הפתרון לתעלומה: למה המים בבריכה האולימפית הפכו ירוקים

ביממה האחרונה כולם מדברים על הצבע הירקרק המוזר שהתפשט בבריכה הצלילה האולימפית ועמד בניגוד לצבע הכחול הצלול של בריכת הצלילה.

בוועדה המארגנת של המשחקים מסרו כי בריכת הצלילה עברה טיפול והציפיה היא כי תחזור לצבע הרגיל שלה.

בינתיים גם בריכת השחייה האולימפית הפכה ירוקה:

אז מה קרה כאן?

הצבע הירוק של המים נגרם עקב “התרבות מהירה של אצות בגלל החום והיעדר רוחות”, נמסר אתמול מהוועדה המארגנת ל-CNN.

המומחים הסבירו כי כאשר כאשר רמת הכלור במים ירדה מתחת ל-1-3 חלקיקים למיליון (ppm) המומלצת, המקבילה ל-3-5 מיליגרם לכל ליטר של מים – הכלור עלול להתאדות בשל החום. במצב כזה הכלור עלול להתאדות בחום ואצות עשויות להתרבות. השמש מאדה את הכלור ומזינה את האצות, שזקוקות לפוטוסינתזה כדי לגדול. 

ראו גם: חשש לגורל המתעמלת הצפון קוריאנית בעקבות התצלום הזה באולימפיאדה

איך האצות הגיעו לבריכה השחיה? הן עשויות להתפשט על ידי הרוח, הגשם או אפילו באמצעות חליפות שחייה או ציוד מזוהם. מצבים כמו חוסר איזון כימי בבריכת שחייה, טמפרטורות גבוהות, שמש חזקה או נוכחות חנקה או דו תחמוצת הפחמן בריכוזים גבוהים כולם עשויים להוביל להתרבות אצות.

האם זה בטוח?

הצבע של הבריכה בפני עצמו אינו מעיד בהכרח על סכנה. כל עוד יאזנו את רמת הכלור במים הצבע אולי לא יהיה כחול צלול אך הבריכה לא תהווה סיכון בריאותי בטווח הקצר.

אצות, כדאי לזכור, הן בסך הכל צמחים ואינן מסוכנות. גם כאשר אנחנו שוחים באגם שצבעו ירוק עקב אצות וצמחי מים אחרים זה לא בהכרח מסוכן. עוד ציינו המומחים כי גם במצב של ירוקת הסיכון לזיהומים או מחלות הוא יחסית נמוך.

טפילים עלולים להופיע במים לא מחוטאים אך הם צפויים הרבה יותר בבריכות שחיה עם ילדים ותינוקות בגלל חוסר ההגיינה שלהם. שחיינים אולימפים אולי משתינים במים אבל הם עושים זאת בהיקפים הרבה יותר מצומצמים. אם זה מרגיע מישהו. מלבד זאת, הוועדה המארגנת בדקה את המים והכריזה שהם בטוחים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן