלה נוגדים את רוח חגיגות ה-150 לעצמאותה של קנדה. אילו יצר קשר נציג הממשלה היינו מספקים לו את הברווזון האמיתי”.

ויילי לא התרגש מהטענות כבדות המשקל על גניבת ברווזון וכך הוא ענה בראיון לרשת CBC בשישי:

“אני רוצה להזכיר שמדובר בברווזון גומי ענק. ברווזון הגומי שייך לציבור. הוא נוצר במקור בשנות ה-30′ של המאה הקודמת. לא על ידי פלורנטין הופמן בניגוד לטענתו. הברווזון שלנו מבוסס על הצעצוע משנות ה-30′ שהקניין הרוחני שלו נחשב כעת שייך לרשות הציבור. ביקשנו מעורך דין בתחום הקניין הרוחני לבחון את העניין והתאפשר לנו לרשום פטנט וסימן מסחרי על הברווזון שלנו. כל אחד יכול לצלם את הברווזון שלנו וליצור גירסה גדולה יותר שלו בלי לחשוש מהליכים משפטיים”.

מקור תמונת שער: פייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן