המחווה של הרץ הזה באולימפיאדת ריו עלולה לעלות לו בחייו

אנחנו משייכים את המעלה גבורה וניצחון הרוח האנושית להיבטים שונים של עיסוק בספורט באולימפיאדת ריו אלא שכל המחוות האלה מתגמדות ביחס למעשה של הרץ האתיופי למרחקים ארוכים פייסה לילסה במרתון לגברים ביום ראשון באולימפיאדת ריו.

כאשר חצה את קו הסיום שזיכה אותו באולימפיאדת כסף, נראה כאילו לילסה מניף את ידיו בתנועת ניצחון. אלא שמי שמכירים את הפרטים של מחאות אורומו באתיופיה הבינו כי מדובר בהרבה יותר מכך. 

התנועה של לילסה היא המקבילה של הצדעת “הכח השחור” של הספורטאים השחורים תומי סמית וג’ון קרלוס באולימפיאדה במקסיקו סיטי ב-1968.

זו היא תנועת מחאה נגד הרג ממשלת אתיופיה של בני אורומו. 

אם לילסה יחזור לאתיופיה הוא עשוי להיכלא והעונש שלו עלול להיות חמור ביותר.

מאז נובמבר, 2015, ממשלת אתיופיה הרגה על פי הההערכות 400 מבני אורומו ופצעה אלפים מהם במהלך המחאות, על פי ארגוני זכויות אדם

המחאות אורגנו במטרה למנוע מממשלת אתיופיה להרחיב את גבולות בירת אתיופיה, אדיס אבבה, אל תוך הכפרים והישובים הסובבים אותה בהם שוכני בני אורומו, הקבוצה האתנית הגדולה במדינה.

“כוחות הביטחון ירו אל תוך הקהל והרגו בני אדם רבים”, נמסר מ-Human Rights Watch, “הם גם עינו מפגינים שנעצרו לחקירה”, נכתב בדוח שהתבסס על ראיונות עם 125 עדים, “מאחר ובמפגינים היו תלמידי בית ספר יסודי וחטיבת ביניים מאורומו, רבים מהעצורים וההרוגים הם בני פחות מ-18”. 

בסרטון הקשה הבא אפשר לראות את המפגינים עושים מחווה דומה לזו של לילסה במחאה על מה שעוללו לקבוצה שלו. 

בראיון בעקבות המרתון התייחס לילסה לסיכון שנטל על עצמו. “אם אחזור לאתיופיה הם כנראה יהרגו אותי”, הוא אמר, על פי ה-Sydney Morning Herald, “אם לא אהרג הם יכלאו אותי. אני צריך לקבל החלטה. אולי אהגר למדינה אחרת”.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן