זינוק במספר התלונות על פגיעה מינית בזמן שידור העימות הנשיאותי השני

פגיעה מינית

ההתנהגות של דונאלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, לא מעודנת במיוחד, יודו גם מעריציו. האמירות המתלהמות, שפת הגוף האגרסיבית והעלבונות כולם נראים לקוחים מהמדריך למטריד המתחיל.

הציניות של טראמפ התגלתה במלוא כיעורה לפני העימות שלשום. אותו אדם שהתייחס ליכולת שלו “לתפוס נשים בכוס” רק מפני שהוא סלב כינס מסיבת עיתונאים עם שלוש נשים שהאשימו את נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, באשמה של פגיעה מינית בהן בשנות ה-70′ ובתחילת שנות ה-90′, יחד עם קתי שלטון, הקורבן לכאורה במשפט אונס שנערך בשנת 1975, בו הילארי קלינטון הייתה הסניגורית הציבורית.

לא, קלינטון לא זימן את שלוש הנשים האלה כדי לספק להן פתחון פה, כמו גם לכל הנפגעות של תקיפה מינית באשר הן. הוא עשה זאת כדי להשפיל ולהקטין את הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, ולא רק לרמוז כי הייתה לה שליטה על מעשי בעלה אלא גם כי עקב מעשים אלה פוסלים אותה מנשיאות ארצות הברית.

גם “ההתנצלות” של טראמפ לפיה דבריו מלפני כעשור שדלפו לא היה אלא “שיחות של חדר הלבשה” מעידים כי לא שינה את התנהגותו ולא הפנים דבר אודות ההשלכות הקשות של הטרדות מילוליות.

על פי דיווח של האפינגטון פוסט שמתבסס על RAINN, עמותה שמפעילה את הקו החם לדיווח על פגיעה מינית, נרשמה עליה של 33% בכמות התלונות ביום ראשון האחרון, בזמן שידור העימות הנשיאותי השני. בעמותה מאמינים כי התנהגותו של טראמפ – החל מבחירת המילים ובחירת המילים וכלה באופן שבו הוא משתמש בנשים כעזרים טקטים לצרכים פוליטיים.

אם חושבים על זה לעומק האפקט שיש לדבריו הפוגעניים של טראמפ לא ממש מפתיעה. למילים, בייחוד בנוסח “אלה רק שיחות של חדר הלבשה” או “בנים יהיו בנים” יש כח הרסני בתרבות האונס. לא רק במובן של להפוך התנהגות פוגענית ואלימה ל’נורמלית’ אלא גם המשך הפגיעה בנשים בדרכים אחרות. טראמפ בהתנהגותו עלול להפוך למודל לחיקוי לגברים צעירים במיוחד אם יהפוך לנשיא ארצות הברית.

בחירה באדם כמו טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית עלול להיות חדשות נוראיות לנשים אם יחלחל המסר כי אלימות פיזית או מילולית כלפי נשים היא לא כל כך נוראה, כמו גם זלזול בהשלכות הפיזיות, הנפשיות והרגשיות של אלימות כזו (טראמפ אמר בעניין אחר שאנחנו ‘צריכים להפסיק להיות תקינים פוליטיים’). על פי RAINN, הגידול במספר הפניות לקו החם הוא בשורה חיובית ברגע חשוך: תזכורת כי חשוב להיות אמיצים, לפתוח את הפה ולקבל עזרה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן