מהמדף בחנות לחנות האפליקציות

ספרי בישול, מדריכי טיולים, תרגומונים ועיתונים שפעם היו בגדר חובה בכל בית נמצאים היום בלחיצת כפתור והפכו לאפליקציות. היישומים הללו בעיקר מקלים על החיים שלנו, אבל עדיין צריך לדעת איך להשתמש בהם בצורה נכונה כדי למנוע תלות מוגזמת

מעבר של שירותי מידע לאפליקציות הוא אחד המאפיינים העיקריים של העידן המודרני. בשנים האחרונות כבר נדיר למצוא אנשים שמשתמשים בספרי הדרכה, פשוט בגלל שהם נמצאים אונליין ויש להם גרסה מקוונת הרבה יותר נגישה, נוחה, מעודכנת וזמינה. חוץ מזה, שירותי התוכן הפכו לאפליקציות וכל אחד יכול להצטייד בהם בתוך מסך הטלפון החכם שלו.

יש הרבה דוגמאות למעבר של שירותי התוכן מהמדף בחנות הספרים לחנות האפליקציות הייעודית. אפשר לראות את זה בעיקר בספרי בישול ובמדריכי טיולים, אבל גם בתרגומנים, מגזינים ועיתונים. אם פעם תלמידי בית הספר היו צריכים להיסחב עם מילון אוקספורד גדול כדי לעבור שיעורים באנגלית, הרי שכיום הם עושים את אותו מבחן עם תוכנת מחשב מהירה ואינטואיטיבית.

איך אנחנו מושפעים מהמעבר לאפליקציות?

ההשפעה של התהליך המתואר לעיל הרבה יותר גדולה מכפי שנהוג לחשוב. היעדר הספרים משנה את האופן שבו אנחנו מתייחסים למידע ולתוכן. ראשית, עכשיו אנחנו כבר רגילים לקבל אותו בחינם, או לפחות ללא צורך בתשלום כספי אלא בתמורה למסירת מידע אישי. לרובנו מוזר לשלם על תוכנת ניווט או על מתכון. אלו הוצאות אלמנטריות שהיו בעבר חלק בלתי נפרד מהרגלי הצריכה הביתיים, אך כעת הם שריד לעידן שפג תוקפו.

שנית, הזמינות של האפליקציות יוצרת תלות מסוימת. גם בעידן הקודם היינו צמודים לספר מפות או הדרכות כדי להגיע ממקום למקום במהלך טיול בארץ זרה, אך גם ידענו כיצד להפעיל את הסביבה כדי להשיג מטרה דומה. לעומת זאת, היום אנחנו פותחים את הטלפון עם כל שאלה ומרגישים חסרי אונים כאשר החיבור לאינטרנט איטי או חלילה קורס.

שיפור באיכות החיים – הדור הבא

מנגד, כמובן שרשימת היתרונות של האפליקציות עולה על החסרונות. השיפור באיכות החיים הוא כבר לא מילה גסה ורבים יכולים ליהנות ממנו. האפליקציות חוסכות זמן ומפנות פנאי לבילוי עם הילדים והמשפחה. הן עוזרות לנו לשמור על תקשורת עם קרובים ורחוקים, לסייע לנו בזמן אמת ובמצבי חירום ובמקרים מסוימים אפילו להציל חיים.

ברמה הכלכלית, אפליקציות חוסכות לנו כסף. כבר לא צריך לגזור קופונים על מבצעים מהעיתון ואפשר פשוט להגיע לחנות עם אפליקציה ייעודית. יש אפליקציות שמעדכנות אותנו על מבצעים בזמן אמת, על הטבות של הרגע האחרון ועל אפשרות לחסוך בלי לצאת מהבית.

בסופו של דבר, הסוד הוא באיזון. אין סיבה לוותר לחלוטין על האפליקציות, אבל רצוי להימנע מיצירת תלות. כך נהנה מהדור הבא של שירותי התוכן אבל גם נעריך שיטות אחרות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן