חשש לגורל המתעמלת הצפון קוריאנית בעקבות התצלום הזה באולימפיאדה

התצלום הזה עורר לא מעט מחלוקת וגרם לרבים לתהות אם צפוי עונש חמור למתעמלת הצפון קוריאנית הונג און ג’ונג בעקבותיה.

בתצלום נראית און ג’ונג מחבקת מתעמלת דרום קוריאנית. היחסים בין הדיקטטורה מצפון לשכנתה מדרום הם מתוחים ביותר ובעקבות כך אנשים חששו כי ג’ונג תיענש על כך שהתחבקה עם האויב.

ראו גם: זו התמונה הממחישה את ההתנגשות בין תרבויות באולימפיאדה

אולם הפרשן לענייני צפון קוריאה וחובב הספורט מייקל מיידן אמר ל-BBC כי הסבירות לכך נמוכה. 

צפון קוריאה אימצה מדיניות של “דיפלומטיה דרך ספורט” מאז שנות ה-80′. זה דרכו של השלטון במדינה המבודדת לצבור לעצמו נקודות זכות בעולם. יש מי שמכנים את ההתנהלות הזו תעמולה צינית אך למעשה צפון קוריאה מאוד רצינית בעניין. היא אפילו נשאה ונתנה עם דרום קוריאה על הקמת משלחת משותפת לאולימפיאדה של 2000, 2004 ו-2008 אך זה מעולם לא התממש.

עבור ספורטאים מצפון קוריאה מדובר בהזדמנות נדירה לייצג את המדינה שלהם בפני קהל בינלאומי על אף לחץ אינטנסיבי של ציפיות מבית.  

מי שחושב שהונג צפויה לעמוד בפני כיתת יורים או להישלח לעבודות פרך מתעלם מהעבודה שהיא צולמה מתחבקת עם המתעלמת האמריקנית סימון בילס כבר ב-2014 ללא שום עונש ניכר לעין.

זה בטוח להניח כי איש מאזרחי צפון קוריאה לא צפוי לצפות בתמונות באלה בכלי התקשורת הנשלטים על ידי המדינה הנשלטת על ידי קים ג’ונג און אך עבור הדיקטטורה הערך בתמונה של ספורטאית לאומית שמחבקת נציגות של יריבים אידיאולוגים עולה על כל ענישה אפשרית. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן