איך תוכלו להיכנס לכושר בהשראת היורו ואירועי ספורט גדולים אחרים

מוגש באמצעות סטודיו C

המכנה המשותף לכל האירועים הגדולים שמתקיימים בקיץ הקרוב הוא הספורט. אך מלבד ההיבט התחרותי, מה עוזר לפעילות הספורטיבית לשרוד משחר ההיסטוריה ועד היום? הנה כמה הוכחות לחשיבות של הספורט בשמירה על אורח חיים בריא.

קיץ 2016 מביא איתו מגוון אירועי ספורט עם תהודה בינלאומית. זה מתחיל עם אליפות אירופה לנבחרות כדורגל בצרפת, שמוכרת יותר בשם יורו 2016. מיד לאחר מכן נעקוב בשקיקה אחרי העדכונים מברזיל ונצפה בטקס הפתיחה של האולימפיאדה בריו דה ז’ניירו. אם זה לא מספיק, קבוצות הכדורגל המובילות של ישראל ובראשן מכבי תל אביב יפתחו בימים הקרובים את הקמפיין האירופי שלהן, בהתמודדות מול המועדונים המובילים של היבשת.

התחרות בין ספורטאים היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו ורשימת האירועים המתקרבים היא הוכחה לכך. יחד עם זאת, מסקרן לבדוק מה עומד מאחורי הצלחת האירועים הספורטיביים והעניין שאנו מגלים בפעילות גופנית. תשובה לשאלה הזו גם יכולה לעזור לנו לדעת כיצד הספורט שרד מתקופת האדם הקדמון ועד ימינו. בנוסף, נוכל להיעזר בתוצאות של מחקרים שונים כדי להפיק תועלת מהספורט ולהפוך את היתרונות שלו לחלק בלתי נפרד מהשגרה.

כיצד מושפע הגוף מהפעילות הספורטיבית?

פעילות ספורטיבית יעילה בחיזוק ושיפור מערכת החיסון. מחקר שפורסם בדצמבר 2009 הראה שיפור ביכולת החיסונית של הגוף תחת פעילות גופנית, באחוזי תועלת גבוהים בהרבה בהשוואה לחיסונים קונבנציונאליים. לעומת זאת, חוסר פעילות גורם לירידה במערכת החיסונית ולעלייה בסיכון לדמנציה בגיל צעיר.

פעילות גופנית היא חיונית לתחושת האושר והסיפוק של האדם. כל אחד מאתנו צריך לבצע תרגילי כושר לא רק כדי להשיג מראה חטוב, אלא גם על מנת לגרום להפרשה של חומרים שונים במוח ולהשרות תחושת רוגע. מבחינה פיזיולוגית, עבודות מחקר הוכיחו כיצד החומרים המופרשים במהלך פעילות גופנית של אירובי או כוח מדמים השפעה של מורפין על הגוף. כמו כן, הפעילות תורמת להפחתה בכאבים והיא עוזרת בהתמודדות עם תסמיני חרדה ודיכאון.

הפעילות מומלצת בגלל השלכותיה בטווח הקצר והארוך. באופן מיידי, פעילות גופנית ותרגילי כושר מכל סוג משפרים את הדימוי העצמי ואת תחושת הערך. לאחר מכן משרה הפעילות רוגע ומרחיקה את האדם מדאגות הקיום. במהלך ביצוע פעילות גופנית אנחנו מתנתקים מהטלפון הנייד, מהלחצים ומהחרדות.

בנוסף, הפעילות מספקת לנו פלטפורמה לאינטראקציות חברתיות והיא בריאה גם בגלל החיבור עם הטבע. היא מונעת או לכל הפחות מאטה את התפתחותן של מחלות כרוניות, משפרת את שיווי המשקל, מפחיתה סיכון לנפילות ומעניקה תחושת ערנות תוך הפחתת עייפות מצטברת.

איך הופכים לספורטאים בריאים?

הסוד לפעילות גופנית יעילה הוא לבחור אותה לפי מידת ההנאה. הפעילות הכי טובה היא זו שהכי נהנים בה, בלי קשר לסביבה או לביצועים. קל יותר להתמיד בפעילות אהובה – כמו אירובי, זומבה, או כל פעילות בעלת אופי מקפיץ ולשפר את הביצועים על סרגל מאמצים נכון.

העיסוק בפעילות קשור בחשיבה חיובית, בדחיית מחשבות שליליות וברכישת מיומנויות פרקטיות. אפשר להתייעץ עם רופא לגבי בחירת הפעילות, אך בכל מקרה חשוב להציב את העניין האישי בראש סדר העדיפויות. כדאי גם לגוון בין הפעילויות על מנת להבטיח עניין ולא להתבייש להצטרף למסגרת ידידותית של קבוצות ספורט מאורגנות.

הספורטאים הגדולים בעולם משתמשים בכל היתרונות הבריאותיים של הפעילות הגופנית ויוצקים לתוכה תחרותיות ברמה בלתי נתפסת. הקיץ הקרוב יספק לנו הצצה להשלכות של אורח חיים כזה, אך כדאי לנצל את ההזדמנות גם על מנת לשאוב השראה: כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את הפעילות המועדפת ולשלב לפחות כמה תרגילי ספורט בשגרת היומיום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן