facebook_pixel

משתתפים במרתון נייקי או מרתון תל אביב? זה הטיפול שאתם חייבים להכיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email

מוגש באמצעות  בי קיור לייזר

טרנד ריצות המרתון בתל אביב גורם להרבה צעירים להעמיס על עצמם רמות כושר לא רגילות. מכאן הדרך לעומס יוצא דופן ונזקים בלתי הפיכים כבר קצרה, ולכן כדאי להכיר את הטיפול המומלץ למניעת כאבים מיותרים

ריצת מרתון מוגדרת על פי חוקת הספורט כריצה למרחק של 42.195 קילומטרים בדיוק. מצד שני, היום מדובר כבר על מושג שמתאר כל ריצה ארוכה ועל מותג שמלווה פרסומות וקמפיינים במאות מיליוני שקלים. מי שגר באזור גוש דן מכיר היטב את מרתון נייקי, את המרתון של הלילה הלבן ואת מרתון תל אביב, אבל רק משתתפים מעטים עוצרים לשאול איך אירועים מן הסוג הזה באמת משפיעים עליהם.

קודם כל, חשוב לציין את היתרונות של המרתון. זהו אירוע ספורטיבי שמופק ברמה גבוהה והוא מעניק גם תחושה אדירה של אתגר וסיפוק. המרתון מומלץ עבור נשים וגברים בטווח רחב של גילאים ואפשר להצטרף אליו במסלולים קצרים, בינוניים וארוכים. הסוד הוא להיערך בצורה נכונה למרתון ולא לשכוח לשתות הרבה מים.

הבעיה מתחילה עם צעירים או ספורטאים חובבים שמעמיסים עליהם יותר מדי. רמות כושר לא רגילות גורמות נזקים בלתי הפיכים לגוף ויוצרות כאבי גב, ברכיים ומרפקים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אימון אינטנסיבי כמה ימים לפני המרתון לא משפר את הביצועים, אלא להיפך. הוא גורם לשרירים להתכווץ ולגוף להיכנס למצב של מגננה. חוץ מזה, כל המרתונים מגיעים עם שלל פרסומות לנעליים חדשות שאתם חייבים לקנות לכבוד הריצה, אבל יש עוד הרבה דברים מלבד בגדים מגניבים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה.

מה כולל טיפול מומלץ למניעת כאבים?

הברך נחשבת למפרק גדול ומורכב כי היא מחברת בין עצם הירך לעצם השוק, כמו גם את השוקית ואת פיקת הברך. מכאן שיש סביבה מערכת של גידים ורצועות שצריכה לספק את היציבות הנדרשת לביצוע ריצה ופעולות מורכבות נוספות. כאבי ברכיים יכולים להיות אקוטיים וכתוצאה מחבלה או פציעה, לנבוע ממצב רפואי או להיות כרוניים ולהיגרם בגלל שחיקה וניוון שמאפיינים בעיקר גילאים מבוגרים.

הדרך לטיפול עוברת בראש ובראשונה בזיהוי הסיבה לכאבים. כאבים אקוטיים לדוגמא שכיחים בקרב ספורטאים חובבים או מקצועיים, ולכן סביר להניח שהם גם אלו שילוו אתכם לפני ובמהלך המרתון. מומלץ להתייעץ עם רופא ואיש מקצוע לגבי טיפול תרופתי ולהכיר בעיקר את ההבדלים בין משככי כאבים, כדורים אנטי דלקתיים ואנטיביוטיים אם מדובר בזיהום או אפילו זריקות סטרואידים.

חוץ מזה, יש להפחית את העומס על הברכיים. כדאי לבחור שיטת התעמלות לחיזוק השרירים ולשקול גם טיפול פיזיותרפי. טיפולים כירופרקטיים עשויים לעזור בטווח הקצר והארוך, בעוד טיפולי דיקור, לייזר רך או והידרותרפיה מומלצים עבור מי שאינו יכול לעסוק בשום סוג של פעילות גופנית.

מנוי
הודע ל
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן