זה האיש ששיחרר 1,000 כלבים מפסטיבל בשר הכלבים של סין

ביום חמישי האחרון החל פסטיבל בשר הכלבים הנודע לשמצה בעיר יולין בסין. כמדי שנה, פעילים למען בעלי חיים מחו נגד המציגים והמשחטות באירוע שצפויים להרוג 10,000 כלבים במהלכו.

על פי ההערכות, מדי שנה נשחטים 10 עד 20 מיליון כלבים בסין והאירוע השנתי ביולין הפך לשם נרדף לתופעה המזעזעת.

בכל שנה נערך הפסטיבל בתחילת הקיץ בשל האמונה העממית הסין שאכילת כלבים מסייעת לגוף להתמודד עם החום.

הפעיל האמריקני מארק צ’ינג נסע השנה ליולין עוד לפני תחילת הפסטיבל, כדי לנסות להציל חלק מהכלבים שהובלו למקום בכלובים.

עד ליום שלישי האחרון, צ’ינג ושותפתו, ולארי איניאלו, הצליחו לשחרר 1,000 כלבים משש משחטות, כך הוא בישר בדף הפייסבוק שמלווה את פעילותו. 

הנה סרטון שהוא פירסם הממחיש את התנאים בהם החזיקו את הכלבים במקום: 

זה מסע החילוץ השביעי של צ’ינג, שהצליח לסגור משחטות של כלבים במדינות נוספות בהן קמבודיה. האיש נוקט בשיטות שונות כדי להביא לסגירת המשחטות. במקרים מסוימים הוא מציג עצמו כקונה בשר כלבים, ושילח מאות כלבים לארצות הברית לצורך שיקום. במקרים אחרים הוא הצליח לשכנע את בעלי המשחטות להפסיק את פעילותם בתמורה לסיוע כספי ותמיכה בהקמת עסק חדש עבורם.

בדף הפייסבוק שלו מגלה צ’ינג שהוא הוכה ונעצר לחקירה על ידי השלטונות בדרכו ליולין. על אף שהממשלה המקומית טוענת כי אינה תומכת רשמית בפסטיבל, צ’ינג טען כי המשטרה המקומית ניסתה למנוע ממנו ומצוות מתנדבים להגיע למשחטות, מחשש שיחשפו את התנאים בהם מוחזקים הכלבים. 

צ’ינג וחבריו לא היו היחידים שהגיעו לפסטיבל במטרה לעצור את הסחר בבשר כלבים. ביום שלישי האחרון פעילים סינים התעמתו מילולית עם מקומיים וסוחרים בפסטיבל. 

“באנו ליולין כדי לומר לאנשים שכלבים הם חברים שלנו. אסור להם להרוג כלבים בדרך כל כך מזעזעת”, אמר יאנג יוהא, פעיל סיני, “רבים מהכלבים שהם הורגים הם חיות מחמד”. 

המשטרה התערבה במספר מקרים במהלך העימותים כדי למנוע התדרדרות לאלימות פיזית, על פי דיווחים. 

הפעילים מדווחים כי ההתנגדות העקבית לפסטיבל הבשר הועילה. וונדי היגינס מארגון בעלי החיים Humane Society International אמרה כי הפעילים דיווחו כי השנה נהרגו פחות כלבים וניכרה פחות אכילה גלויה של בשר כלבים. 

תהלוכות מחאה נגד הפסטיבל נערכו ברחבי סין, כמו גם נרשמה ביקורת במדיה החברתית בזכות הקהילה הצומחת של אוהבי כלבים בסין. מסעדות שמוכרות בשר כלבים נאלצו לציין את הפסטיבל בחדרי חדרים וכמעט שלא תועדה אכילה בפרהסיה של בשר כלבים.

הממשלה המקומית ביולין מנסה בשנים האחרונות להרחיק עצמה מהאירוע, ואסרה על עובדי ציבור לבקר בפסטיבל. כמו כן, הממשלה סגרה מספר משחטות ושווקי בשר כלבים. 

   

  
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן