אמהות דולפינים שרות לגורים שלהן ברחם

האינטליגנציה של דולפינים יכולה פשוט להפנט אותנו היצורים מחוסרי הסנפיר ואני לא מדברת רק על הדולפין שגנב אייפד מאישה השבוע.

מחקר מגלה כי דולפינות “שרות” לעוברים שלהן ברחם. דולפינים משתמשים ב”שריקות חתימה” כדי להזדהות ולתקשר זה עם זה, באופן דומה לשימוש שלנו בשמות. אמהות דולפין נצפו משתמשות בשריקות חתימה כדי “לשיר” לעוברים שלהן בחודשי ההריון ועד שבועיים לאחר ההמלטה.

נושא זה נחקר בעבר, אך מחקר חדש בחן את קצב השמעת השריקות האלה כדי לבדוק אם הן משתנות לאחר הלידה. אודרה איימס, חוקרת במעבדת היונקים הימיים באוניברסיטה של דרום מיסיסיפי, הציגה כמה מהממצאים של המחקר בכנס השנתי של איגוד הפסיכולוגיה האמריקני, מדווח Live Science.

“ההשערה היא כי מדובר בחלק מתהליך ההטבעה”, היא אמרה, “אנחנו רואים שתינוקות אנושיים מפתחים העדפה לקול ששל אמא שלהם בשליש האחרון של ההריון. אנחנו לא יודעים אם זה בדיוק אותו דבר אצל דולפינים אך יייתכן שזה תהליך דומה”.

החוקרים הקליטו 80 שעות של אודיו – הן חודשיים לפני הלידה והן חודשיים לאחריה – במיכל בוולג’רו, קליפורניה, שאירח כמה דולפינים, בהם נקבה בת תשע שהייתה בהריון עם עוברה שזכתה לשם מירה. הם גילו כי האמא המציאה שריקה חדשה שיועדה לעוברה שלה. השריקה הזו התגברה בזמן הלידה ועם הזמן השימוש בה הצטמצם. הם גילו עוד כי הדלפינים האחרים בסביבה היו שקטים בתקופה זו. הם האמינו כי מדובר בחלק ממאמץ מודע לא לבלבל את העוברה ולוודא שלא תוטבע אצלה שריקת חתימה שגויה. 

ככל שהאם צמצמה את השימוש שלה בשריקת החתימה המיועדת לגורה שלה, הדולפינים האחרים החלו להגביר את השימוש בשריקות שלהם. מי יודע, אולי השריקה הייחודית היא בכלל השם של הדולפינה הקטנה בדולפינית.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן