איזה צבע אתם רואים בתמונה? התשובה תלויה בראש שלכם

בהנחה והתאוששתם מאתגר השמלה הלבנה-זהובה/כחולה-שחורה ואשליות אופטיות אחרות, הנה עוד ניסוי צבע שמתעלל בתפישות של אנשים ומפריד בינינו.

הניסוי נוצר על ידי Optical Express כדי להדגים כיצד ייצוגים ויזואלים נראים שונה לאנשים שונים.

שימו לב לתמונה למעלה. באיזה צבע היא: כחול או ירוק?

עכשיו הביטו בתמונה המרכזית, מספר 2 למטה. באיזה צבע היא לדעתכם?

מתוך 1,000 משיבים, 64 אחוז אמרו שהתמונה העליונה היא בצבע ירוק, בעוד 32 אחוז האמינו שהצבע הוא כחול. עם זאת, כאשר אותם נשאלים התבקשו לנקוב בשם הצבע כאשר הוא הוצג לצד שני גוונים נוספים של כחול, יותר מ-90% אמרו כי הוא ירוק.

על פי Optical Express, הערכים במודל הצבע של RGB (אדום, ירוק וכחול) קובעים כי הצבע הוא 0 אדום, 122 ירוק ו-116 כחול. המשמעות היא כי מבחינה טכנית הצבע הוא ירוק.

עם זאת, ברור שאין תשובה אחת שהיא נכונה ב-100 אחוז משום שאנחנו תופשים ומפרשים צבעים בדרכים שונים. אם העיבוד שמתבצע במוח שלכם שונה מהותית משל אחרים זה עשוי לרמוז על עיוורון צבעים מסוים.

כדאי לשים לב כי גם לשפה ולתרבות יש תפקיד חשוב במקרים כאלה, ואנחנו נוטים לנקוב בשם של צבע זה או אחר משום שאנחנו מייחסים לצבעים ערכים שונים.

סטיבן האנאן, מנהל השירותים הקליניים ב-Optical Express מסביר: “כל אדם הוא ייחודי וכתוצאה מכך המוחות שלנו מעבדים מידע באופן שונה. על פי האופן שבו אתם מעבדים צבעים, אדם אחד עשוי לראות צבע מסוים בעוד אדם אחר יראה צבע שונה באופן משמעותי.

האור חודר לעין ונפגש ברשתית, שכבת תאים דקה שנמצאת באחורי גלגל העין ומכילה תאים קולטי אור. הרשתית ממירה את האור לאותות עצביים. לאחר מכן, האותות עוברים דרך מערכת של תאי עצב בתוך הרשתית. מידע זה מועבר אל המוח דרך עצב הראייה. מכאן שיש גורמים שונים שמשפיעים על תפישת הצבע והם בהחלט עשויים להשתנות מאדם לאדם. מעבר לכל, המוח מציע את הפרשנות הייחודית שלו לכל אות עצבי. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן