איך לשרוד את הפקקים בקיץ

מוגש באמצעות הונדה

הצפיפות בכבישים צפויה לזנק בתקופת הקיץ. בין אם הסיבות קשורות לחופש הגדול, להיקף הפעילויות המשפחתיות או כרגיל לחוסר היעילות של התחבורה הציבורית, כדאי שנדע איך לשרוד את הפקקים בלי להתעצבן.

מספר כלי הרכב המנועיים על כבישי ישראל הגיע בסוף שנת 2015 למעל שלושה מיליון ועלה ב-4.2% לעומת סוף השנה הקודמת. את הנתון הזה יש לצרף לעלייה של 4% בשנת 2014 ולעלייה של 3.2% בשנת 2013. במקביל, כמות האנשים שמשתמשים בתחבורה ציבורית יורדת ועבודות הרכבת הקלה באזור המרכז וגוש דן בטח שלא מקלות על הצפיפות.

למעשה, הרשות הלאומית לסטטיסטיקה חושפת בצורה ברורה את מצב הכבישים בישראל: על פי נתוני הרשות, מאז שנת 2000 חל גידול מתמיד בצפיפות ביחס לשטח המוקצה לנסיעה.

במילים פשוטות ניתן לומר שיש יותר רכבים אך פחות כבישים. התוצאה מוכרת לכל מי שמגיע לרכב בעבודה ולכל מי שנאלץ לעמוד בפקקים בדרך הביתה. יתרה על כך, התחבורה הציבורית צפויה להמשיך לשרת אחוזים בודדים מהאוכלוסייה בלבד, כל עוד היא לא תצליח להציג שיפור באיכות השירות.

כפי שניתן לראות, הכבישים והפקקים הם מרכז חיינו והעתיד לא צפוי להיות טוב יותר. אנחנו מבלים שם עם המשפחה בבוקר ואחר הצהריים, עם כל המדינה בחגים ושבתות ועם ילדים חסרי סבלנות בתקופת הקיץ. אז איך בכל זאת אפשר להעביר את הזמן בסבלנות ולא להתחרפן כל פעם שנכנסים לפקק?

השלמת פערים מוזיקליים ושיחות אישיות: טיפים להעברת הזמן בפקק

הבטיחות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות בכל פעם שעולים על ההגה, אך היא לא חייבת להגביל את סל האפשרויות של העברת הזמן בפקק. אפשר למשל לחבר את הטלפון למערכת הסאונד של הרכב כדי לשמוע הרצאות, להשלים פערים מוזיקליים עם להקות אהובות או להיחשף לסגנונות חדשים. גם תכניות הרדיו שמשודרות בשעות העומס יכולות להקל על החוויה של הפקק ולעדכן אותנו באירועים האקטואליים האחרונים שהתרחשו בארץ ובעולם.

נהג פרטי בישראל נוסע למרחק של 16,3000 קילומטר בשנה, לעומת נהג מונית שגומע כמעט 80,000 קילומטרים. המסקנה היא שכדאי לשאוב השראה מנהגי המוניות ולבדוק איך הם מעבירים את הזמן בפקקים. מסתבר שהתשובה פשוטה מכפי שנהוג לחשוב, כי הרי ידוע שהם אוהבים לנהל שיחות אישיות. הסוד הוא לאמץ את הטכניקה הזו גם ברכב הפרטי עם חברים, בני זוג או קולגות שביקשו טרמפ בדרך לעבודה.

הורים לילדים בחופש הגדול מבלים איתם זמן לא מבוטל בפקקים. בניגוד לבני נוער שעסוקים בטלפון הנייד מהרגע שהם עולים לרכב, ילדים צעירים יותר ישמחו לקבל תשומת לב מהוריהם. אפשר להתכונן לנסיעה עם משחקי טריוויה, לערוך חידונים נושאי פרסים בין בני המשפחה ולהפוך את הדרך הארוכה לחוויה בפני עצמה.

למה עדיף לעבור את הפקק עם רכב חדש?

הקיץ הקרוב הוא הזדמנות מצוינת להחליף את הרכב. בשנת 2014 למשל עלו על כבישי ישראל 180,000 מכוניות חדשות, בעיקר כי הנהגים הבינו את היתרונות שלהן גם בפקקים.
רכב חדש משפר משמעותית את רמת הבטיחות ומסייע להתמודד גם עם הפקקים המעצבנים ביותר בארץ.

תמיד עדיף להיות בתוך פקק עם רכב טוב, במצב מכאני מעולה ועם מזגן, מושבים מפנקים ומערכות לבקרת יציבות, התרעה על אי שמירת מרחק או התרעה על סטייה מהנתיב.
לרכב החדש יש יתרונות שהופכים את הרכישה שלו להשקעה משתלמת. אחרי הכל אנחנו מבלים המון זמן בתוך הרכב, אז לגיטימי לחלוטין שנדאג לעצמנו עם מקסימום נוחות ומינימום עוגמת נפש.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן