מה הן לבשו? תמונות מהפנטות שמנפצות את המיתוס בעניין תקיפה מינית

מבין כל השאלות שנשאלים קורבנות של תקיפה מינית, אחת המרגיזות ביותר היא: “מה לבשת?”. השאלה הזו מרמזת שנשים מזמינות אלימות מינית מצד תוקפים או שיש להן אחריות מסוימת לפגיעה בהן משום שבחרו באותו יום סגנון לבוש מסוים.

במילים אחרות, קו המחשבה הזה קובע שבמקום מסוים הן “ביקשו את זה” רק משום שהתלבשו בדרך שמצאה חן בעיניהן.

בסדרת התמונות Well, What Were You Wearing (נו, אז מה לבשת?) הצלמת קתרין קמבררי (Katherine Cambareriבודקת את השאלה בכותרת והשלכותיה. 

Katherine Cambareri

“תקיפה מינית לעולם לא יוצאת לפועל על ידי גורם אחר שאינו האדם שמחליט לתקוף אחר”, מסביר קמבררי, “היא לעולם אינה באשמת הקורבן”. ועדיין הדחף להאשים את הקורבן מוטמע עמוק במנגנון התגובה התרבותי שלנו וקורבנות תקיפה מינית מוצאות עצמן לא פעם מותקפות בעקבות הטראומה שנכפתה עליהן.

קמבררי השתמשה בפייסבוק כדי לאתר נשים שסבלו מתקיפה מינית וביקשה מהן לשלוח לה את הבגדים שהן לבשו בזמן התקיפה לצורך הצילומים. היא צילמה את הפריטים על רקע שחור. פריטים כמו ג’ינס קרוע, טי שירט, סווטשירט רחב שמדברים בעד עצמם, שריד מצמרר לתקיפה שהאדם שלבש אותן חווה. 

זה מוזר לראות את הפריטים האלה בפני עצמם אך דווקא היעדרן של הנשים שלבשו אותם בגדים בעת שהותקפו גורם לחשוב עליהן. מה הן לבשו? בגדים.

Katherine Cambareri

Katherine Cambareri

Katherine Cambareri

Katherine Cambareri

Katherine Cambareri

Katherine Cambareri
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן