בדקו היכן אתם נמצאים בזירת המאבק של העט מול המקלדת

העידן הטכנולוגי משפיע על שלל היבטים בחיים שלנו וגם על מבנה השוק התעסוקתי. מי שרוצה להבטיח לעצמו קריירה מתגמלת צריך להציב את לימודי המחשב בראש סדר העדיפויות, והנה כמה דרכים לעשות זאת בצורה נכונה

אנחנו חיים בעידן טכנולוגי שמחליף את כל ההרגלים הישנים, את העט והדף ואת המכתבים והדואר. רוב המשרות הכי פשוטות במשק כבר דורשות ידע על מחשב ולפחות קורס בסיסי אחד בתפעול מחשב. אלו תנאי סף לעבודות ואמצעי לסינון בין מועמדים רלוונטיים ופחות מתאימים. מצד שני, העידן הנוכחי גם מעניק לנו הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל להשיג קריירה מתגמלת.

הסוד לקריירה בשוק התעסוקה של המאה ה-21 הוא ארגז כלים מגוון ככל האפשר. היום כבר לא מספיק להתמחות בתחום או בענף אחד בלבד, כי כל עובד נדרש לגלות יכולות אוניברסליות. העובדים הם חלק בלתי נפרד מהמנגנון של החברה או הארגון. הדרישות מהם עולות מדי יום והם צריכים להיות זמינים, מסורים ונאמנים. עם זאת, תדירות ההחלפה של מקומות העבודה עולה וצעירים עד גיל 30 מועסקים בלפחות 5 משרות שונות.

הדרך לקריירה מתחילה בהכשרה

מבחינה פרקטית, הדרך הנכונה להשתלב בשוק התעסוקה המודרני הוא לקבל הכשרה מתאימה. מומלץ לקחת בחשבון את היתרונות של קורס מחשבים ולגבות אותו בסדנאות מעשיות. השילוב בין ידע תיאורטי והתמחות מעשית מוכיח את עצמו עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים, והוא רלוונטי גם למי ששוקל הסבה מקריירה מסוימת.

בעזרת הכשרה נכונה ניתן לבלוט על פני מועמדים אחרים ולשדרג את היכולות האישיות. ההכשרה היא כמובן רק השלב הראשון בתהליך ארוך של צבירת ניסיון ומיומנות, אך החשיבות שלה נובעת מהאופן שבו היא מעניקה את התשתית. במילים אחרות, ללא הכשרה מתאימה לא ניתן להשתלב בשוק התעסוקה ואין שום משמעות לקשרים אישיים, לקורות חיים מרשימים או לשירות צבאי ייחודי.

איפה אתם נמצאים בזירת המאבק?

מי שמזהה את זירת המאבק בין העט והמקלדת צריך לדעת כיצד למקם את עצמו. עליו לייצר יתרון יחסי מול שאר העובדים, אך במקביל גם לדאוג להכשרה שתאפשר לו להתפתח. כל אחד מאתנו חייב לשאול את עצמו איפה הוא נמצא באותה זירת מאבק ובאיזה אופן הוא יכול להשתלב בעידן החדש.

מלבד האמור לעיל, הזירה הטכנולוגית כל הזמן מפתחת והיא אף פעם לא קופאת על השמרים. גם בהיבט הזה ניתן להצביע על החשיבות של ההסמכה וההכשרה: בסופו של דבר, ההתמחות הראשונית מגדירה את ארגז הכלים ואת הטכניקות שתקבלו. לאחר מכן תוכלו לבחור כיצד להשתמש בכלים הללו ובאיזה אופן לנצל אותם על מנת להישאר רלוונטיים גם מול הטכנולוגיות החדשות.

מומלץ לעקוב אחר השינויים הטכנולוגיים שמתרחשים סביבנו ולזהות את ההבדלים בין הדורות. כך משיגים יתרון יחסי ומבטיחים קריירה מספקת.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן