הסרטון הוויראלי של פרופ’ קלי חשף יותר מדעה קדומה אחת

הראיון הוויראלי של פרופ' קלי

נראה שרוב משתמשי האינטרנט ראו ביומיים האחרונים את הראיון של המומחה ליחסים בינלאומיים פרופ’ רוברט קלי ל-BBC ששובש על ידי שני ילדים קטנים.

פרופ’ קלי השתדל לשמור על קור רוח במהלך הראיון ואשה שמיהרה לחדר בעקבות שני הילדים הקטנים הוציאה אותם.

הראיון הוויראלי של פרופ’ קלי נצפה מאות מיליוני פעמים ועוררה שיחה בהשתתפות מאות אלפי אנשים ברשתות החברתיות.

מותר לנחש שפרופ’ קלי לא היה מוכן ל-15 דקות תהילת הרשת שלו. “האם אלה מסוג הדברים שהופכים ויראלים?”, הוא הגיב בטוויטר לבקשה של איש ה-BBC לשתף את הסרטון.


כמובן שגם הבקשה הזו מגוחכת מעצם טבעה משום שהספינה הזו כבר יצאה לדרך והרשות נתונה.


אך הוויראליות של הסרטון חשפה גם יותר מדעה קדומה אחת. אנשים רבים – כולל גופי תקשורת מסוימים – הניחו כי אשתו של פרופ’ קלי, ג’ונג אה קים, היא המטפלת של הילדים.


ההנחה הזו הובילה לדיון רחב על גזענות, מיגדר וזוגות מעורבים.

בדרום קוריאה אכן נהוג להיעזר במטפלות, בייחוד כאשר שני ההורים עובדים שעות ארוכות. אך ההנחה של אנשים רבים שקים היא מטפלת ולא אמם של הילדים מעוגנת בסטראוטיפים גזעניים אודות התפקידים השמורים לאישה אסייתית ולאישה בכלל.

יש מגיבים שניסו להצדיק את ההנחות המובלעות בהתנהגות של קים: המבט המפוחד על פניה, העובדה שהיא רצה בעקבות הילדים, כאישה שחוששת לאבד את עבודתה. אבל אחרים העירו כי קים התנהגה כמו שאם צפויה להתנהג – וטבעי שהיא הייתה חרדה מפני שיבוש הראיון של בעלה.

דוברי קוריאנית ידעו מיד שקים היא אמם של הילדים – משום שבמהלך הראיון הבת נשמעת אומרת: “למה? מה לא בסדר? אמא, למה?”. מגיבים אחרים התייחסו לקים כאל “האישה”, לא ערים לאפשרות שיש לה אישיות משל עצמה. יש מי שהצביע על כך שאנשים עדיין לא מסוגלים לקבל את העובדה שיש זוגות מעורבים והקשר ביניהם חייב להיות מושתת על יחסי אדונים-משרתים.

כמה פארודיות וממים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן