הזינוק הדרמטי בטמפרטורות הגלובליות ב-2016 הדהים מדענים

על אף שאנחנו נמצאים רק קצת לאחר מחצית השנה, 2016 היא בדרך להיות השנה הכי חמה בהיסטוריה המתועדת. על אף שחוקרי אקלים צפו את ההתחממות הגלובלית, קצב האירועים בו זה מתרחש הפתיע מדענים, מסר מנהל התוכנית לחקר האקלים העולמי. 

בשבוע שעבר נאסא ומנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי בארה”ב אישרו כי יוני 2016 היה החודש הכי חם מאז החל תיעוד האקלים בעשור של 1880. היום אנחנו לאחר 14 חודשים ברצף חסר תקדים של טמפרטורות שוברות שיאים. 

מה שמדאיג אותי ביותר זה שלא צפינו את הזינוק בטמפרטורות”, אמר לסוכנות “רויטרס” דיוויד קרלסון, מנהל תוכנית המחקר של ארגון המטארולוגיה העולמי, “צפינו עליה מתונה יותר בטמפרטורות ב-2016, שום דבר שמזכיר את הזינוק שקיבלנו בפועל, יחד עם אירועים קיצוניים כמו שטפונות שהפכו לשגרה החדשה”.

זאת בנוסף לבדיקה חדשה של WMO בשאלה אם הטמפרטורה הלוהטת של 54 מעלות צלזיוס שנמדדה השבוע בכווית היא שיא חדש שנמדד בחצי הכדור המזרחי והטמפרטורה הגבוהה השנייה אי פעם. בהתחשב בכך שהטמפרטורה הכי גבוהה אי פעם, שנמדדה ב-1913 בדת’ ואלי בקליפורניה, מוטלת בספק, 2016 עלולה גם לשבור שיא של הטמפרטורה החמה ביותר שתועדה על כדור הארץ מאז ומעולם. נוסף על כך, ההתחממות בקטבים מתרחשת בקצב מהיר פי שניים ביחס לכל מקום אחר על כדור הארץ. 

צפינו שקצב המסת הקרחונים שתועד במחצית הראשונה של 2016 יקרה רק מרוחק יותר בשנה, אמר קרלסון. זאת בנוסף לגידול בריכוז הפחמן הדו חמצני באטמוספירה. מדובר באחד מגז החממה העיקריים בכדור הארץ (לצד גזים כמו מתאן ודו תחמוצת החנקן). הריכוזים שלו באטמוספרה מהווים באופן היסטורי את המדד החשוב ביותר להצטברות גזי חממה. הגזים הללו מונעים מקרינת השמש המגיעה לכדור הארץ לחזור לאטמוספרה ובכך מגבירים את מעלות החום. לא נראה כי העולם עומד להתקרר בקרוב.

השאלה היא לא עוד אם האקלים השתנה אלא עד כמה הוא השתנה, אומר קרלסון. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן